Drum de 267 miliarde vechi
• at�t va costa reabilitarea si modernizarea drumului Hanu Ancutei - Girov • de la bugetul judetului se scot 451.050 de lei, contributie proprie • drumul este considerat prioritar pentru conducerea Consiliului Judetean • Consilierii judeteni au aprobat, �n cadrul unei sedinte extraordinare, contributia de la bugetul judetean pentru reabilitarea si modernizarea drumului judetean DJ 208G 30+238 - 56+998 Hanu Ancutei - Girov. Valoarea total� a proiectului este de 26.777.836 de lei, defalcat� astfel: cheltuieli eligibile - 22.552.517 lei, cheltuieli neeligibile - zero lei, iar taxa pe valoare ad�ugat� - 4.225.318 lei. „�n proiectul «Reabilitarea si modernizarea drumului judetean DJ 208G 30+238 - 56+998 Hanu Ancutei - Girov», contributia proprie a solicitantului la cheltuieli eligibile este de 451.050 de lei si nimic la cheltuielile neeligibile. Asistenta financiar� nerambursabil� solicitat� de c�tre Consiliul Judetean este de 22.101.467 de lei“, a declarat Vasile Pruteanu, presedinte al Consiliului Judetean Neamt.
Drumul respectiv, care asigur� accesul rutier la drumul european E85 este considerat de c�tre autorit�tile judetene ca prioritar �n aplicarea strategiei de dezvoltare a retelei de drumuri judetene. Traseul acesta traverseaz� cinci comune: Tupilati, R�zboieni, Dragomiresti, Stefan cel Mare si Girov. Reabilitarea lui se realizeaz� �n cadrul Programului Operational Regional cu aplicabilitate �n perioada 2007-2013.
Conform proiectului care vizeaz� reabilitarea si modernizarea acestui drum, acostamentele vor avea o l�time de un metru, iar pentru asigurarea continuit�tii pantei transversale se va realiza acostamentul cu pant� transversal� de 4% c�tre santuri. �n vederea prevenirii polu�rii mediului �nconjur�tor si pentru a fluidiza traficul rutier a fost prev�zut� realizarea unei benzi de circulatie pentru vehiculele cu dou� roti (biciclete, monopede si motoscutere), av�nd lungimea total� de 23.760 de metri liniari si l�timea de doi metri, care se va realiza pe partea dreapt� a drumului, prin delimitarea de circulatia rutier� cu ajutorul marcajului longitudinal continuu si prin semnalizarea rutier� a acestui traseu. Spatiul de sigurant� dintre partea carosabil� si pista vehiculelor cu dou� roti va fi de jum�tate de metru, iar spre santul drumului, acostamentul va fi de 0,75 metri. �n intersectiile cu drumurile laterale, banda de circulatie pentru vehiculele cu dou� roti va fi marcat� prin marcaje transversale si indicatoare rutiere. Pentru asigurarea scurgerii apelor se vor executa santuri din p�m�nt �n lungime de 42.120 de metri liniari, iar �n zonele cu pante longitudinale de peste 4% se vor executa rigole betonate �n lungime de 5.200 de metri liniari. Conform proiectului se vor realiza opt podete, la intersectiile cu drumurile laterale.
|