Administrarea blocurilor, un milion pe an
• t�rgnemtenii prezenti la o dezbatere pe tema �nfiint�rii unui serviciu de administrare a blocurilor au fost de acord cu proiectul prim�riei �nfiintarea Serviciului public de administrare a blocurilor din T�rgu Neamt va fi supus� aprob�rii consilierilor locali la �nceputul lunii august. Proiectul a trecut �n aceast� s�pt�m�n� de dezbaterea public�, toti cei prezenti la �ntrunire fiind de acord cu propunerea prim�riei. Desi �n localitate exist� 3.200 de apartamente, la adunarea organizat� joi seara, la Casa Culturii „Ion Creang�“, au luat parte mai putin de o sut� de persoane, cu toate anunturile de convocare postate de prim�rie �n sc�rile de bloc. Primarul Decebal Arn�utu le-a prezentat participantilor proiectul de hot�r�re privind viitorul serviciu, explic�ndu-le c� acesta ar urma s� fie un intermediar �ntre cet�teni si Apa Serv, companie judetean� care va lua locul Acvaterm pe partea de ap� si canalizare. „Serviciul de ap� si canalizare al Acvaterm va fi preluat de compania regional� Apa Serv, fiindc� altfel noi nu vom putea accesa fonduri pentru reabilitarea retelelor. Si vorbim de peste 20 de milioane de euro, asa c� nu putem da cu piciorul la acesti bani. �n plus, Acvaterm nu mai poate fi licentiat� �n acest serviciu, normele europene s�nt altele. Lumea nu a dorit s� fac� asociatii de proprietari, iar Apa Serv nu vrea s� furnizeze ap� pe baza contractelor individuale cu locatarii. Noi facem acest serviciu ca s� nu existe nici un bloc f�r� ap� si canalizare“, a explicat primarul Arn�utu. El crede c� nu s-a reusit �nfiintarea asociatiilor de proprietari la T�rgu Neamt din dou� motive, �mb�tr�nirea populatiei si latura financiar�, fiindc� o asociatie presupunea cheltuieli legate de echipa de administrare. Ar fi ajuns cam pe la 3,8 milioane lei pe an pentru un apartament, a socotit primarul, apreciind c�, �ntr-adev�r e cam mult pentru posibilit�tile populatiei. �ns� si noul serviciu e tot un fel de asociatie, deci va fi nevoie cu sigurant� de contributia financiar� a locatarilor la plata echipei de angajati, 15 la num�r, �n care vor intra si muncitori pentru interventii. Dar unindu-se mai multe blocuri, contributia pe un apartament ar sc�dea cam la un milion pe an, a explicat primarul. Vestea c� vor avea de pl�tit �n plus peste factura obisnuit� nu a fost de natur� s�-i �nc�nte pe cei din sal�, majoritatea persoane v�rstnice. De aceea edilul t�rgnemtean a c�utat s� prezinte si p�rtile bune, asigur�ndu-i pe oameni c� se va merge din apartament �n apartament pentru reparatii si verific�ri ale instalatiilor, asa �nc�t s� fie eliminate pic�turile de ap� care curg aiurea, pierderi at�t de reclamate. Chiar primarul va coordona activitatea serviciului. „Cei 4-5 muncitori vor avea obligatia s� treac� pe la toate apartamentele. S�nt 800 de apartamente nelocuite, nu stim ce se �nt�mpl� �n ele, poate mai trece cineva s� fac� o baie, s� ude o floare, trebuie s� monitoriz�m acest lucru. Si la subsoluri vor face verific�ri, iar la interventii se vor pl�ti numai materialele, nu si manopera. Vom asigura vidanse, pompe, s� facem cur�tenie. Se va vedea o revigorare a acestui serviciu, este serviciul prim�riei, si v� spun cu toat� sinceritatea c� nu vreau s� ajung s� dau socoteal� �n fata dumneavoastr� c�nd cineva nu-si face treaba“, a mai spus Decebal Arn�utu.
|