Podul peste Bistri�a de la Roznov - un co�mar pentru cet��enii din Piatra �oimului, Borle�ti, Rediu, C�nde�ti �i Tazl�u
Dup� toat� incompeten�a care s-a dovedit �n modul de a trata lucrurile la podul peste Bistri�a de la Roznov mai apare �i un articol �n presa nem�ean� �n care se afirma c� drumurile �i podurile s�nt o prioritate pentru diriguitorii jude�ului. �in s� precizez c� speciali�tii de la DRUPO Neam� �i acel „personal autorizat“ din cadrul Consiliului Jude�ean Neam� s�nt incompeten�i �i nu au ce c�uta �n func�iile care le au. Argumentele care m� determin� s� fac aceste afirma�ii s�nt urm�toarele: at�t podul peste Bistri�a c�t �i drumul jude�ean 154A Roznov - Tazl�u au fost neglijate total ani de-a r�ndul de aceste organe.
Era normal ca speciali�tii de la DRUPO Neam�, c�t �i cei de la CJ Neam� s� cunoasc� toate drumurile jude�ene at�t ca importan��, c�t �i ca intensitate a circula�iei �i �n func�ie de aceasta s� li se acorde priorit��ile de rigoare �n �ntre�ineri �i repara�ii. Drumul Roznov - Tazl�u este un drum strategic cu leg�tur� spre Ardeal cu o intensitate a circula�ie mai mare dec�t toate drumurile jude�ene din Neam�.
Cine trebuia s� �tie acest lucru? Cine trebuia s� insiste s� ob�in� fondurile necesare pentru �ntre�inerea �i repara�ia acestora?
Drumul Roznov - Tazl�u c�t �i podul peste Bistri�a trebuiau s� intre �n repara�ie capital� �nc� �nainte de anul 1990, dar mereu s-au g�sit alte priorit��i. �n proiectul de repara�ie a acestui pod trebuia s� se prevad� varianta pentru devierea circula�iei �i costul acesteia trebuia inclus� �n costul proiectului.
Cine trebuia s� �tie �i s� sus�in� acest lucru; acei speciali�ti de la DRUPO �i CJ Neam�, care au sus�inut c� cel mai sigur este s� se circule pe ruta ocolitoare de la Costi�a.
�n afar� de faptul c� acest traseu este impracticabil, ar fi trebuit s� se spun� cine suport� costurile suplimentare pentru transportul c�l�torilor �i a m�rfurilor pe ruta ocolitoare. �n diverse ��ri europene, dac� apare o asemenea lucrare statul suport� toate pierderile cauzate de asemenea lucr�ri. Cei care suport� aceste pierderi trebuie s� pretind� desp�gubiri de la Consiliul Jude�ean Neam�.
Repara�ia podului peste Bistri�a nu este una accidental� ca la M�r�cineni, Foc�ani, sau altele din �ar� cauzate de inunda�ii, ci este una planificat�, g�ndit� de mul�i �i trebuiau s� fie prev�zute toate condi�iile pentru ca circula�ia c�l�torilor �i m�rfurilor s� se fac� �n bune condi�ii.
Domnule Dan Constantin, dac� cei de la DRUPO s�nt total incompeten�i, cum v� pute�i g�ndi dumneavoastr� c� �n aceast� iarn� mii de c�l�tori printre care �i mul�i copii s� traverseze pe jos aceast� por�iune. Dumneavoastr� a�i traversat vreodat� acest pod iarna, pe jos? Eu am traversat acest pod de la v�rsta de cinci ani (acum am 64) �i iarna, c�nd erau v�nturi puternice �i viscol, trebuia s� te sprijini de grilajul podului pentru a nu fi zburat.
Gre�elile s-au �inut lan� cu admiterea la licita�ia pentru repara�ia podului a unei societ��i care nu este specializat� �n construc�ii de poduri, care nu are speciali�ti �i nici dotare tehnic� necesar� pentru realizarea unei asemenea lucr�ri. Subsemnatul traverseaz� zilnic acest pod de 8-10 ori pe zi, dar modul cum au demarat lucr�rile dovedesc incompeten�a celor care le realizeaz�. Varianta ocolitoare nu permite circula�ia autobuzelor �i a altor ma�ini grele, iar construc�ia ei �n prima etap�, de�i a costat peste 800 milioane lei, nu a rezistat dec�t o singur� zi. S-au folosit ni�te prefabricate improvizate, probabil recuperate de la alte construc�ii.
Nu vreau s� �nchei acest articol f�r� a face �i precizarea c� pe drumul Roznov - Tazl�u nu s-a turnat un metru de asfalt �n acest an, dar �n schimb s-au turnat mul�i kilometri pe drumul Piatra Neam� - Izvoare - M�rgineni.
|