Rutele ocolitoare salt� preturile la terenuri
• mai multi investitori doresc s� afle traseul urmat de ruta ocolitoare ce va elimina traficul greu din cartierul romascan Nicolae B�lcescu • �n acest moment, preturile �n zon� s�nt sub un euro pe metru p�trat, dar ele vor creste c�nd terenurile vor fi incluse �n intravilan si vor deveni construibile • Autorit�tile locale au creionat, �mpreun� cu reprezentatii Companiei Nationale de Drumuri si Poduri, proiectul care vizeaz� construirea �n zona Roman a dou� rute ocolitoare menite s� fluidizeze traficul �n municipiu si s� preia din traficul greu din zon� c�tre orasele principale ale regiunii. Intentia administratiei de a elimina traficul greu din zona Bogdan Dragos a dus la o crestere a interesului investitorilor privati de a achizitiona terenuri �n zona pe care se presupune c� o va traversa ruta ocolitoare. Interesul este cu at�t mai mare cu c�t terenurile �n cauz� s�nt, �n principal, agricole, pentru care metru p�trat se vinde sub un euro. Imediat dup� realizarea rutei ocolitoare, terenurile vor trece �n intravilanul municipiului, astfel �nc�t pretul de v�nzare al acestora va creste semnificativ, lucru la care se adaug� si faptul c� pe aceste suprafete se vor putea ridica si constructii. �n acest moment, specialistii �n imobiliare sustin c� tariful pentru achizitionarea suprafetelor este mic si poate reprezenta un avantaj pentru cei care investesc �n zon�. Totusi, reprezentantii administratiei publice locale spun c� nu au stabilit clar un traseu clar pentru ruta ocolitoare, exist�nd mai multe variante. „Am indentificat mai multe posibilit�ti pentru a realiza ruta ocolitoare care ar ocoli zona cartierului Nicolae B�lcescu si care ar trebui s� dirijeze traficul de la intrarea �n Roman, de la Podul G�dinti, �nspre soseaua spre Lutca si mai departe �n E85. Avem mai multe variante. �n zonele despre care vorbim, Prim�ria nu detine terenuri, toate apartin�nd persoanelor particulare“, a declarat viceprimarul Constantin Ghica. Nevoia unei rute ocolitoare �n zona cartierului B�lcescu vine �n urma solicit�rilor cet�tenilor, care s-au ar�tat nemultumiti de faptul c� traficul greu le afecteaz� locuintele. Nu este de omis nici faptul c� ruta ce ar trebui s� plece dinainte de Horia si s� ias� �n zona intersectiei dintre E 85 si T�m�seni a fost aprobat� �n urm� cu doi ani, �ns� nu a fost realizat�, nefiind alocati banii. Astfel, goana investitorilor dup� terenurile din zon� nu a avut efectul scontat, iar investitia poate fi speculat� doar pe termen lung.
|