Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Martie 2010
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Opinii 22 Martie 2010
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Rom�nia �ntre Wizz Air si Carpat Air

Miercuri dimineata. �n Bucuresti a nins peste noapte iar masinile negre sau albastre sau violete s�nt invariabil albe. Iarna de afar� e contrazis� de soarele puternic. E cald ca prim�vara si e nea ca iarna. Bucuresteanul, iesit de sub p�tur� buimac, nu desluseste cu ce ar fi mai nimerit s� se �mbrace, cu haina de blan� sau cu un pulov�r. Apas� butonul televizorului pentru a primi l�muriri. Canalele informative s�nt �n alert�: dou� avioane cu pasageri, care au decolat de pe Aeroportul Traian Vuia din Timisoara, unul cu destinatia Londra, altul cu destinatia Roma, s�nt �n pericol de a avea bombe la bord (sau �n coad� sau sub scaunul stewardesei!). Televiziunile renunt� la scandalul din Parlament, la starea vremii, la Badea care nu mai apuc�, �n reluare, s�-si ispr�veasc� o fraz�. Stare de urgent� aero-portuar�. C�ti pasageri s�nt �n cursa de Londra? 50 r�spunde f�r� s� clipeasc� purt�toarea de vorbe a aeroportului din Banat. 160, zice o voce din Bucuresti contrazis� si ea de o alta care se aude �n paralel si care crede c� s�nt 142. Directorul aeroportului plec�rilor stie c� avionul companiei Wizz Aer e �n aer, dar cei de la Londra ni-l arat� aterizat chiar la doi pasi de respectivul. Directorul are o scuz� - era cu spatele. La c�t a plecat cursa Carpat Air? La c�t a plecat f�? - se aude vocea, off the record, a purt�toarei de cuv�nt de la Timisoara, vizibil marcat� de somn si de cafeaua neb�ut�. La 6 si 20 i se sufl�, din off. La 6 si 20 respir� usurat� �n microfonul televiziunilor. Noi n-avem nici o curs� de Roma la 6 si 20, intervine, telefonic, directorul Carpat Air. Avem una care n-a plecat: va pleca la 9. P�i cineva spusese c� avionul e �n aer si pilotii decid cel mai apropiat aeroport unde s� aterizeze. Familiile cu veri, frati, neveste, soti plecati spre Roma sau spre Insulele Capului Gri tremur� cu ochii �n televizoare cu toate c�, avionul fiind la 9, rudele lor s�nt �nc� acas�, �si fac un dus, se b�rbieresc, dac� e cazul. Da, dar dac� explodeaz� totusi? Puiule, ce-mi f�cusi Puiule, s� nu mori, pe mine cui m� lasi Puiule? - boceste o femeie sensibil� care-si alint� consortul astfel, cu apelativul din puericultur�. Sotul, cu preocup�ri la toalet�, o atentioneaz� s� tac�: muiere, trezesti copiii! �ntre timp telefonul de amenintare cu bomb� devine, prin sciziparitate, telefoane, concomitent cu anuntul oficial c� cele dou� avioane amenintate s�nt unul si nici acela cu certitudine. Directorul zborurilor de la Timisoara nu reuseste s� se pun� de acord cu seful lui din Ministerul lui Berceanu, secretarul de stat Anton Marin sau Marin Anton fiindc� acesta se declar� revoltat �n direct c� mereu �i este confundat prenumele cu numele si invers, ceea ce �i creeaz� crampe de identitate si buletin. Mai limpede se �nteleg spusele �n englez� ale directoarei de la Wizz Air care s-a consolat cu ideea confuziei si, din respect pentru securitatea pasagerilor, a acceptat s� se supun� relu�rii controalelor de rutin�, cu scotociri p�n� la cele mai intime dedesubturi. Vrei s� zbori cu avionul? Atunci, ca la ginecolog, d� pantalonasii jos si stai frumos pe aparatele cu raze. Dac� ai pitit o bomb� �n cine stie ce cotlon al delicatei tale f�pturi? C�nd scriu, sub impresia momentului, aceste r�nduri, nu se stie �nc� dac� cele dou� avioane, unul �n aer si unul la sol, au fost amenintate de o voce sau de mai multe, dac� glasul telefon�retului tremura sau degaja sigurant�, dac� nu e confundat� Timisoara cu Titicaca, pe alt continent, dac� e vorba de avioane sau, nu cumva, de dou� trenuri care urmau s� plece s�pt�m�na viitoare din Banat spre Oltenia iar anuntata grev� a feroviarilor le-a anulat. Alt� informatie, desigur pe surse si desigur r�uvoitoare, spune c� trenurile din Timisoara nu mai au din vremea R�posatului locomotive si s�nt remorcate cu tractorul, iar tractoarele nu pot pune �n pericol pasagerii fiindc� merg �ncet pe sine si au �n spate c�rute. Iar acum s�nt �n campania de prim�var�.
�ntre Wizz Air si Carpat Air, rom�nul, c�lit la confuzii si abureli politice, st� �n general relaxat. Cum s� te mai miste haosul din c�p�t�nile directorilor de aeroporturi si directorilor din ministere (personaje garantate politic), cum s� te miri c� o bomb� nu e geamantan cu prune iar un avion nu-i tren marfar c�nd ieri premierul Boc m�rea micsorarea pensiilor de alalt�ieri si scurta lungirea av�ntului de tar� care luna trecut� era negativ de lat, acum trei zile pozitiv �n diagonal�, iar azi, la orele 8 (si abia a �nceput ziua!) iesisem din recesiune si intrasem �n incapacitate de pl�ti. Presedintele nu apucase s� ne �mprumute iar la FMI, �mprumut la care desigur, pentru a-l cita, „nu vom apela niciodat�“ asta cu putin �nainte de a ne l�muri c� „f�r� aceast� centur� de sigurant�“ ne vom pr�busi. Ca un avion, care s-a dovedit a fi tren sau trotinet� si care nu e de fapt nimic. Prim�vara �ncepe nu cu ghiocei, ci cu o ninsoare, cu misc�ri de strad� care nu se mai tin si cu un nivel de trai care creste ametitor p�n� la pr�busirea total�. A cui pr�busire? Cum a cui? A avionului care n-a decolat �nc� din motivul c� n-a fost �nc� fabricat, iar teroristii (un tip beat sau tembel, care crezuse c� logodnica lui voia s� fug� cu altul �n Italia), n-aveau efectiv unde s� plaseze bomba.

PS: �n tot acest timp presedintele continu� consult�rile pentru modernizarea Rom�niei. Un punct forte al moderniz�rii este interzicerea traseismului politic, adic� s� c�stigi electoral cu o doctrin� seara si s� te scoli a doua zi prest�nd �n dormitorul altei doctrine. Buah! E imoral, ilegal si, pe deasupra, �ngras�. Initiativa apartine „independentilor“, singurii politicieni care lupt� din r�sputeri, al�turi de domnul B�sescu, pentru moralitate. Era timpul s� r�sar�, curat�, o nou� fort� politic� �n Rom�nia.

Articol afisat de 1665 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Lucian AVRAMESCU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri Alte Titluri Stiri Alte Titluri
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective