„Promotie“ la amenzi �n perioada de soldare
• Protectia Consumatorului a descoperit mai multe nereguli la magazinele care ofereau m�rfuri la pret redus • s-au dat amenzi de circa 200 milioane si s-au oprit de la v�nzare produse de jum�tate de miliard vechi •
Perioada de soldare de la finele sezonului de var� nu le-a adus tuturor comerciantilor bani �n buzunare prin lichidarea stocurilor. �n loc s� se conformeze reglement�rilor �n vigoare, unii dintre comercianti au „s�rit“ peste anumite norme. Functionarii din cadrul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului Neamt au efectuat controale pe aceast� tem� �n perioada 31 august - 8 septembrie 2009. Au avut loc actiuni de verificare la operatorii economici cu activitate de comercializare, pentru identificarea abaterilor de la prevederile legale din domeniul protectiei consumatorilor �n cadrul operatiunilor de soldare si promotionale.
Au fost „c�lcati“ de comisari 9 agenti economici, iar abateri au fost descoperite la toti. „�n urma verific�rilor s-a constatat c�, desi actul normativ prevede v�nz�ri cu pret redus de mai multe categorii: lichidare, soldare �n magazine de fabric�, promotionale, majoritatea operatorilor economici au optat pentru varianta care este mai permisiv�, respectiv «promotie». Ca urmare a constat�rilor f�cute s-au aplicat 7 amenzi �n valoare total� de 19.000 lei si dou� avertismente“, a declarat Cristian Iorgu Liciu, directorul OPC Neamt. Simultan, comisarii au dispus oprirea temporar� de la comercializare pentru produse �n valoare de 49.760 lei ron (aproape jum�tate de miliard de lei vechi). Cele mai multe dintre nereguli se refereau la neafisarea orarului de functionare a magazinului, lipsa informatiilor referitoare la data de debut a v�nz�rilor promotionale si durata acestora, ori mentiunea c� promotia este valabil� �n limita stocului disponibil. Unele firme afisau „reduceri 50%“, desi oferta expirase de pe 2 septembrie 2009. Nici unul dintre operatorii economici verificati nu oferea informatii referitor la sortimentul de produse la care se aplicau diverse procente de reduceri. Organul de control nu a putut identifica produsele care erau la promotie deoarece nu existau afise si o lotizare a m�rfii. Produsele cu reducere erau la un loc cu celelalte. Unii aveau un cos cu diverse articole, de-a valma, la care era atasat un afis ce preciza „- 20%; - 30%; - 10%“. �n alte cazuri �n interiorul magazinului erau afise sau pliante publicitare cu „super ofert�“ sau „cele mai mici preturi“, ori „cu acest talon discount 3-10% (�n functie de valoarea comenzii)“ dar f�r� precizarea preturilor initiale sau valoarea comenzii si procentul de reducere aplicat.
|