Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Ianuarie 2009
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 24 Ianuarie 2009
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Apelul staretului Iustin, dezbatere la Bucuresti

Apelul staretului Iustin, dezbatere la Bucuresti

• cipurile din pasapoarte, incriminate de pãrintele Iustin, au constituit subiect de dezbatere �n Capitalã • au participat preoti, teologi, politisti si ziaristi • „Toti am citit Apocalipsa si �nfricosãtoarea profetie - scrisã cu 2000 de ani �n urmã: „Si ea (fiara) �i sileste pe toti, pe cei mici si pe cei mari, si pe cei bogati si pe cei sãraci, si pe cei slobozi si pe cei robi, ca sã-si punã semn pe m�na lor cea dreaptã sau pe frunte. �nc�t nimeni sã nu poatã cumpãra sau vinde dec�t numai cel ce are semnul, adicã numele fiarei, sau numãrul numelui fiarei“ (Apoc. 13: 16-17), citeazã pãrintele Iustin P�rvu •

Apelul staretului Iustin P�rvu, de la Mãnãstirea Petru Vodã, �ndreptat �mpotriva noilor pasapoarte continuã sã facã valuri. La initiativa Asociatiei Ziaristilor si Editorilor Crestini, a avut loc, zilele trecute, o dezbatere publicã, la Sala Radio, pe tema introducerii pasapoartelor biometrice si a cipurilor personale. Au participat profesorii teologi Stefan Buchiu si Constantin Coman, monahul Filoteu Bãlan, care a sustinut punctul de vedere al steretului Iustin, sociologul Dan Dungaciu si doi comisari-sefi de politie.
Dezbaterea a fost sustinutã dupã ce, sãptãm�na trecutã, pãrintele Iustin P�rvu atrãgea atentia �ntr-un comunicat cã aparitia pasapoartelor cu cipuri ar putea fi un semn prevestitor al Apocalipsei si �ndemna la refuzul acestora de cãtre crestini. Imediat s-au format douã tabere. Cei care �i dãdeau dreptate staretului Iustin si cereau scoaterea pasapoartelor din uz si altii care nu credeau cã ar putea fi vreo legãturã �ntre pasapoarte si sf�rsitul lumii. De mentionat cã, initial, adversarii opiniei staretului nemtean au �ncercat sã acrediteze ideea cã textul apelului nu i-ar fi apartinut, �nsã, dupã ce aceastã sustinere a fost infirmatã de chiar pãrintele Iustin, au ales sã �ncerce sã arunce �n derizoriu afirmatiile acestuia.
O tabãrã oarecum distinctã o formeazã oamenii legii, care au �ncercat sã se limiteze strict la latura tehnicã a disputei. Adicã ce „iaste“ si cum se comportã un pasaport cu cip. Iar din dezbaterea care a avut loc la Bucuresti s-au putut retine referitor la acest subiect, dupã cum au scris si ziarele centrale, urmãtoarele: microcipul are o structurã de radio frecventã, prezintã o bunã securitate, integritate si confidentialitate a datelor, are o antenã care intrã pe frecventa controlorului de pasapoarte, iar cipul se activeazã de la o distantã de sub 10 centimetri de cititor si poate fi citit doar c�nd pasaportul este deschis. Cam la at�t s-ar rezuma pozitia oficialilor. �n rest, despre alte implicatii, inclusiv religioase, nici un comentariu, pe principiul cã nu s�nt abilitati sã le facã.
Destul de ciudatã a pãrut �nsã la dezbaterea mentionatã pozitia teologilor, si anume cã microcipurile n-ar putea nicicum sã aibã ceva de-a face cu credinta. Corect, am zice noi, dar, fãrã a avea pretentia cã ne pricepem la microcipuri sau dispute teologice, spunem doar at�t: apelul staretului Iustin noi l-am �nteles ca fãc�nd referire la o metodã de „�nsemnare“ a oamenilor, de urmãrire a lor, care, e opinia repurtatului monah, ar aminti de prevestirile despre Apocalipsã. Dacã e sau nu asa, vã lãsãm pe dumneavoastrã sã decideti, mãrginindu-ne la a mai relua doar c�teva pasaje din celebrul de acum si at�t de discutatul apel al staretului de la Petru Vodã.

