Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2008
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 15 Decembrie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
LOCUL BLESTEMAT CURBA FELESTILOR

LOCUL BLESTEMAT CURBA FELESTILOR

• curba de la Felesti a curmat multe vieti si a nenorocit multi oameni • viteza soferilor care ajung acolo din ambele sensuri este principalul vinovat • localnicii s�nt socati de groz�viile v�zute • politistii trag semnale de alarm� cu privire la conducerea preventiv� • soferi de TIR sau chiar personalit�ti politice au „p�tit-o“ �n zon� •

Un loc blestemat, asa numesc oamenii din zon� portiunea de l�ng� c�tunul Felesti a drumului national ce leag� estul si vestul judetului. Este vorba despre binecunoscuta „curb� a mortii“ din DN 15 D. Periodic, aici se �nt�mpl� nenorociri, multi oameni murind sau r�m�n�nd nenorociti pe viat�. Nimeni nu contest� periculozitatea curbei, �ns� accidentele grave sau foarte grave continu� s� aib� loc adesea, ca un lait-motiv. Cauza principal� o reprezint� viteza, �n special atunci c�nd carosabilul este umed, dar si dep�sirile sau, pur si simplu, neatentia soferilor duc la alte carnagii. Dac� toate acestea s�nt puse �n conditii de noapte sau ceat�, este lesne de �nteles ce se �nt�mpl�. Periculozitatea acestui sector de drum vine dintr-un fenomen care poate fi explicat foarte simplu. Curba �n cauz� �ncheie, pentru soferii care circul� dinspre Roman spre Piatra Neamt, un sector foarte lung de drum drept, unde posesorii de autoturisme, de regul�, „�ncearc�“ puterea motoarelor si vitezele maxime. Venind dinspre Piatra c�tre Roman, conduc�torii auto circul� o portiune destul de lung� �n pant�, iar apoi pot s�-i „dea pedale“ �ntruc�t asfaltul este bun si drumul destul de drept. „Supriza“ vine �n curba deosebit de periculoas�, unde mai ales soferii de prin alte p�rti, cei f�r� experient� sau aflati la volanul TIR-urilor �si dau seama c� trebuie s� fr�neze violent. Subvirate sau supravirate, masinile ies �n decor, fie prin dreapta, fie prin st�nga directiilor de deplasare, ajung�nd invariabil �n acelasi loc: pomii de pe marginea drumului.

