Promovarea afacerii, cam sl�but� �n turism
• �n general, patronii din domeniu aloc� bani putini pentru promovare • �n schimb, aproape toti doresc s� primeasc� informatii despre turism si s� acceseze finant�ri •
�n urma discutiilor purtate de Camera de Comert si Industrie Neamt cu reprezentantii firmelor cu activitate �n turism, au fost trase c�teva concluzii pentru acest domeniu. Chiar dac� zona noastr� are potential pentru turism multe firme nu aloc� fonduri pentru promovare si circa 80% nu s�nt incluse �n circuite turistice. „Din chestionarele completate de participanti rezult� c� firmele de profil aloc� putini bani pentru activit�tile de promovare. Desi au disponibilitate si �nteleg necesitatea acestor cheltuieli, doar 35% au campanii proprii de promovare. 78% s�nt cunosti prin intermediul prietenilor si cunostintelor si 90% prin internet“, a declarat Mihai Apopii, presedintele CCI Neamt. �n alt� orine de idei circa 43% din firmele nemtene de turism fac parte dintr-o asociatie de profil, iar 79% din total operatori nu s�nt inclusi �n circuite turistice. Pe de alt� parte patronii s�nt deschisi la nou si 78% dintre ei doresc s� participe la T�rgul de Turism al Rom�niei de luna viitoare, iar circa trei sferturi dintre ei au vizitat acest t�rg �n ultimii ani. Aproape toti si-au manifestat disponibilitatea de a primi informatii despre activitatea de turism, s� participe la cursuri de profil si s� acceseze surse de finantare. Reamintim c� pe 27 ianuarie 2010 reprezentantii CCI Neamt s-au �nt�lnit cu cei ai mediului de afaceri din turism. P�rtile au discutat despre calendarul activit�tilor din acest an, necesitatea introducerii „programelor turistice“, prin care firmele s� colaboreze cu organizatiile specifice, oferind turistilor posibilitatea alegerii unor programe optionale. S-a mai vorbit despre �nfiintarea unei asociatii a turismului nemtean dup� modelul Bucovina, dar si despre licitatiile pentru locurile de odihn� oferite de Ministerul Muncii, ori cele din taberele scolare de la Ministerul �nv�t�m�ntului. Un alt punct atins a fost diminuarea taxelor locale pentru firmele de turism �n extrasezon ori participarea cu stand la t�rgul de turism de la Berlin. S-a concluzionat c� se simte nevoia unei alte abord�ri a acestei activit�ti at�ta timp c�t din totalul firmelor nemtene numai 804 au profil de turism, reprezent�nd 6,71% din totalul agentilor economici �nscrisi la Registrul Comertului. Acestea au 1,88% din totalul cifrei de afaceri, un profit de 1,51% din profitul total al mediului de afaceri nemtean si au 3,89% din num�rul de angajati din judet. Reprezentantii firmelor si cei ai CCI au discutat si despre modele de bune practici �n managementul resurselor umane si managementul pensiunilor turistice. Manualul editat de CCI Neamt pe aceast� tem� a fost distribuit �n mod gratuit patronilor nemteni.
|