Moarte troleelor!
• „Troleele trebuie s� dispar� din oras“, reclam� un pietrean la prim�rie, s�tul s� stea �n trafic din cauza firelor c�zute • „Transportul �n comun pe baz� de energie electric� este ecologic“, transmite prim�ria • „�n 90% din cazuri, vinovati de c�derea liniilor s�nt participantii la trafic care nu respect� indicatoarele de circulatie“, spune Lorica Mih�il�, director la Troleibuzul • S�tul s� stea �n coada troleibuzelor, un pietrean cere scoaterea acestora din trafic. Omul s-a adresat prim�riei sub titlul imperios „Troleele trebuie s� dispar� din oras“. „Domnule primar, fac un apel c�tre dumneavoastr�, rezolvati cu troleele din oras. S�nt �n plus si circul� goale. Zilnic se blocheaz� circulatia rutier� la spital si la intersectie la Petrodava“, spune el mai departe, povestind cum zilele trecute a fost nevoit s� stea o or� �n masin�, cu mama bolnav� de diabet, pe care trebuia s-o duc� la spital si n-a putut din cauze de troleu. „Pe o c�ldur� insuportabil�, reteaua troleibuzelor era c�zut� si o singur� masin�, cu 4 angajati, s-a chinuit s� o repare. Nu exist� zi �n care s� nu se blocheze toate intersectiile din cauza troleelor dep�site si mai ales a retelei care a r�mas neschimbat�. Este un calvar. Or fi ele microbuzele pline si �nghesuite, dar m�car nu blocheaz� traficul din 5 �n 5 minute. Ori trebuie s� se schimbe troleele si reteaua, ori eliminate de tot“, �si �ncheie omul reclamatia. E usor de �nchipuit cine s�nt sustin�torii circulatiei cu microbuzele. S�nt �ns� si pietreni care �nteleg rostul unui transport ecologic. „Patronii de microbuze ar trebui s� nu mai discrediteze Troleibuzul. Eu unul m-am s�turat s� astept microbuzele s� vin� dup� orarul stabilit si as vrea s� merg si eu ca omul, adic� drept si nu cocosat, s� nu fiu c�lcat pe bombeu si s� nu mai st�m lipiti de geamuri ca pestele �n conserv�. P�cat c� nu circul� troleele pe traseele microbuzelor“, spune unul din ei.
Prim�ria e arbitru
Reprezentantii societ�tii Troleibuzul intervin �n aceast� polemic� si spun c� lucrurile nu stau chiar asa cum spun adeptii microbuzelor. „Liniile nu cad neap�rat pentru c� s�nt uzate. Ele s�nt ag�tate de cele mai multe ori. Nu spun c� noi n-am fi responsabili, dar cea mai mare vin� o au cei care nu respect� regulile de circulatie. �n situatia de fat�, la intersectia de la spital, nu a respectat indicatorul de ocolire si a intrat direct �n centru. A rupt firele. Alt�dat�, tot un camion agabaritic a intrat, tot la spital, cic� s� aduc� medicamente. Eu nu stiu cine transport� medicamente cu camion de 16 tone, dar a rupt firele. S-au reparat, desigur, iar pagubele noastre - pentru c� si masinile noastre au de suferit c�nd se �nt�mpl� asta - au fost acoperite de asigurare. O dat� 300 de milioane, iar pentru tura trecut� acum se calculeaz�. Nu cred c� societ�tile de asigurare ar pl�ti ceva dac� am fi noi de vin�“, spune directorul Lorica Mih�il�.
Municipalitatea e cea care intervine �n disputa virtual� si pune lucrurile la punct. Troleibuzele nu au cum s� dispar� din oras. Si �n nici un caz nu la propunerea prim�riei, care n-are atributii �n acest sens. Apoi, si microbuzele s�nt des reclamate c� �ncurc� traficul, c� nu respect� orarul, c� opresc pe unde vrea soferul si nu tin cont de trasee. „Transportul �n comun pe baz� de energie electric� este ecologic. Troleibuzele apartin societ�tii Troleibuzul, a Consiliului Judetean. De cur�nd, a luat fiint� societatea Urbtrans, coordonat� tot de c�tre Consiliul Judetean, care va reanaliza traseele si orarele mijloacelor de transport �n comun de pe raza municipiului si comunelor �nvecinate“, precizeaz� reprezentantii prim�riei pietrene. Municipalitatea este partener cu drepturi egale �n Urbtrans, al�turi de G�rcina, Alexandru cel Bun si Girov. Asociatia a luat fiint� tocmai pentru c� UE discut� despre regionalizare si are mai multe sanse de a accesa fonduri comunitare dec�t fiecare localitate �n parte. Exist� un plan de investitii care prevede extinderea retelei de troleibuze p�n� �n comunele �nvecinate, modernizarea retelelor existente si a masinilor din dotare, �n virtutea zonei metropolitane pe care o vor autorit�tile. Cum era �ns� de asteptat, apar mereu obstacole si critici.
|