UN SENATOR �N CURBA MORTII
Memorii pe blog • parlamentarul Dan C�rlan s-a izbit cu Peugeot-ul �n copac, la Felesti • acesta a transmis �ntregii lumi ceea ce a simtit • senatorul venea de la aniversarea mamei, de la Tarc�u si spune c� s-a „n�scut a doua oar�“ • istorisirea de pe blog este „spumoas�“, cu o �ncheiere de genul „S� tr�iti!“ • senatorul a f�cut si c�teva fotografii, dintre care unele cu „scheme cinematice“, pentru a-si sustine povestirea • Senatorul de Iasi, Dan C�rlan, a v�zut, la propriu, moartea cu ochii, la finele s�pt�m�nii trecute, �n curba de la Felesti, aproape de Roman, �n urma unui accident care se putea solda cu urm�ri grave. Parlamentarul, ales pe listele Aliantei DA, a decis s� nu tin� aceast� terifiant� experient� pentru sine si a �mp�rt�sit-o �ntregii lumi, prin intermediul blogului propriu, http://dancarlan.blogspot.com. Pe 5 octombrie, c�nd s-a petrecut totul, alesul iesenilor era �n masin� (un Peugeot 407 Paladine) cu sotia, �ntorc�ndu-se de la Tarc�u, de la aniversarea celor 82 de ani �mpliniti de c�tre mama sa, domiciliat� �n comuna nemtean�. „Mama a �mplinit azi 82 de ani. Prilej cu care m-am n�scut a doua oar�“, au fost cuvintele din titlul textului postat pe internet de senator. Dan C�rlan detaliaz� toate �mprejur�rile care l-au adus �n ipostaza de victim� a unui accident rutier, cu am�nunte socante si... �n �mprejur�rile date, de r�su’-pl�nsu. „Eram cu Peugeotul 407, de care s�nt la fel de �ndr�gostit, dup� doi ani, ca si �n prima zi. Ploua torential, uneori cu draci. �ntre Piatra Neamt si Roman, o Dacie sede frumos pe sant. Semn c� nu-i de glumit cu asfaltul ud. Mai merg dou� minute si, pe st�nga, un Renault bej iesit pe c�mp, foarte de cur�nd. B�nuiesc asta (c�-i de cur�nd), pentru c� «EL» tocmai o str�nge la piept pe «EA», �n ploaie, pe marginea soselei, �ncerc�nd s� o linisteasc�. �mi spun, �n g�nd, ceva de genul «ce v-a apucat, fratilor, pe toti?!?». N-apuc s� primesc r�spunsul: �n timp ce eram chiar �n dreptul norocosilor sc�pati din Renaultul de Cluj, din curba din fata mea apare de-a curmezisul un Logan, �n plin derapaj de spate, c�lare pe banda mea de mers! Cu vitez� si hot�r�t s� vin� peste noi. C�tan� b�tr�n�, sofer de 21 de ani, aplic regulamentul: volanul str�ns teap�n, din pozitia «10 si 10 minute», nu misc�ri bruste, nu fr�n� la fund ci doar at�t c�t nu risti ruperea aderentei. Trag treptat spre limita dreapt� a drumului, adic� spre stejarul de pe sant. Nici o sans� de sc�pare: izbitura ferm� a Loganului �n roata mea din st�nga fat�, apoi o secund� de �ntuneric, apoi trei pocnituri ca de pusc� (sau, mai binecunoscute, ca pocniturile de artificii grele, apropiate de zgomotul pungilor de h�rtie umflate si sparte �n pumn) - ne-au explodat �n jurul nostru air-bagurile“, istoriseste senatorul „internaut“, Dan C�rlan.
Mare pericol
Acesta nu se opreste aici, continu�nd relatarea �n aceeasi not�. Senatorul a f�cut si c�teva fotografii, dintre care unele cu „scheme cinematice“, �n sustinerea a ceea ce povesteste. „Urm�toarea informatie relevant� - s�ntem c�lare pe sant, ne izbim st�nga - dreapta, ca pe toboganul de la mare, si mergem sanie, cu oarecare stabilitate, dat� de greutatea masinii. Se apropie vertiginos urm�torul stejar, fix �n fata noastr�! �l busim si ne oprim. Chiar asta i-am si zis Mihaelei, aflat� �n dreapta mea, pe locul acela: «gata!».
Din toate g�urile din bord iese un fum albicios, cu miros ca de plastic pr�jit. Primul g�nd este c� lu�m foc, apoi dau semnalul de calmare: este pudra de talc din air-baguri. Centurile de sigurant� s�nt fleasc�: resorturile din st�lpii masinii nu mai functioneaz�, fiind evident date peste cap de smucitur�. Usa mea este blocat� �n malul santului, �n timp ce usa Mihaelei nu poate fi deschis� din�untru. Sau este prea grea, asa cum este ea orientat� �n sus si cu pozitie imposibil� s� o �mping�. Apare cineva din exterior, trage de us� si o deschide. Mihaela sare cu greu afar�, descult�, �n noroi.
