Romanul, nod de autostr�zi?
• este posibil ca orasul s� fac� jonctiunea �ntre planificatele autostr�zi Bucuresti - Chisin�u si Iasi - T�rgu Mures • p�n� una alta, este cert c� Romanul va avea rut� ocolitoare pe la vest • se face lobby si pentru o asemenea „bretea“ la est • O perspectiv� interesant� pentru dezvoltarea zonei Roman tinde s� apar�, �n conditiile �n care, asa cum a afirmat primarul Laurentiu Leoreanu, este foarte posibil ca orasul s� devin� un important nod de circulatie rutier� de la intersectia a dou� culoare pan-europene. Mai mult dec�t at�t, s�nt semnale certe c� localitatea va beneficia si de dou� rute ocolitoare, una la est iar cealalt� la vest, viitoare „bretele“ de leg�tur� �ntre autostr�zile de la limita r�s�ritean� a Uniunii Europene. „Se discut� foarte serios ca autostrada Bucuresti - Chisin�u, cunoscut� si sub numele de Culoarul 9, programat� s� treac� prin Focsani, va urma traseul spre nord pe malul drept al r�ului Siret, p�n� �n zona Roman. Tot pe undeva pe aici este proiectat� s� treac� si calea de acces direct �ntre Iasi si T�rgu Mures. Arterele �n cauz� s�nt prev�zute si cu rute jonctionale, rol ce ar putea fi jucat de variantele ocolitoare ale Romanului. Avem o pozitie geo-strategic� foarte avantajoas� din acest punct de vedere“, a precizat primarul Leoreanu. Desi �n ultimii ani s-a vorbit foarte mult, dar cam f�r� finalitate despre oportunit�tile de dezvoltare a zonei Romanului pe fondul moderniz�rii infrastructurii rutiere, primii pasi par s� fie f�cuti. Zilele trecute, edilul a reusit s� „smulg�“ in-extremis amenajarea rutei ocolitoare care va trece pe la vest de Roman. Cel mai probabil, va fi vorba despre un drum care urmeaz� malul r�ului Moldova si „iese“ �nspre Iasi si Suceava undeva �n zona Cordun - S�b�oani. Traseul final va fi decis dup� realizarea studiului de fezabilitate. „S�pt�m�na trecut� am fost la Bucuresti, unde am purtat mai multe discutii cu ministri, ministri secretari de stat sau parlamentari cu functii �nalte �n cele dou� camere. Am discutat probleme legate exclusiv de Roman si am dorit s� gr�bim o serie de demersuri, pentru ca rezultatele s� se vad�, efectiv. Dac� jum�tate din promisiunile ferme pe care le-am primit se vor adeveri, va fi o realizare deosebit�, f�r� precedent pentru comunitate. Un exemplu foarte important �n acest sens �l reprezint� �nt�lnirile cu oficialii de la Ministerul Dezvolt�rii Regionale sau de la Compania de Autostr�zi si Drumuri Nationale. Aici am �nceput s� analiz�m stadiul demersurilor pentru varianta ocolitoare prin vest a Romanului. Din start s-a constatat c� orasul nu era inclus pe lista de viitoare proiecte. Am solicitat cu argumente ca s� fim trecuti pe o list� suplimentar�, asa �nc�t s� poat� �ncepe demersurile �n acest an. La �ntoarcerea acas� am primit un fax prin care ni s-a confirmat c� vom avea rut� ocolitoare si pe la vest de oras“, a mai ad�ugat primarul. Astfel, �n perioada urm�toare vor fi efectuate o serie de studii de fezabilitate, continuate cu proiectul tehnic si celelalte conditii pentru ca proiectul s� demareze efectiv. „Dup� semnarea contractului va urma o �nt�lnire, s� vedem traseul efectiv. Trebuie spus c� lobby-ul meu la Bucuresti a fost sprijinit intens de domnul deputat Marius Neculai, care mi-a facilitat si chiar preg�tit �nt�lnirile. Ne bucur� aceast� reusit� si urmeaz� un lobby pozitiv si pentru varianta Roman - Est. Dezvoltarea zonei tine foarte mult de infrastructur�, ceea ce va �nsemna o reusit� si o m�ndrie pentru noi“, a mai mentionat edilul sef al Romanului, care si-a „c�lcat“, asftel, o superstitie referitoare la mediatizarea eforturilor pentru accesarea de proiecte.
|