Biblia alimentelor s�n�toase pentru prichindei
• un proiect de cod etic al marketingului produselor alimentare destinate celor mici a fost prezentat zilele trecute • s�nt specificate niste criterii nutritionale minimale pe care ar trebui s� le respecte alimentele pentru copii astfel �nc�t s� nu le afecteze s�n�tatea si s� nu-i predispun� la obezitatate • Copiii trebuie s� m�n�nce s�n�tos. Este tinta pe care si-au propus-o, cel putin la nivel declarativ, oficialit�tile. Dup� interzicerea alimentelor de tip fast-food si a cr�nt�nelelor �n scoli, Protectia Consumatorului se implic� si ea �n alimentatia juniorilor. Zilele trecute a fost prezentat proiectul de cod etic al marketingului produselor alimentare destinate celor mici. Este un proiect lansat la nivelul �ntregii comunit�ti europene. Codul vorbeste de un criteriu nutritional minimal pe care ar trebui s�-l respecte alimentele pentru copii astfel �nc�t s� nu le afecteze s�n�tatea si s� nu-i predispun� la obezitatate. Cele dou� efecte ale alimentatiei nes�n�toase �nregistreaz� o rat� de crestere tot mai mare, �n �ntreaga lume, fapt ce a alertat autorit�tile europene. Din acest motiv s-a si elaborat codul etic, iar proiectul a fost lansat deja spre dezbatere public�, urm�nd s� fie analizat de produc�torii din domeniu, de autorit�tile statului, dar si de cei implicati �n promovarea acestor produse. Dup�, se va stabili varianta final�.
Practic, tara care adopt� de bun� voie acest ansamblu de reguli nu va mai permite promovarea produselor care nu respect� criteriul nutritional minimal, asa cum este el descris de codul etic. Va fi interzis� publicitatea prin orice mijloace de marketing, astfel �nc�t copiii s� nu fie influentati s�-si cumpere anumite produse, dar nici s� �ncerce s�-si conving� p�rintii s� le cumpere. Legislatia rom�neasc� are deja o prevedere �n acest sens, �n Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte, care zice clar c� reclamele nu au voie s� �ndemne direct copiii s� cumpere diverse lucruri. Autoritatea National� pentru Protectia Consumatorului spune �ns� c� e nevoie de mai mult� consistent� �n legislatia din domeniu, iar acest cod este un pas important �n directia respect�rii unor norme generale de marketing si mai ales a drepturilor consumatorilor.
|