T�rgu Neamt va avea city-manager
• Consiliul Local a aprobat �nfiintarea noului post la prim�rie, care va fi ocupat prin concurs • favorit pentru aceast� functie este fostul viceprimar Vasile Luculescu • Consiliul Local T�rgu Neamt a dat und� verde �nfiint�rii functiei de administrator public la nivelul orasului, hot�r�rea fiind luat� �n sedinta legislativului de joi, 26 iunie. Proiectul de hot�r�re a fost initiat de c�tre primarul Decebal Arn�utu si a fost votat �n unanimitate de toti cei 15 consilieri prezenti. Consilierul PSD Vasile Dron a tinut s�-l �ntrebe pe Decebal Arn�utu dac� este sigur de necesitatea �nfiint�rii acestui post. „Legal este corect, nu gresim cu nimic. Din 2006 se putea �nfiinta postul, dar am preferat s� nu o fac �n acel moment pentru c� �n campania electoral� ati fi spus c� s�nt incapabil s� conduc o prim�rie“, a r�spuns primarul. Favorit pentru ocuparea acestei functii este fostul viceprimar Vasile Luculescu, cu dou� mandate la activ, pe care Decebal Arn�utu si-l doreste al�turi si �n a treia legislatur�. Dar postul va fi scos la concurs, si cea mai important� conditie se refer� la experienta �n administratie public�, si �n functii de conducere. La proiectul de �nfiintare a functiei de administrator public, denumit si city-manager, s-au prev�zut criteriile si procedurile de selectie pentru candidatii care vor participa la concurs. Printre altele se noteaz� c� „administratorul public este persoana fizic�, cu reale capacit�ti manageriale, dovedite printr-o experient� specific� acumulat� cel putin �n ultimii patru ani, cunosc�toare �n am�nunt a principiilor si problematicii administratiei publice locale“, si c� aspirantii la aceast� functie trebuie s� depun� obligatoriu proiecte de management ce vor sta la baza �ncheierii ulterioare a contractului. Procedurile de selectie a candidatilor prev�d c� anuntul de organizare a concursului va ap�rea �n mijloacele mass-media, pe pagina de internet a prim�riei si va fi afisat la sediul acesteia. Dosarele ar trebui s� cuprind� proiectele de management, acte doveditoare ale studiilor si a vechimii �n functii de conducere, C.V., cazier judiciar, adeverint� medical�, scrisoare de intentie. Conducerea prim�riei va veni �n sprijinul potentialilor candidati, la �ntocmirea proiectului de management, prin punerea la dispozitie a informatiilor legate de activitatea administratiei publice locale sau de alt� natur�. Administratorul public va r�spunde pentru activitatea sa �n fata primarului, care stabileste atributiile specifice postului, dar si nivelul salariului, care nu poate fi mai mic dec�t al secretarului, dar nici mai mare dec�t al primarului. Se vorbeste c� city-managerul ar putea primi circa 600 de milioane de lei vechi pe an. Contractul se �ncheie pe durata mandatului primarului, care, conform hot�r�rii Consiliului Local, are competenta s� numeasc� sau s�-l elibereze din functie pe administratorul public.
|