Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Martie 2010
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 17 Martie 2010
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
BÃNCI RÃPUSE DE CLIENTI

B�NCI R�PUSE DE CLIENTI

• unele unit�ti bancare au fost prinse cu abateri • una din acestea a fost actionat� �n instant�, pentru clauze abuzive • banca a pierdut procesul �n prim� instant� • „Pe parcursul anului 2009 am avut 10 actiuni de control la b�nci, iar pentru abaterile depistate patru unit�ti au fost amendate cu suma de 27.000 lei“, a declarat Nicoleta Nica, directorul Protectiei Consumatorului Neamt • se preg�teste un nou act normativ privind contractele de credit •

�n ultimii ani sistemul bancar a �ngenunchiat suficienti clienti care, fie nu au fost foarte atenti la �ncheierea contractelor, fie au suportat nedrept�tile bancherilor care le-au majorat abuziv dob�nzile, sau nu i-au notificat despre anumite modific�ri contractuale. Cei care s-au simtit nedrept�titi s-au adresat Protectiei Consumatorului, �n speranta c� vor obtine dreptate. �n cele mai multe cazuri au avut dreptate, drept pentru care b�ncile au fost amendate. A fost �ns� si un caz mai deosebit, c�nd Protectia Consumatorului a actionat �n instant� o banc� pentru clauzele abuzive din contractul cu un client. La finele procesului judec�torii au stabilit c� banca era �n culp� si au obligat-o s� modifice clauzele contractuale. „Pe parcursul anului 2009 am avut 10 actiuni de control la b�nci, iar pentru abaterile depistate patru unit�ti au fost amendate cu suma de 27.000 lei (270 milioane lei vechi, n.r). La una din unit�tile bancare am constatat c� �n contract avea clauze abuzive, iar procesul verbal de constatare l-am depus la instanta de judecat�. Pe 10 martie 2010 Judec�toria Piatra Neamt a solutionat dosarul �n favoarea noastr�, stabilind c� �ntr-adev�r era vorba de clauze abuzive. De altfel, toate controalele s-au f�cut �n baza unor reclamatii ale consumatorilor, cele mai multe din acestea fiind fondate. �n principiu acestea se refereau la aspecte legate de majorarea dob�nzii f�r� nici o justificare, majorarea comisioanelor f�r� notificarea clientului, ceea ce denot� lipsa de comunicare“, a declarat Nicoleta Nica, directorul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului Neamt. Clienti nemultumiti de b�ncile cu care au contracte au fost si �n acest an, si �n circa dou� luni si jum�tate din 2010 Protectia Consumatorului Neamt a �nregistrat trei pl�ngeri de acest fel. �n urma verific�rilor, institutia de control a aplicat trei amenzi ce au totalizat 14.000 lei noi.

Bancheri, vi se preg�teste ceva

Un nou proiect de lege referitor la contractele de credit si protectia consumatorilor prevede mai mult� transparent� si drepturi noi pentru cei care se �ndatoreaz�. Acesta ar putea deveni liter� de lege chiar de la mijlocul anului. Proiectul reglementeaz� informatiile ce trebuie oferite consumatorilor �n stadiul precontractual si cele care trebuie incluse �n contractul de credit. Comunicarea c�tre consumator trebuie s� se fac� pe un formular standardizat, cu informatii care pot permite compararea mai multor oferte. S�nt stabilite conditiile �n care consumatorul poate rambursa anticipat creditul, dreptul acestuia dar si compensatia pe care creditorul o poate percepe la rambursarea anticipat�. Aceasta nu poate dep�si 1% din valoarea creditului rambursat anticipat sau 0,5%, �n functie de perioada de plat�. S�nt si cazuri concrete c�nd b�ncile nu pot percepe aceast� compensatie. Consumatorul are dreptul s� se retrag� din contractul de credit f�r� a invoca nici un motiv, �n 14 zile de la �ncheierea contractului. Se prevede si un regim mai usor pentru descoperirile de cont, acum cu dob�nzi destul de mari. Pentru a se evita supra�ndatorarea, banca este obligat� s� verifice bonitatea clientului, capacitatea sa de plat�. �n ce priveste calculul dob�nzii anuale efective (DAE), prin noua formul� de calcul se doreste oferirea unei reprezent�ri numerice si comparabile a costului, astfel �nc�t s� se poat� compara ofertele mai multor b�nci, nationale sau din alte state membre, �n vederea alegerii celei mai bune oferte. �n esent� noile norme prev�d �nl�turarea unor bariere existente �n prezent, �ncurajarea serviciilor de creditare transfrontaliere, ce ar avea ca impact cresterea gradului de informare, alegerea celei mai bune oferte si sc�derea riscului de supra�ndatorare.
END

Articol afisat de 2008 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Gabi MUNTEANU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Alte Titluri Stiri Alte Titluri
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective