Nesimtire pe banii cump�r�torilor
• reprezentanta unei firme de aparatur� electrocasnic� din Roman a fost reclamat� la OJPC de clienti nemultumiti • acestia s-au pl�ns c� frigiderul, ori masina de sp�lat duse la reparat din octombrie, respectiv, decembrie 2007 nu le-au fost reparate nici p�n� azi • amenda aplicat� a fost de 330 milioane de lei vechi • 330 de milioane de lei vechi amend� si suspendarea activit�tii pentru sase luni reprezint� sanctiunile aplicate de c�tre Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt unui operator economic din Roman care are ca obiect de activitate repararea aparatelor electrocasnice, dar numai pe h�rtie. Pentru c�, �n fapt, acesta nu efectueaz� reparatii la frigiderele si masinile de sp�lat iesite din garantie, desi ia comanda clientului si �ncaseaz� banii. Acest mod de operare al agentului economic nu reprezint� un accident. Drept dovad�, �n cursul lunii mai, doi clienti au reclamat c� la aparatele electrocasnice pe care le-au dus la reparat �n octombrie, respectiv, decembrie 2007, nu s-a uitat nimeni nici p�n� �n ziua de azi. Asta �n conditiile �n care au si pl�tit �n avans pentru prestarea serviciilor. Unul, 1,6 milioane de lei vechi, dar i s-a emis document fiscal numai pentru 200.000, iar cel�lalt a pl�tit 2 milioane de lei vechi, dar i s-a t�iat chitant� numai pentru 500.000. Reclamantii, ambii din mediul rural si trecuti de 60 de ani, s-au pl�ns inspectorilor OJPC c� patronul firmei le-a vorbit ur�t de fiecare dat� c�nd au sunat la firm�, ori s-au deplasat personal ca s� �ntrebe dac� le-au fost reparate obiectele defecte. �n ultimele sase luni, respectivul operator economic a fost reclamat de patru clienti care au fost nemultumiti de felul cum au fost tratati. Deplas�ndu-se la sediul respectivului atelier, inspectorii OJPC Neamt nu s-au putut �ntelege cu seful acestuia. Pe de alt� parte, c�nd l-au invitat la sediu pentru discutii, acesta nu a dat curs invitatiei. „�n consecint�, au fost aplicate sanctiuni si se va lua leg�tura cu Politia si cu Garda Financiar�, date fiind reclamatii referitoare la evaziune fiscal�. Operatorul economic are posibilitatea de a pl�ti 200.000 de milioane de lei vechi �n termen de 48 de ore, ori de a contesta decizia nostr� �n termen de 15 zile, dup� care urmeaz� s� ne �nt�lnim �n instant�. Atragem atentia consumatorilor c�, �n perioada post-garantie, activitatea de reparatii se face �n baza unui bon de comand� �n care se mentioneaz� obligatoriu defectul reclamat, termenul la care va fi gata reparatia, tariful, modalitatea de plat�, care poate cu avans sau integral“, a declarat inginer Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt al OJPC Neamt.
|