Transportul public de c�l�tori, din nou �n aten�ia legislativului local
Noul regulament de transport public de c�l�tori va reintra, la mijlocul acestei s�pt�m�ni, �n aten�ia legislativului local. Speciali�tii Compartimentului Transporturi au operat o serie de modific�ri datorate unor probleme care au ap�rut pe parcurs, dup� adjudecarea traseelor microbuzelor, mijloacelor Transurban �i celor ale societ��ii jude�ene Troleibuzul. �ntre aspectele sesizate de c�tre speciali�tii Prim�riei Piatra Neam� s-au num�rat refuzul unor operatori de transport de a semna contractul de concesiune a traseelor, �n termenul legal de 30 de zile, dar �i altele, cum ar fi: str�zile prea str�mte �i aglomerarea provocat� de ma�inile l�sate pe margini, �n lipsa locurilor de parcare, num�rul prea mic de mijloace de transport, comparativ cu num�rul c�l�torilor. A fost propus� desfiin�area unor trasee, cu preluarea acestora de c�tre al�i operatori de transport care circul� pe trasee apropiate, schimbarea unor sta�ii intermediare, a capetelor de linii. Recent, reprezentan�ii Transurban au criticat modul �n care firmele prestatoare de servicii cu microbuzele respect� programul de transport, sus�in�nd c� las� mijloacele de transport ale societ��ii de interes local f�r� c�l�tori.
Noile modific�ri ale programului de transport local de c�l�tori au fost respinse de c�tre consilierii locali ai PSD, pe motiv c� acestea ar fi „atehnice �i ilegale“. Consilierul local Adriean Chiril� (fost viceprimar de Piatra Neam�), cel mai vehement dintre ace�tia - care, de altfel, i-a �ndemnat pe consilieri s� nu voteze proiectul de hot�r�re care con�inea modific�rile - a fost criticat de c�tre consilierii Alian�ei care l-au suspectat c� are o atitudine partinic� pentru c� face parte din staff-ul societ��ii Troleibuzul. Dar, primarul Gheorghe �tefan a promis c� vor fi purtate discu�ii cu reprezentan�ii Transurban, Troleibuzul �i cu operatorii care fac transport cu microbuzele, pentru a fi g�sit� o solu�ie amiabil� de eliminare a disfunc�ionalit��ilor, at�t a celor care reprezint� un impediment pentru activitatea operatorilor de transport, c�t �i a motivelor de nemul�umire pe care le au cet��enii.
|