Serviciu cu bani de acas� la Protectia Consumatorilor
• institutia nu mai are bani de timbre • corespondenta cu confirmare de primire e achitat� de inspectori • ulterior banii s�nt recuperati • instutia �si va schimba denumirea �n Autoritatea National� pentru Protectia Consumatorului si Promovarea Bunelor Practici Comerciale • Autoritatea National� pentru Protectia Consumatorului a ajuns la fundul sacului, iar inspectorii din teritoriu nu mai au nici m�car bani de timbre. Criza se resimte puternic at�t la v�rf c�t si �n judete, respectiv la Oficiul pentru Protectia Consumatorului Neamt. La �nceputul acestei s�pt�m�ni �n secretariatul institutiei nu mai erau dec�t 5 timbre, iar pentru corespondenta ulterioar� nimeni nu stia cum se va transmite. Aceasta este una din problemele reale cu care se confrunt� OPC pe timp de criz� si �n conditiile unui buget de austeritate impus de Guvernul Boc. „Deocamdat� mai avem cam 5 timbre pe care o s� le epuiz�m �n cel mai scurt timp, iar bani pentru altele nu mai avem. �n plus, �n cazul corespondentei cu confirmare de primire pl�tim noi costurile, dup� care aceste cheltuieli se deconteaz�. Este o situatie destul de grea cu care ne confrunt�m“, a declarat Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt al Oficiului pentru Protectia Consumatorului Neamt. �n fapt institutia este �n prag de reorganizare, m�sur� dorit� de noul presedinte al ANPC. Asta �nseamn� �n primul r�nd reducerea la maxim a tuturor cheltuielilor, iar la nivelul Inspectoratului Regional Iasi, de care apartine si OPC Neamt, situatia este cu mult mai grea. Asta �n sensul �n care institutia nu mai are telefon, asigur�rile la masinile institutiei nu au fost pl�tite iar salariile de merit au disp�rut de luna trecut�. Cel putin asa sustine Valerian S�l�v�stru, seful Inspectoratului Iasi, care s-a revoltat public asupra intentiei de reorganizare. „Deocamdat� la noi nu se �nregistreaz� aceast� situatie, avem �nc� telefonul fix care functioneaz�, la fel si masinile de serviciu. Am pierdut de luna trecut� salariile de merit, dou� la 11 inspectori, care se acordau �n functie de performant�. �n plus, trebuie s� pl�tim toate convorbirile telefonice, at�t pe fix c�t si pe mobil, care se efectueaz� �n intervalul orar 20 seara - 6 dimineata, precum si �n zilele de sf�rsit de s�pt�m�n� sau s�rb�torile legale“, a mai spus Nicoleta Nica. Conform proiectului de act normativ aflat �n acest moment �n dezbatere public� institutia �si va schimba denumirea �n Autoritatea National� pentru Protectia Consumatorului si Promovarea Bunelor Practici Comerciale. Cele 12 inspectorate regionale urmeaz� a se transforma �n comisariate regionale, care vor avea �n subordine structuri judetene de profil, f�r� personalitatea juridic�. �n fapt se urm�reste reducerea cheltuielilor, iar oficiile judetene devin puncte de lucru sau filiale ale celor 12 comisariate regionale, ce vor fi conduse de comisari sefi. �n acest fel s�nt t�iate cheltuielile unei institutii cu personalitate juridic�, cum ar fi cele de secretariat sau contabilitate. Nu vor mai fi bugete pentru fiecare judet, ci un singur buget va fi �mp�rtit la cele 12 comisariate.
|