Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Septembrie 2008
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 13 Septembrie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Catastrofã feroviarã

Catastrof� feroviar�

• dou� persoane au decedat, iar pagubele au fost evaluate la 140 de miliarde de lei vechi • o garnitur�, format� din 21 de vagoane �nc�rcate cu calcar, a intrat �n plin �ntr-o alt� garnitur� care stationa, la fabrica de ciment din Bicaz • cauza accidentului: sistemul de fr�nare al garniturii nu a functionat • Simion Cardas, l�c�tus mecanic a �ncercat s� scape cu viat�, s�rind din locomotiv�, �ns� a murit datorit� leziunilor suferite • mecanicul locomotivei a murit �n urma impactului • autorit�tile au demarat o anchet� •

O adev�rat� catastrof� feroviar�, cu sigurant� cea mai mare din istoria judetului Neamt, cel putin �n ceea ce priveste valoarea pagubelor, a avut loc, ieri dimineat�, la fabrica de ciment Bicaz, proprietatea concernului Heidelberg Cement. Evenimentul s-a soldat cu doi morti, zeci de vagoane deraiate si transformate �n fiare contorsionate, o locomotiv� distrus�, rampa de desc�rcare a calcarului grav avariat� si peste toate mii de tone de calcar �mpr�stiat �n toate p�rtile. Cauza dezastrului, nefunctionarea tehnic� a sistemului de fr�nare. Acest lucru a f�cut ca trenul compus din peste 20 de vagoane �nc�rcate cu calcar, s� parcurg� cei peste 20 de kilometri, dintre Bicaz - Chei si Tasca, �n aproximativ 15 minute. Mecanicul, Marin Debona, �n v�rst� de 56 de ani, proasp�t pensionat, dar reangajat al firmei SC Unicom SA Bucuresti, asemeni unui c�pitan de vas, desi stia ce-l asteapt�, a preferat s� r�m�n� la c�rma garniturii p�n� �n momentul impactului, c�nd avea s�-si afle sf�rsitul printre fiarele contorsionate ale locomotivei. Cea de-a doua victim�, Simion Cardas, de 46 de ani, salariat al Carpatcement, care, spun martorii, nu-si avea rostul �n tren, a �ncercat s� se salveze s�rind �nainte ca trenul s�-si fac� intrarea vijelioas� �n fabric�. S�ritura omului, din locomotiv� pe platforma betonat� de parcare auto, i-a fost fatal�. Evenimentul s-a petrecut dup� miezul noptii, iar dezastrul final, din incinta fabricii, a avut loc la ora 3,30. Zgomotul infernal, produs de impactul garniturii aflate �n vitez� cu vagoanele stationate pentru desc�rcare la ramp�, a fost receptionat de c�tre s�tenii ce locuiesc �n vecin�tate, ca o adev�rat� explozie. Oamenii din Tasca au declarat ieri c� o asemenea catastrof� feroviar� n-a mai avut loc �n zon� de c�nd exist� fabrica. �n cursul diminetii, inginerul Stefan Constantin Dumitru directorul cu probleme de exploatare al Unicom Tranzit SA Bucuresti, firm� ce, de doar c�teva luni gestioneaz� transportul feroviar al Carpatcement - Sucursala Bicaz, s-a prezentat cu un elicopter la locul accidentului pentru primele constat�ri. Pentru efectuarea cercet�rilor la fata locului s-au prezentat reprezentantul local al Politiei TF, reprezentantii Inspectoratului Teritorial de Munc� Neamt si ai Parchetului. Odat� cu ivirea zorilor, locuitorii comunei, dar si multi dintre cei aflati �n trafic, s-au transformat �n martori, coment�nd �n fel si chip fenomenul catastrofal petrecut peste noapte �n Tasca. Multi dintre acestia au pus nenorocirea pe seama faptului c�, �n goana dup� profit, transportatorul accept� lipsa de personal calificat si renunt� voit la reviziile periodice �mpuse de legislatia privind securitatea circulatiei pe calea ferat�. O alt� ipotez� desprins� �n urma discutiilor martorilor este aceea privind lipsa aerului �n buteliile de compresor ca urmare a opririi function�rii motorului locomotivei din acelasi motiv al economisirii, de ast�-dat�, de combustibil. Toti �ns� au apreciat gestul mecanicului, care se pare c� dac� nu si-ar fi sacrificat propria viat� dimensiunile dezastrului ar fi fost mult mai ample.

