Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Iunie 2008
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 11 Iunie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Moarte troleelor!

Moarte troleelor!

• „Troleele trebuie s� dispar� din oras“, reclam� un pietrean la prim�rie, s�tul s� stea �n trafic din cauza firelor c�zute • „Transportul �n comun pe baz� de energie electric� este ecologic“, transmite prim�ria • „�n 90% din cazuri, vinovati de c�derea liniilor s�nt participantii la trafic care nu respect� indicatoarele de circulatie“, spune Lorica Mih�il�, director la Troleibuzul •

S�tul s� stea �n coada troleibuzelor, un pietrean cere scoaterea acestora din trafic. Omul s-a adresat prim�riei sub titlul imperios „Troleele trebuie s� dispar� din oras“. „Domnule primar, fac un apel c�tre dumneavoastr�, rezolvati cu troleele din oras. S�nt �n plus si circul� goale. Zilnic se blocheaz� circulatia rutier� la spital si la intersectie la Petrodava“, spune el mai departe, povestind cum zilele trecute a fost nevoit s� stea o or� �n masin�, cu mama bolnav� de diabet, pe care trebuia s-o duc� la spital si n-a putut din cauze de troleu. „Pe o c�ldur� insuportabil�, reteaua troleibuzelor era c�zut� si o singur� masin�, cu 4 angajati, s-a chinuit s� o repare. Nu exist� zi �n care s� nu se blocheze toate intersectiile din cauza troleelor dep�site si mai ales a retelei care a r�mas neschimbat�. Este un calvar. Or fi ele microbuzele pline si �nghesuite, dar m�car nu blocheaz� traficul din 5 �n 5 minute. Ori trebuie s� se schimbe troleele si reteaua, ori eliminate de tot“, �si �ncheie omul reclamatia. E usor de �nchipuit cine s�nt sustin�torii circulatiei cu microbuzele. S�nt �ns� si pietreni care �nteleg rostul unui transport ecologic. „Patronii de microbuze ar trebui s� nu mai discrediteze Troleibuzul. Eu unul m-am s�turat s� astept microbuzele s� vin� dup� orarul stabilit si as vrea s� merg si eu ca omul, adic� drept si nu cocosat, s� nu fiu c�lcat pe bombeu si s� nu mai st�m lipiti de geamuri ca pestele �n conserv�. P�cat c� nu circul� troleele pe traseele microbuzelor“, spune unul din ei.

Prim�ria e arbitru

Reprezentantii societ�tii Troleibuzul intervin �n aceast� polemic� si spun c� lucrurile nu stau chiar asa cum spun adeptii microbuzelor. „Liniile nu cad neap�rat pentru c� s�nt uzate. Ele s�nt ag�tate de cele mai multe ori. Nu spun c� noi n-am fi responsabili, dar cea mai mare vin� o au cei care nu respect� regulile de circulatie. �n situatia de fat�, la intersectia de la spital, nu a respectat indicatorul de ocolire si a intrat direct �n centru. A rupt firele. Alt�dat�, tot un camion agabaritic a intrat, tot la spital, cic� s� aduc� medicamente. Eu nu stiu cine transport� medicamente cu camion de 16 tone, dar a rupt firele. S-au reparat, desigur, iar pagubele noastre - pentru c� si masinile noastre au de suferit c�nd se �nt�mpl� asta - au fost acoperite de asigurare. O dat� 300 de milioane, iar pentru tura trecut� acum se calculeaz�. Nu cred c� societ�tile de asigurare ar pl�ti ceva dac� am fi noi de vin�“, spune directorul Lorica Mih�il�.
Municipalitatea e cea care intervine �n disputa virtual� si pune lucrurile la punct. Troleibuzele nu au cum s� dispar� din oras. Si �n nici un caz nu la propunerea prim�riei, care n-are atributii �n acest sens. Apoi, si microbuzele s�nt des reclamate c� �ncurc� traficul, c� nu respect� orarul, c� opresc pe unde vrea soferul si nu tin cont de trasee. „Transportul �n comun pe baz� de energie electric� este ecologic. Troleibuzele apartin societ�tii Troleibuzul, a Consiliului Judetean. De cur�nd, a luat fiint� societatea Urbtrans, coordonat� tot de c�tre Consiliul Judetean, care va reanaliza traseele si orarele mijloacelor de transport �n comun de pe raza municipiului si comunelor �nvecinate“, precizeaz� reprezentantii prim�riei pietrene. Municipalitatea este partener cu drepturi egale �n Urbtrans, al�turi de G�rcina, Alexandru cel Bun si Girov. Asociatia a luat fiint� tocmai pentru c� UE discut� despre regionalizare si are mai multe sanse de a accesa fonduri comunitare dec�t fiecare localitate �n parte. Exist� un plan de investitii care prevede extinderea retelei de troleibuze p�n� �n comunele �nvecinate, modernizarea retelelor existente si a masinilor din dotare, �n virtutea zonei metropolitane pe care o vor autorit�tile. Cum era �ns� de asteptat, apar mereu obstacole si critici.

Articol afisat de 2221 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Dana OSTAHIE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Ad�ugat de Tzepelica la data 11.06.2008 05:58
Troleele nu numai ca nu trebuie sa dispara,
dar soferiii tuturor masinilor particulare care produc atata poluare ar trebui sa foloseasca mijloacele de transport in comun.
Troleele constituie la ora actuala cel mai civilizat si nepoluant mijloc de transport, iar soferii iritati de trolee ar trebui sa consulte un psihiatru si sa-si trateze nervii !
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective