Firmele si tehnica informaticã
�ntreprinderile mici si mijlocii din judetul Neamt �ncearcã sã tinã pasul cu tehnologia, iar pentru a avea acces mai usor la informatie si-au fãcut paginã electronicã. Acestea au toate datele de contact afisate, plus adresã de email. �n acest fel s�nt mai usor de gãsit, mai informati, iar contactul cu partenerii de afaceri este mai facil. „�n judetul Neamt s�nt circa 13. 000 de �ntreprinderi mici si mijlocii, iar din acestea peste 11. 000 s�nt active. Noi comunicãm cu toatã lumea, dar cel mai usor este cu cei cãrora le putem transmite emailuri. Este vorba mai mult de firmele care realizeazã export, dar nu numai, deoarece �n ultima perioadã de timp cam toti apeleazã la aceastã formã de comunicare. Si nouã ne este mai usor deoarece le trimitem rapid si la timp informatia de care au nevoie“, a declarat Vasile Avãdanei, consilier �n cadrul Centrului de Informare, Consultantã si Instruire pentru IMM (CICI) Neamt. Av�nd �n vedere aceste considerente, reprezentantii centrului �si propun pentru anul �n curs o activitate mai intensã si o prezentã activã �n r�ndul mediului de afaceri. Acordarea consultantei si transmiterea tuturor informatiilor utile pentru patroni se face mai usor pe email, iar cei care au nelãmuriri pot afla rãspunsul rapid. Anul trecut consilierii au luat la pas judetul si au �ncercat sã intre �n contact cu c�t mai multe firme pentru a le informa referitor la programele �n care se pot implica, precum si finantãrile de care pot beneficia. Deoarece nu aveau fonduri proprii deplasãrii acestã activitate a mers destul de greu, dar o datã cu intrarea firmelor nemtene �n era informaticã lucrurile s-au schimbat destul de repede. CICI Neamt acordã informatii, consultantã si instruire pentru accesarea programelor implementate de Ministerul pentru �ntreprinderi Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri, at�t din fonduri de la bugetul de stat c�t si din fonduri comunitare. Alte atributii constau �n promovarea spiritului antreprenorial, promovarea competitivitãtii economice sau promovarea managementului resurselor umane. O altã prioritate este comunicarea cu mediul de afaceri care se vrea a fi mai agresivã cu indicarea site-urilor cu informatii utile partenerilor de afaceri.
|