Martorii

Dovad� a celor afirmate anterior st�, ca prim martor, pe partea st�ng� a sensului Felesti-Dulcesti, chiar la iesirea din curb�, un plop b�tr�n, care a trecut prin multe „lupte“, �n special cu camionagiii. Numai anul acesta, copacul a oprit c�teva TIR-uri dar si masini mici, ajung�nd s� fie, efectiv, sf�siat �n dou�. Arborele poate fi considerat un „monument“ si a devenit chiar un fel de loc de pelerinaj pentru soferii nu prea gr�biti. Coaja plopului poart� cicatricile deselor ciocniri, �n jur r�m�n�nd numeroase alte vestigii ale accidentelor petrecute aici. Parbrizuri sf�r�mate, fragmente din faruri, stopuri sau semnaliz�ri, tot soiul de buc�ti din plastic de la masini zac �mpr�stiate pe c�teva zeci de metri p�trati. Copacul, martor al multor incidente s�ngeroase, ar putea s� cad� la prima v�ntoas� mai puternic�, devenind el �nsusi un pericol pentru participantii la trafic. Alti martori ai coliziunilor tragice s�nt oamenii care se �nc�p�t�neaz� s� r�m�n� �n putinele case ale unui c�tun „pe moarte“, Felesti. De regul�, spun acestia, linistea aparent� este spulberat� brusc de c�te un sc�rt�it asurzitor de fr�ne, dup� care urmeaz� bubuitura si apoi se asterne iar�si linistea. R�zvan B�lan ne-a povestit c� at�t el c�t si putinii vecini au asistat la scene groaznice. „Soferii merg «ca nebunii», �n special c�nd vin de pe linia dreapt�. Unii nu �si dau seama de gradul de periculozitate al curbei si fr�neaz� prea t�rziu. Altii dep�sesc aiurea, peste linia continu� si ajung s� moar�. Chiar �n fata casei noastre s-a �nt�mplat un asemenea accident. Trebuie ca noi, cei de aici, s�-i ajut�m sau s�-i scoatem pe multi, desi nu este deloc pl�cut s� vezi imaginile alea“, spune R�zvan B�lan.
Acesta f�cea referire la o tragedie de iarna trecut�, c�nd un b�rbat din comuna F�urei a decedat, fiul acestuia, adolescent, a ajuns �n stare grav� la spital, la fel ca un cons�tean al celor doi. Cauza accidentului, petrecut pe timp de ceat�, a fost o dep�sire neregulamentar� din partea lui Ion Lupu, �n v�rst� de 47 de ani, domiciliat �n satul Climesti, aflat la volanul autoturismului Dacia 1310, �nmatriculat NT 02 FAL, masina intr�nd pe contrasens si zdrobindu-se de un autocamion Mercedes, care circula regulamentar. TIR-ul, �nmatriculat SJ 02 FUW, era condus de c�tre Daniel Muresan, din Zal�u. Impactul a fost at�t de violent �nc�t Dacia s�tenilor din F�urei a ajuns un morman de fiare contorsionate. Ionut Lupu, �n v�rst� de 15 ani, din comuna F�urei, fiul soferului, a fost diagnosticat cu politraumatism, plag� contuz� orbitar� si traumatism toraco-abdominal, fiind suspect de ruptur� de splin�. Claudiu Vetrice, �n v�rst� de 28 de ani, din F�urei, a suferit de asemenea un politraumatism, cu traumatism cranio-cerebral acut deschis, traumatism toracic si abdominal si traumatism de um�r.

Accidente... VIP

Chiar si senatorul de Iasi, Dan C�rlan, a v�zut, la propriu, „moartea cu ochii“ �n curba de la Felesti. Parlamentarul, ales pe listele „Aliantei DA“, a decis s� nu tin� aceast� terifiant� experient� pentru sine si s-o �mp�rt�seasc� �ntregii lumi, prin intermediul blogului propriu, „http://dancarlan.blogspot.com“. Pe 5 octombrie, c�nd s-a petrecut totul, alesul iesenilor era �n masin� (un Peugeot 407 Paladine) cu sotia, �ntorc�ndu-se de la Tarc�u, de la aniversarea celor 82 de ani �mpliniti de c�tre mama sa, domiciliat� �n comuna nemtean�. „Mama a �mplinit azi 82 de ani. Prilej cu care m-am n�scut a doua oar�“, au fost cuvintele din titlul textului postat pe Internet de senator. Dan C�rlan detaliaz� toate �mprejur�rile care l-au adus �n ipostaza de victim� a unui accident rutier, cu am�nunte socante si... �n �mprejur�rile date, de „r�su’-pl�nsu“. „Eram cu Peugeotul 407, de care s�nt la fel de �ndr�gostit, dup� doi ani, ca si �n prima zi. Ploua torential, uneori cu draci. �ntre Piatra Neamt si Roman, o Dacie sede frumos pe sant. Semn c� nu-i de glumit cu asfaltul ud. Mai merg dou� minute si, pe st�nga, un Renault bej iesit pe c�mp, foarte de cur�nd. B�nuiesc asta (c�-i de cur�nd), pentru ca «EL» tocmai o str�nge la piept pe «EA», �n ploaie, pe marginea soselei, �ncerc�nd s� o linisteasc�. �mi spun, �n g�nd, ceva de genul «ce v-a apucat, fratilor, pe toti?!?». N-apuc s� primesc r�spunsul: �n timp ce eram chiar �n dreptul norocosilor sc�pati din Renaultul de Cluj, din curba din fata mea apare de-a curmezisul un Logan, �n plin derapaj de spate, c�lare pe banda mea de mers!! Cu vitez� si hot�r�t s� vin� peste noi. C�tan� b�tr�n�, sofer de 21 de ani, aplic regulamentul: volanul str�ns teap�n, din pozitia «10 si 10 minute», nu misc�ri bruste, nu fr�n� la fund, ci doar at�t c�t nu risti ruperea aderentei. Trag treptat spre limita dreapt� a drumului, adic� spre stejarul de pe sant. Nici o sans� de sc�pare: izbitura ferm� a Loganului �n roata mea din st�nga fat�, apoi o secund� de �ntuneric, apoi trei pocnituri ca de pusc� (sau, mai binecunoscute, ca pocniturile de artificii grele, apropiate de zgomotul pungilor de h�rtie umflate si sparte �n pumn) - ne-au explodat �n jurul nostru air-bagurile“, istoriseste senatorul „internaut“, Dan C�rlan.

