„PR�JITORUL“ E.ON, INAMICUL NEMTENILOR
• sute de nemteni nemultumiti de serviciile acestui distribuitor de energie electric� se adreseaz� OJPC • cele mai multe reclamatii s�nt f�cute de grupuri de locuitori de pe Valea Muntelui, zona Roman si Roznov • E.On recunoaste c� se impun investitii, dar arat� cu degetul spre Agentia National� de Reglementare �n Domeniul Energiei • Serviciile de proast� calitate pe care le furnizeaz� E.On Moldova Distributie st�rnesc m�nie �n r�ndul a tot mai multi locuitori din judetul Neamt, care �n afar� de faptul c� nu beneficiaz� de ceea ce li s-a promis �n contractul �ncheiat cu respectiva firm�, se aleg si cu �nsemnate pagube materiale. Dovad� �n acest sens stau reclamatiile �nregistrate aproape zilnic la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt la adresa acestui unic distribuitor de energie electric� din �ntreaga tar�, care profit�nd de faptul c� detine monopolul �n acest sens, nu face nimic pentru a-si multumi clientii. Potrivit preciz�rilor f�cute de c�tre inginer Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt al OJPC Neamt, de la �nceputul anului p�n� �n prezent, institutia a �nregistrat 34 de reclamatii la adresa E.On Electrica. Cele mai multe dintre petitii s�nt f�cute de grupuri de minimum 15 si maximum 130 de nemteni care locuiesc cu prec�dere �n mediul rural si care „se bucur�“ din plin de binefacerile civilizatiei secolului XXI - din cauza c�derilor de tensiune de pe retea stau s�pt�m�ni �n sir pe �ntuneric, li se defecteaz� televizoare, computere, centrale termice, frigidere, li se stric� m�ncarea etc.
Astfel de probleme s�nt frecvente pe Valea Muntelui - Borca, Hangu, Tarc�u -, �n zona Roman - Horia, Cordun, S�b�oani, Cotu Vames, Ion Creang�, Valea Ursului -, �n Roznov, f�r� a avea vreo leg�tur� cu vijelia, ploaia torential�, desc�rc�rile electrice.
Concluzia clar� care se desprinde este aceea c� �n zonele respective retelele electrice nu mai fac fat� si se impune efectuarea de noi investitii. „De c�te ori am luat leg�tura cu reprezentantii E-On dup� cercetarea reclamatiilor consumatorilor, acestia au venit cu aceesi explicatie - a crescut foarte mult num�rul consumatorilor si ca atare retelele s�nt mult prea solicitate. C�nd le-am ar�tat �n nenum�rate r�nduri c� firma nu respect� cele prev�zute �n contractele �ncheiate cu clientii, prin care se oblig� s� furnizeze energie electric� la anumiti parametri, acestia au spus c� localit�tile respective nu s�nt prinse �n planul de investitii pe 2008, plan care este stabilit de c�tre Agentia National� de Reglementare �n Domeniul Energiei. Din cauza nerespect�rii clauzelor contractuale prin care garanteaz� populatiei servicii de o anumit� calitate, OJPC Neamt a amendat E.On Electrica �n patru r�nduri, suma total� a acestor sanctiuni fiind de 280 de milioane de lei vechi. Firma a contestat procesele verbale si ca atare s�ntem �n litigiu cu furnizorul de energie electric�“, a declarat inginer Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt al OJPC Neamt.
Aceeasi surs� citat� sustine c� �n mai multe r�nduri, reprezentantii E.On Distributie din Neamt au declarat c� investitii �n ceea ce priveste refacerea retelelor electrice pot face si autorit�tile locale, av�nd posibilitatea acces�rii unor programe speciale de finantare �n acest sens.
E.On stric�, dar nu desp�gubeste
Una dintre principalele acuze pe care o aduc abonatii casnici E-ON Electrica este aceea referitoare la neacordarea desp�gubirilor �n cazul defect�rii aparaturii. Ce e drept, conditiile puse de c�tre detin�torul monopolului furniz�rii energiei electrice la nivel de tar�, s�nt mai mult dec�t absurde.
„Desp�gubirile pentru aparatura electrocasnic� deteriorat� se acord� �n conditiile stabilite de Autoritatea National� de Reglementare �n Domeniul Energiei (ANRE), conditii care se reg�sesc si �n contractele de furnizare �ncheiate cu clientii.
Furnizorul este obligat s� pl�teasc� desp�gubiri consumatorului �n cazul deterior�rii unor receptoare electrice, cu exceptia l�mpilor si a receptoarelor electrotermice, �n situatia �n care au ap�rut tensiuni mai mari dec�t cele admise de normele tehnice �n vigoare �n punctul de delimitare a instalatiilor furnizor-consumator, din vina dovedit� a furnizorului. Plata acestor desp�gubiri se face cu respectarea mai multor conditii. Consumatorul anunt� �n scris furnizorul �n termen de cel mult 5 zile lucr�toare de la data aparitiei socului de tensiune care a produs deteriorarea unor receptoare electrice. Din analiza efectuat� de furnizor trebuie s� rezulte c� a avut loc socul de tensiune invocat de consumator si au fost afectate receptoarele electrocasnice indicate de consumator. Consumatorul prezint� furnizorului chitantele �n care s�nt mentionate sumele pl�tite la o unitate autorizat� s� repare receptoare electrocasnice, �n termen de 60 de zile de la aparitia socului de tensiune respectiv. Furnizorul poate solicita probe prin care se dovedeste dreptul de proprietate al consumatorului asupra receptoarelor defecte/reparate. Furnizorul, �n urma analizei solicit�rii de desp�gubire formulate de consumator, se convinge c� receptoarele defecte au fost omologate si au fost alimentate cu energie electric� prin circuite prev�zute cu protectii la scurtcircuit si supracurenti, corect dimensionate, corespunz�tor prescriptiilor tehnice �n vigoare“, se arat� �ntr-un comunicat remis redactiei noastre de c�tre Departamentul „Comunicare“ al E.ON Moldova Distributie. Cert este c� foarte putini dintre cei care au avut de suferit din cauza serviciilor de proast� calitate ale E.On Moldova nu au fost desp�gubiti atunci c�nd li s-a defectat aparatura electric�.
|