Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Aprilie 2009
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 1 Aprilie 2009
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
MULTI CRETINI ZAC LA NEAMT

MULTI CRETINI ZAC LA NEAMT

• operatoarele de la 112 continu� s� fie �njurate ca la usa cortului • anul trecut au fost receptionate 494.266 de apeluri care nu reprezentau urgente • dintre acestea, 107.754 au fost abuzuri • adic� indivizi necunoscuti au sunat si au folosit un limbaj trivial • amprenta vocal� a „glumetilor“ a fost stocat� �n baza de date • „Au fost identificate si sanctionate astfel de persoane“, a declarat colonelul Adrian Fulea, de la Serviciul de Telecomunicatii Speciale •

Un apel la 112 poate salva vieti, lucru stiut de majoritatea dintre noi. Exist� �ns� si indivizi certati cu bunul simt care nu au ce face si g�sesc de cuviint� s� se „joace“, apel�nd serviciul de urgent�. Ce nu stiu aceste persoane este faptul c� toate abuzurile telefonice efectuate la 112 s�nt stocate, amprenta vocal� a „agresorului“ intr�nd �n baza de date a serviciului. Acest lucru ofer� posibilitatea identific�rii lui �n timp si tragerea la r�spundere pentru fapta comis�. �n 2008, la Centrul unic pentru apeluri de urgent� Neamt au fost receptionate 598.912 apeluri. Din acestea au fost redirectionate c�tre Ambulant� - 54.071, Politie - 23.781; Pompieri - 2.715 iar la Jandarmerie - 449 apeluri.
Din totalul de apeluri primite de c�tre operatoarele din Neamt, 494.266 nu au reprezentat urgente, iar din acestea, 107.754 au fost clasificate ca fiind abuzive. Un calcul simplu arat� c� 18% din totalul apelurilor receptionate reprezint� abuzuri. Se stie c� majoritatea celor care g�sesc de cuviint� s�-si bat� joc de operatoarele de la 112, nu s�nt identificati de politisti �n principal din cauz� c� folosesc cartele prepl�tite sau sun� de la telefoanele publice. „Din acest motiv, operatorii de comunicatii electronice publice nu detin si nu pun la dispozitia Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgent� datele de identificare a acestei categorii de clienti, fapt pentru care nu pot fi aplicate sanctiunile prev�zute de lege. Indivizii care apeleaz� �n mod abuziv serviciul 112, de regul� se joac� la telefon, fac glume proaste, tip�, c�nt�, pun muzic�, aduc injurii operatorilor, doresc s� converseze cu cineva sau vor s� fie ascultati de c�tre cineva etc. Exist� numeroase apeluri, nejustificate ca urgent�, �n care apelantii folosesc �n convorbirea cu operatorii 112 un limbaj trivial, obscen greu de imaginat. La nivel national, au fost identificate si sanctionate astfel de persoane“, a declarat pentru „Monitorul“, colonelul Adrian Fulea, purt�torul de cuv�nt al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS).

Campanie de educare

Cei certati cu bunul simt, dar si cu legea, ar trebui s� stie c� la categoria contraventii intr� urm�toarele fapte care se sanctioneaz� ca atare: apelarea abuziv� a num�rului 112 - cu amend� de la 500 lei la 1.000 lei; alertarea fals� a agentiilor specializate de interventie, cu amend� de la 500 lei la 1.000 lei. �n 2008, reprezentantii STS au continuat campania de educare si informare a tinerilor cu privire la modul de functionare si utilizarea corect� a serviciului 112 prin parteneriatul dezvoltat cu Inspectoratul Scolar Neamt, iar din punct de vedere tehnic a fost implementat la nivel national serviciul de localizare a apelurilor generate �n retelele publice mobile de telefonie.
Recent, cu ocazia Zilei Num�rului European de Urgent� 112, eveniment s�rb�torit pe 11 februarie 2009 la Bruxelles, Serviciul de Telecomunicatii Speciale din Rom�nia a primit din partea Asociatiei Europene a Num�rului de Urgent� (EENA) premiul „Contributii remarcabile �n domeniul 112“, pentru actiunile desf�surate �n ultimii doi ani prin Campania national� de educare-informare �n r�ndul elevilor pentru folosirea corect� a num�rului amintit. Reamintim c� darea �n exploatare a centrelor de preluare a apelurilor de urgent� a �nceput cu Bucurestiul, �n iunie 2004 si s-a �ncheiat cu judetul Tulcea, �n martie 2005. �n aprilie 2005, Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgent� 112 era operational la nivelul �ntregii t�rii. Num�rul unic se apeleaz� atunci c�nd este necesar� interventia agentiilor specializate de interventie, pentru asigurarea asistentei imediate �n situatii �n care este periclitat� viata, integritatea ori s�n�tatea cet�teanului, ordinea public�, proprietatea public� sau privat� ori mediul. Num�rul 112 este gratuit si poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil �n Rom�nia si �ntreaga Uniune European�.

Articol afisat de 2301 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Regionale Stiri Regionale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri Alte Titluri Stiri Alte Titluri
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective