Vasile Luculescu, city-manager de T�rgu Neamt?
Decebal Arn�utu, primarul orasului T�rgu Neamt, s-a hot�r�t s� �nfiinteze si �n urbea de sub Cetate postul de city-manager (sau administrator public), favorit pentru ocuparea acestuia fiind fostul viceprimar Vasile Luculescu. Pentru �nfiintarea noului post �n prim�rie este nevoie de aprobarea Consiliului Local, care va fi convocat chiar �n aceast� s�pt�m�n�, �n sedint� ordinar�, pentru a dezbate proiectul de hot�r�re initiat de executiv. Primarul Decebal Arn�utu a declarat c� va fi organizat un concurs pentru ocuparea noului post, la care vor putea participa si alti doritori, dac� �ndeplinesc conditiile cerute, primordial� fiind experienta �n administratie public�. Vasile Luculescu are dou� mandate de viceprimar la activ si, din acest punct de vedere, ar �ndeplini cerintele postului. Ar fi si o compensatie, poate, pentru pierderea functiei de viceprimar �n noua legislatur� unde, desi pornise ca favorit, a fost �nlocuit de PD-L cu Iftime Petraru. �n plus, primarul Arn�utu aspir� la functia de presedinte al Asociatiei Oraselor din Rom�nia, care va fi disputat� �n august si, �n caz de reusit�, are nevoie de cineva care s�-l sprijine �n administrarea urbei. „Acest post de city-manager ar veni, categoric, �n sprijinul primarului, c�ruia �i vor reveni si alte atributii de la Asociatia Oraselor din Rom�nia. Competentele administratorului public vor fi cele pe care le va delega primarul. Oricum, eu voi r�m�ne �n continuare ordonator principal de credite“, a precizat Decebal Arn�utu. Acesta a mai mentionat c� ocuparea postului de administrator public se va face �n baza unui plan de management. Dac� Vasile Luculescu va ajunge �n noua functie, va trebui s� renunte la mandatul de consilier si va fi �nlocuit cu un supleant de pe lista PD-L, la r�nd fiind Iulian Emanoil-Brodoceanu. Administratorul public are, prin lege, stabilite mai multe competente. Astfel, el coordoneaz�, verific� si �ndrum� activitatea serviciilor publice locale si a institutiilor publice, �n colaborare cu secretarul orasului, colaboreaz� cu viceprimarul pe linie de situatii de urgent�, verific� modul de administrare a fondului locativ al orasului, sprijin� activitatea cultelor religioase, administreaz� patrimoniul public si privat al urbei, prezint� rapoarte si inform�ri primarului si viceprimarului privind realizarea obiectivelor cuprinse �n programul de management, execut� si alte sarcini stabilite de c�tre primar si viceprimar.
|