Al dracului reflex, pun cutia de viteze �n pozitia «Parcare» (habar nu am c�nd, dar mai t�rziu am constatat c� asa am l�sat-o) iau contactul si ies si eu. Familia din Renaultul de la Cluj a si uitat de necaz: s�nt �n jurul nostru si ne ajut� s� iesim din masin�. Ca si cum ar fi vrut cineva s� le spun� c� �ntotdeauna se poate si mai r�u.
Clientul meu, omul cu Loganul, s-a r�sucit de jur �mprejur si a r�mas pe sosea, pe banda mea, fix pe dos fat� de pozitia lui de mers. A avut un noroc chior: a primit lovitura �n coltul din st�nga fat� si nu frontal, ceea ce a desc�rcat impulsul �ntr-o rotatie a masinii si nu �ntr-o busitur� surd�, �ntr-un raport de doi la unu �n privinta greut�tii masinilor (Peugeotul meu trage vreo dou� tone). Despre noi, ce s� mai zic: «am v�zut-o cu ochii». Ceea ce ni se pare incredibil este detasarea cu care am tr�it filmul, am�ndoi“, mai spune senatorul de Iasi.
„Smile“: A sc�pat si... oala cu lapte acru
�nt�mplarea l-a marcat pe parlamentar, care continu� �n aceeasi not�: „Nici un sunet, nici un gest din alea ca �n filme, cu m�inile pe sus si cu viata rev�zut� �ntr-o secund�. Nici o panic�, p�n� h�t, dup� ce am iesit din masin� (c�nd, bine�nteles, am reluat faza cu «EL», care o consoleaz� pe «EA»). Pur si simplu o namil� alb� �n fata noastr�, din ce �n ce mai putin loc, din ce �n ce mai sigur c� ne busim, buf, poc-poc-poc, zdruncin�turi si hurduc�turi, busitura de copac si apoi mirosul de talc. Si oala de lut, cu lapte acru, de la Tarc�u, absolut intact�! Semnul cel mai clar c� mai avem multe de �nv�tat de la frantujii lui Peugeot: stiti cu ce s�nt tapetati toti sacii air-bagurilor, de jur �mprejurul masinii? Uitati-v� �n poz�, dar pun pariu c� nu v-ati g�ndit: cu �nsusi Smiley! Adic�, treaba-i clar� - dup� ce ai dat cu capul de toti peretii, santurile si copacii, dac� mai tr�iesti, si mai vezi, si mai �ntelegi, atunci nu mai poti face altceva (dac� esti normal la cap) dec�t s� te bucuri. Z�mbeste! Smile! Plec�m cu politistul, la postul din comun�, s� facem actele. «Clientul» meu cu Loganul, medic veterinar de pe la Girov, m� tot �ntreab�: de unde s�nteti, de unde v� cunosc, etc. R�d spre el si are o revelatie. Spune ap�sat: «Dan C�rlan?»; «Da.»; «Frate, peste cine era s� dau! Am terminat facultatea la Iasi, v� stiu. Asta e, lumea e mic�». �ntre timp vine Costi, de la Iasi, �nc�rc�m bagajele, vine si platforma, �nc�rc�m masina si plec�m spre cas�. Pot spune c� i-am f�cut mamei un cadou pe cinste: m-am n�scut a doua oar�! Sau, cum spun americanii - a fost prima dintre zilele care mi-au mai r�mas de tr�it!“, mai scrie senatorul iesean. Acesta �ncheie �n aceeasi not�, dup� ce, �n aceeasi zi, a „ratat“ inclusiv deplasarea cu avionul, la Bucuresti. „Usurarea final�: cursa a fost anulat�, plec acas� si m�n�nc lapte acru de la mama. Dac� n-o fi, s�racul, lapte b�tut!
Si v� scriu si vou� povestea, ca s� v� fie clar: c�nd e s� mori, nici dracu’ nu te scap�, dar dac� e s� tr�iesti, se rezolv�! Ca si �n politic�. S� tr�iti!“, �ncheie Dan C�rlan. Din punct de vedere oficial, accidentele de la Felesti, de la finele s�pt�m�nii trecute, figureaz� ca „tampon�ri“, deoarece nu s-au �nregistrat dec�t pagube materiale. Coliziunea masinii parlamentarului, care circula pe directia Piatra Neamt - Roman, pe DN 15D, s-a petrecut la orele diminetii, din �ncercarea acestuia de a evita o masin� sc�pat� de sub control. Cercet�rile s�nt continuate de c�tre lucr�torii de la Postul de Politie Trifesti.
|