|
|
Monitorul de Neamt » Stiri Locale |
10 Decembrie 2008 |
|
Reclamatiile au trimis controale la serviciile postale si de curierat
• mai multe sesiz�ri din acest domeniu au dus la verificarea firmelor de profil de c�tre OJPC • la dou� din cele trei firme controlate s-au aplicat dou� sanctiuni de 4.000 de lei • de la �nceputul anului Protectia Consumatorului a primit 12 reclamatii • Inspectorii din cadrul Oficiului pentru Protectia Consumatorului Neamt au verificat firmele nemtene care au ca obiect de activitate serviciile postale si de curierat. M�sura s-a impus deoarece beneficiarii acestor servicii au reclamat �n numeroase r�nduri prestatiile acestor firme, astfel �nc�t de la �nceputul anului si p�n� acum au fost �nregistrate 12 reclamatii cu acest obiect. „Au fost trei reclamatii pentru pierderea coletului, dou� s-au referit la violarea pachetului, iar �n alte 4 cazuri nu s-au respectat termenele de expediere. Alte 3 sesiz�ri referitoare la modific�ri de tarife, sume �ncasate pentru servicii TV si nevirate si nedistribuire ziare nu au fost �ntemeiate“, a declarat Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt al OPC Neamt. �n ultima s�pt�m�n� inspectorii au verificat trei operatori economici din domeniu la care au constat o serie de abateri. Acestea se referau la nedeclararea punctelor de lucru, sau nu au f�cut dovada licentei individuale pentru furnizarea de servicii postale si de curierat. Dou� dintre firme aveau pe spatele formularului de expediere a coletului un rezumat al termenilor si conditiilor, considerate clauze contractuale dintre furnizorul de servicii postale si utilizator. Caracterele erau at�t de mici �nc�t citirea era imposibil�. R�spunderea firmei era limitat�, conform acestor clauze contractuale, doar la pierderea, deteriorarea sau distrugerea expedierilor cauzate din vina exclusiv� a angajatilor, iar la r�ndul ei aceasta se limitat� ca valoare real� de desp�gubire. Compensatia era stabilit� la cel mult 30 DTS (unitate monetar� international� folosit� pentru serviciile de curierat, cursul oficial fiind de 4,45 lei pentru un DTS). Inspectorii OPC au concluzionat c� informatiile oferite de prestatorii de servicii s�nt confuze si greu de �nteles pentru consumatorul mediu. �n alte cazuri nu existau mentiuni referitoare la ambalaj si nici unul din cei trei verificati nu aveau etichete care s� indice manipularea si depozitare pentru coletele care necesit� masuri speciale. La toti cei controlati solutionarea reclamatiilor nu era stipulat� nic�ieri, iar una dintre firme c�nt�rea „din ochi“ coletele de sub un kilogram. S-au aplicat dou� sanctiuni contraventionale �n valoare total� de 4.000 lei.
|
|
|
|
|
Comentarii la acest articol: |
Nu exist� nici un comentariu la acest articol |
|
|
|
|
|
|