Dezastru pe toate fronturile

Valoarea pagubelor a fost evaluat� la 14 milioane de lei, respectiv 140 de miliarde de lei vechi. Impactul dintre cele dou� garnituri a dus la distrugerea mai multor vagoane, dar si a c�ii ferate, pe o portiune destul de mare. �ntr-un comunicat remis presei, reprezentantii Carpatcement Holding au adresat condoleante familiilor celor dou� victime. „Dou� trenuri navet�, unul �nc�rcat cu calcar si altul gol, aflat �n statia de desc�rcare, s-au ciocnit pe linia ferat� 25, la statia CF uzinal� Tasca. �n urma impactului au murit doi oameni. Accidentul s-a produs �n timpul unui transport de la cariera de calcar Bicaz Chei c�tre fabrica de ciment de la Tasca. Dup� �nc�rcarea garniturii de vagoane cu calcar, �n jurul orelor 3, naveta care urma sa descarce calcarul la fabrica de ciment din Tasca a plecat din statia Bicaz-Chei c�tre statia CF Tasca. Personalul de locomotiv� a constatat c� nu poate efectua fr�narea separat� a vagoanelor �n statia Tasca din interiorul fabricii de ciment, unde pe sine era o navet� desc�rcat�. Atunci mecanicul de locomotiv� a hot�r�t s� opreasc� convoiul de vagoane numai prin fr�narea locomotivei, �ns� convoiul nu a reactionat la fr�n� si s-a izbit de naveta goal�. Fiecare navet� avea �n componenta sa 21 de vagoane tip VLASP. �n cabina locomotivei s-au aflat 4 persoane: un mecanic de locomotiv�, un ajutor mecanic de locomotiv�, acarul statiei Bicaz-Chei (toti trei angajati ai firmei Unicom Tranzit SA Bucuresti si un l�c�tus mecanic, angajat al Carpatcement. L�c�tusul mecanic, �ncerc�nd s� se salveze, a s�rit din tren �n timpul mersului, �ns� a murit �n urma unor contuzii multiple. Mecanicul de locomotiv�, aflat la post, a murit �n urma impactului. Ajutorul de mecanic de locomotiv� si acarul statiei Bicaz-Chei s-au retras �n sala masinii, fiind protejati de motoarele existente �n acel spatiu. Cei doi s�nt �n afara oric�rui pericol, nesuferind nici o leziune de pe urma accidentului. Au fost avariate 42 de vagoane, din care 30 vagoane deraiate, si 50 de metri linie cale ferat�. Dup� o prim� evaluare, producerea acestui eveniment a generat pagube totale de aproximativ 14.000.000 lei.
At�t calea ferat�, c�t si trenul s�nt �n proprietatea Carpatcement Holding. Activitatea de transport pe calea ferata uzinal� a fost externalizat� din anul 2003, prestatorul actual de servicii fiind Unicom Tranzit SA Bucuresti. �n conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul are sarcina realiz�rii reviziilor si reparatiilor materialului rulant, precum si sarcina de a asigura circulatia trenurilor �n conditii de total� sigurant�. Carpatcement a numit o comisie tehnic� de cercetare a cauzelor accidentului si stabilire a m�surilor operative. Carpatcement Holding regret� cele �nt�mplate si adreseaz� familiilor �ndoliate sincere condoleante. Compania va face tot ce �i st� �n putere pentru a le oferi sprijinul de care au nevoie �n aceste momente dificile“, se arat� �n comunicatul semnat de Bogdan Arn�utu, purt�torul de cuv�nt al Heidelberg Cement.
Inspectoratul Teritorial de Munc�, �mpreun� cu o echip� de anchet�, format� din procurori si politisti, au demarat o serie de cercet�ri pentru a stabili cine se face vinovat de producerea acestei tragedii.
Ioan Popescu, inspectorul sef al ITM Neamt, care se afla ieri dup� amiaz� la fata locului, ne-a declarat c� ancheta este �n plin� desf�surare. De altfel, de aceast� nenorocire s-a interesat si prefectul Toader Mocanu care a mers special la Bicaz pentru a evalua valoarea dezasatrului.

Articol afisat de 3723 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ion ASAVEI; Daniel MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective