C�T D�M PE TAXA AUTO
• ultima form� a birului a fost publicat� �n Monitorul Oficial • ieri nemtenii s-au prezentat �n num�r mare la Fisc • pentru masinile rulate de import taxa ar fi �ntre 500 si 3.200 de euro pentru motoriz�rile mai des �nt�lnite, de 1,4 si de 1,6 litri, indiferent de norma Euro • modelele cu motoriz�ri de 1,4 litri si Euro 1 vor avea o tax� de 500 de euro, iar la Euro 3 taxa e de 860 de euro, si 1.460 de euro pentru propulsoarele non euro • la 1.400 cmc, Euro 2, birul e de circa 1.800 de euro • la automobilelele de 1.600 cmc taxa este de 880 euro pentru Euro 1 si de 1.450 euro pentru Euro 3 • la motoriz�rile non euro birul e de 2.600 euro, iar la cele Euro 2 putin peste 3.200 de euro • Taxa de poluare �n ultima variant� a fost publicat� �n Monitorul Oficial �nc� de joi, 19 februarie 2009, iar ieri, nemtenii au dat buzna la Fisc pentru a vedea ce si cum cu noul bir. Cei cu masini achizitionate dar ne�nmatriculate, ori cei care intentioneaz� de acum �nainte s�-si cumpere o masin� s-au prezentat la organul fiscal pentru a se l�muri cum st� treaba. �n primele ore dup� �nceperea programului au fost si c�teva zeci de persoane simultan la coad�, �ns� ulterior s-a mai aerisit. „Au venit mai multe persoane, unii numai au �ntrebat despre noile valori, altii aveau deja actele deoarece achizitionser� masina �nainte de triplarea taxei, dar ulterior nu au mai �nmatriculat-o. �n medie au fost cam 15-20 de oameni, simultan, f�r� a se crea aglomeratie. P�n� la pr�nz numai la Administratia Financiar� Piatra Neamt au fost circa 100 de persoane“, a declarat Cristina Ionescu, purt�tor de cuv�nt al Directiei de Finante Neamt. Chiar dac� actul normativ care „taie“ 33% din vechea tax� si instituie noul bir a ap�rut de joi, la primele ore ale diminetii de ieri, vineri 20 februarie 2009, �n teritoriu nu ajunsese aplicatia informatic�. Finantistii nu au avut pe ce lucra, dar au primit dosarele celor interesati. Programul informatic de calcul a fost functional dup� c�teva ore. Conform Mediafax, pentru masinile rulate de import taxa ar fi �ntre 500 si 3.200 de euro pentru motoriz�rile mai des �nt�lnite, de 1,4 si de 1,6 litri, indiferent de norma Euro, iar �n cazul masinilor cu propulsoare mari Euro 2, proprietarul va pl�ti mai mult de 16.000 de euro. S�nt exceptate de la plat� masinile cu motoare Euro 5, cu propulsoare electrice si hibridele, si modelele noi cu motoriz�ri Euro 4 sub 2.000 de cmc. Modelele cu motoriz�ri de 1,4 litri si Euro 1 vor avea o tax� de 500 de euro, iar la Euro 3 taxa e de 860 de euro, si 1.460 de euro pentru propulsoarele non euro. Masinile cu propulsoare de 1.400 cmc, Euro 2, pl�tesc 1.800 de euro. La automobilelele cu motoare de 1.600 cmc taxa este de 880 euro pentru Euro 1 si de 1.450 euro pentru Euro 3. La motoriz�rile non euro birul e de 2.600 euro, iar la cele Euro 2 putin peste 3.200 de euro. Masinile second cu propulsoare de 2 litri dau 1.400 de euro pentru Euro 1 si circa 5.100 de euro la Euro 2. La un motor de 2 litri Euro 3 taxa va fi de circa 2.400 euro, iar la non euro va ajunge la 4.200 euro. O masin� cu motor de 3.000 cmc Euro 1 va avea o taxa de aproximativ 4.200 de euro, pentru Euro 3 taxa e 6.200 de euro. De la 1 octombrie 2009 masinile noi v�ndute �n Uniunea European� trebuie s� respecte obligatoriu normele de poluare Euro 5. Dup� ce va expira perioada de suspendare a taxei pentru autoturismele noi cu motoare de p�n� la 2 litri, va fi permis� doar comercializarea modelelor Euro 5.
|