„Se vrea �nregimentarea si uniformizarea pe model ateist a copiilor nostri“

Toti am citit Apocalipsa si �nfricosãtoarea profetie - scrisã cu 2000 de ani �n urmã: „Si ea (fiara) �i sileste pe toti, pe cei mici si pe cei mari, si pe cei bogati si pe cei sãraci, si pe cei slobozi si pe cei robi, ca sã-si punã semn pe m�na lor cea dreaptã sau pe frunte. �nc�t nimeni sã nu poatã cumpãra sau vinde dec�t numai cel ce are semnul, adicã numele fiarei, sau numãrul numelui fiarei“ (Apoc. 13: 16-17).
Vremea �n care ne aflãm acum este premergãtoare acestei profetii. Prin lege, prin ordonantã de guvern, rom�nii s�nt obligati sã se �ncadreze �ntr-un plan de urmãrire si supraveghere la nivel national si mondial, proiect care le rãpeste de fapt oamenilor libertatea. Rom�nilor li se cere sã-si punã pe pasapoartele, permisele auto si orice alt act personal cipul biometric ce contine amprenta digitalã, imaginea facialã, si toate datele personale. Poate pentru multi dintre dumneavoastrã acest cip pare un lucru nesemnificativ, dar �n spatele acestui sistem de �nsemnare a oamenilor, de codare si stocare a datelor de identificare se ascunde o �ntreagã dictaturã, un �ntreg plan demonic, prin care de bunã voie �ti vinzi sufletul diavolului. �nsemnarea oamenilor, ca pe vite, este primul pas al unor alte mãsuri luate pentru controlul absolut al fiintei umane. Dragii mei, dupã cum proorocesc Sfintii Pãrinti, primirea acestui semn este lepãdarea noastrã de credintã. (... ) Se vrea si se �ncearcã o desfiintare a sacrului prin relativizarea valorilor fundamentale, a adevãrului de credintã prin ecumenicitate, se vrea �nregimentarea si uniformizarea pe model ateist a copiilor nostri. Dacã �i spui acum unui cetãtean care are cinci copii �n casã - „Mãi, nu mai lua buletinul sau pasaportul“ - pãi el nu �ntelege. „Pãi, pãrinte, eu ce le mai dau de m�ncare?“ Si-l pui �n fata acestei situatii grele. S�ntem noi dispusi ca Br�ncoveanu de altãdatã sã facem sfinti din copiii nostri? Nu s�ntem pregãtiti. Si atunci cine poartã toatã aceastã vinã? Nu noi, biserica? Nu noi, mãnãstirile, care s�ntem �n fata altarului avem datoria sã spunem oamenilor adevãrul si sã-i prevenim la ceea ce-i asteaptã pe m�ine? Dar �n protopopiate nici vorbã sã se punã o astfel de problemã, esti respins, esti catalogat naiv si depãsit - ba chiar mai face si glume pe seama ta. Deci dacã preotul nu are habar de lucrurile acestea, atunci ce sã mai spui de bietul credincios care sãracu’ de-abia deschide Biblia de douã trei ori pe an, sau doar o datã-n viatã? Vina este de partea tuturor celor ce rãspund de educatia si formarea acestui popor - de la �nvãtãtori, profesori p�nã la preoti si ministri“.
Oricine poate judeca acest apel dupã cum considerã de cuviintã. Dar drept rãspuns pentru cei care au luat apãrarea cipurilor, le propunem un exercitiu: scoatem termenul de cip din text si ne g�ndim la c�t de adevãrate s�nt cuvintele staretului Iustin referitoare la situatia actualã a tãrii, la �ngrãdirea libertãtilor fundamentale ale cetãteanului, la lipsa de implicare a celor care ar trebui tocmai sã conducã acest popor. Parcã s�nt lucruri la care nu se mai poate rãspunde doar cu ce e un microcip si c�t de inofesiv e el, pe modelul elevului lui Caragiale care stia sigur cã un castravete are 99% apã.

Articol afisat de 2221 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Cezar FILIP)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Alte Titluri Stiri Alte Titluri
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective