|
|
Monitorul de Neamt » Stiri Locale |
30 Iunie 2009 |
|
Ape „tulburi“ la companiile de ap� si canalizare
• cele mai multe abateri s�nt �n contractele cu clientii • unele nu prev�d desp�gubiri �n functie de prejudiciul cauzat, iar �n altele nu s�nt �nscrisi parametrii de calitate ai apei potabile Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Neamt a desf�surat actiuni de verificare si control la firmele care presteaz� servicii publice de alimentare cu ap� potabil� si de canalizare. Verific�rile au avut loc �n perioada 8-18 iunie 2009, iar �n Neamt s�nt numai dou� societ�ti comerciale cu un astfel de obiect de activitate, respectiv Compania Judetean� Apa Serv SA Piatra Neamt si Acvaterm T�rgu Neamt. Au fost cuprinse �n cadrul verific�rilor si punctele de lucru ale celor dou� firme, la fiecare constat�ndu-se abateri de la prevederile legale. �n unele cazuri nu erau afisate programele de functionare la loc vizibil, ori informatiile oferite consumatorilor privind lista serviciilor prestate si a tarifelor practicate nu erau afisate �n mod vizibil si �ntr-o form� neechivoc�. Si la contractele �ncheiate cu utilizatorii au fost unele nereguli. Unele aveau abateri de informare la drepturile si obligatiile consumatorului, operatorii ne�nscriind perioada de timp �n care s� fie anuntat �nainte de opririle programate �n furnizarea serviciului. �n alt� ordine de idei, abaterile descoperite de Protectia Consumatorului se refereau la faptul c� �n unele contracte nu era prev�zut modul �n care se cuantific� valoarea desp�gubirilor �n funtie de prejudiciul cauzat. Uneori nu se face nici o referire privind dreptul utilizatorului de a fi informat despre modul de functionare a serviciilor de ap� si de canalizare, despre deciziile luate de autorit�tile administratiei locale si de operator. La unul dintre agenti nu erau precizate criteriile de stabilire a cuantumului reducerii valorii facturii �n cooncordant� cu gradul de neasigurare a serviciului si durata c�t acesta nu a putut fi asigurat, sau nu erau �nscrisi parametrii de calitate ai apei potabile si pe care furnizorul �i garanteaz�. Protectia Consumatorului a mai descoperit c� �n unele contracte valoarea penalit�tilor si sanctiunilor aplicabile operatorului pentru nerespectarea indicatorilor de performant� a serviciului prestat nu era precizat�, dar nici criteriile de reducere a facturii emise consumatorului pentru aceast� situatie. Uneori nu se face nici o delimitare strict� �ntre reclamatii/sesiz�ri si interventii. �n contractele �ncheiate cu asociatiile de proprietari singura mentiune referitoare la reclamatiile consumatorilor se refer� la modalitatea de plat� a cheltuielilor de verificare, montare si demontare a contoarelor instalate la bransamentul fiec�rui utilizator casnic reclamat de acesta, nef�c�ndu-se nici o referire la reclamatiile si sesiz�rile pe care le poate face utilizatorul privind ne�ndeplinirea clauzelor contractuale, modalitatea de solutionare si termenul maxim de r�spuns de la �nregistrarea acestora. Comisarii au dispus trei avertismente si termene de remediere a deficientelor.
|
|
|
|
|
Comentarii la acest articol: |
Nu exist� nici un comentariu la acest articol |
|
|
|
|
|
|