Legea si noi

Din punct de vedere legal, curba de la Felesti este semnalizat� corespunz�tor, at�t pe un sens, c�t si pe cel�lalt. Pentru persoanele care circul� de la Roman spre Piatra, �n afara indicatorului de „curb� deosebit de periculoas�“, mai exist� o serie de panouri, ce interzic dep�sirea, presemnalizeaz� un drum alunecos si au un aditional referitor la c�derile de precipitatii. Din sens opus, panoul de „curb� deosebit de periculoas�“ este la fel de vizibil, av�nd si un aditional �n acelasi scop. Politistii de la „Circulatie“ au atras �n nenum�rate r�nduri atentia cu privire la respectarea conditiilor de drum si au „p�zit“ zonele de risc. Inspectorul Iulian Closc�, seful Compartimentului Drumuri Nationale-Europene din cadrul Biroului Politiei Rutiere Roman, a declarat c�, �n ceea ce priveste DN 15D, exist� o serie de zone periculoase, unde soferii ar trebui s� fie mult mai vigilenti. „Respectarea normelor de circulatie pe drumurile publice poate duce la evitarea unor accidente grave. Soseaua Roman-Piatra Neamt a fost, �n decursul anului 2008, marcat� de evenimente soldate cu persoane decedate sau r�nite. Viteza si neatentia s�nt principalii factori. Zona Felesti-Dulcesti este una de risc“, a afirmat politistul. Acum, mai ales c� vine iarna, oamenii legii atrag atentia cu privire la faptul c� zona de risc r�m�ne de... risc. Chiciura, poleiul si z�pada pot conduce la alte nenorociri.

CASET�:

De mentionat c� si soseaua DN2 - E85 ocup� un nefericit loc fruntas, �n topul arterelor de circulatie periculoase din judet. Oamenii legii au �ntocmit o hart�, �n care se vede c� sectorul „europenei“, de la Secuieni p�n� la Tupilati, travers�nd Romanul, este „�nrosit“, semn al numeroaselor tragedii care au avut loc. Macabra statistic� a fost f�cut� �n cadrul campaniei „Stop accidentelor rutiere! Viata are prioritate!“. De mentionat c� statisticile arat� c� printre cele mai periculoase categorii de participanti la trafic se num�r� conduc�torii auto tineri, sub 30 de ani, precum si pietonii �n v�rst� de peste 50 de ani. Ca alte „puncte fierbinti“ exist� sectoare de drumuri nationale si europene la Secuienii Noi, Gher�iesti si Botesti. �ntre Roman si Piatra, �ntreg sectorul dintre Horia si F�urei este pres�rat de cruci si troite ridicate �n memoria celor care au murit. Macabru, dar adev�rat, unele victime si-au pierdut viata chiar izbindu-se de asemenea monumente funerare.

Articol afisat de 1860 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Tudor CIOBOTARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective