Microbuze sau conserve?
• foarte multi pietreni au reclamat scumpirea c�l�toriei cu microbuzele si aglomeratia din acestea • „deja firmele respective au fost sanctionate pentru nerespectarea capacit�tii de transport; vom intensifica verific�rile �n traseu“, spune purt�torul de cuv�nt al prim�riei • Pentru un leu jumate, pietrenii pot experimenta tr�iri de sardin� �n conserv�. De fapt, cei mai multi deja au trecut prin asemenea momente de viat�. Ba chiar trec zilnic, m�car de dou� ori, c�nd se duc si c�nd se �ntorc de la serviciu. �n ultimele zile foarte multi au reclamat aglomeratia din microbuze. Fiind de mici dimensiuni si deservind traseele din cartiere, acestea s�nt preferate troleibuzelor si autobuzelor clasice. Rapiditatea �ns� nu e de ajuns s� compenseze celelalte dezavantaje ale c�l�toriei cu busul. De departe cel mai crunt pare a fi lipsa de spatiu. Nu toate microbuzele s�nt categoria first class, iar aerul conditionat este un vis frumos �n cele mai multe. Pe l�ng� aceste nepl�ceri, soferii �ncarc� masinile p�n� la refuz. Nici vorb� s� se limiteze la 14, 16 sau 18 locuri, c�te are prev�zute masina din fabricatie. Dac� vor 20 - 25 s� urce, de ce nu? Cine e soferul s�-i opreas�, mai ales c� e pl�tit la �ncas�ri. Numai c� oamenii s-au cam s�turat s� stea �nghesuiti, s� se calce pe picioare f�r� nici un alt motiv dec�t l�comia comercial�. Si au �nceput s� se pl�ng�. „Am avut foarte multe reclamatii la adresa transportatorilor care nu respect� capacitatea microbuzelor. Se merge �nghesuit, urc� mai multe persoane dec�t este permis, iar conditiile s�nt, evident, greu de suportat. Si nepermise, �n primul r�nd. Noi, prin biroul Transporturi din cadrul Directiei Corp Control Audit, am f�cut permanent controale. De la �nceputul anului p�n� �n prezent au fost date opt sanctiuni - cinci avertismente si trei amenzi - c�tre tot at�tea firme de transport care nu respectau prevederile caietului de sarcini �n aceast� privint�. Dat fiind c� semnalele care ne-au parvenit ne arat� c� aceast� problem� - a nerespect�rii capacit�tii de transport - este spinoas�, vom intensifica verific�rile pe traseele microbuzelor. P�n� acum, aceste controale erau s�pt�m�nale. De acum, vom avea grij� s� fie mai dese“, a declarat Nicoleta Husaru, purt�torul de cuv�nt al prim�riei pietrene. Alt� sup�rare a c�l�torilor este scumpirea drumului cu 50%. Aici �ns� nu s�nt vinovati numai transportatorii care au cerut, ci si autorit�tile care au acceptat ca biletul de c�l�torie pe transportul �n comun c� creasc� de la 1 la 1,5 lei. Constituiti �n asociatii, operatorii de transport cu microbuzul si troleibuzul au motivat majorarea cu scumpirile la carburanti, energie electric� si salariile soferilor. Specialistii din prim�rie au constatat c�, potrivit legii si indicatorilor economici furnizati de Statistic�, majorarea putea fi de cel mult 20 de bani �n cazul unui bilet si 6,5 lei �n cazul abonamentului. Firmele de transport n-au fost de acord, pe motiv c� ar fi fost greu de dat rest. Iar Troleibuzul SA a motivat c� aparatele de bilete pe care le au �n statii merg numai cu multipli de 50 de bani. Asa s-a stabilit biletul la 1,5 lei, ca s� fie sum� rotund� si s� nu se �ncurce conduc�torii auto. Iar abonamentul a crescut de la 30 de lei la 45 de lei. Numai conditiile au r�mas la fel de proaste.
|