„Clientul nostru, prostul nostru“, la Dur�u
• trei restaurante din aceast� statiune au primit amenzi �nsum�nd 130 de milioane de lei vechi • la unul dintre ele s-a g�sit carne cu termen de valabilitate dep�sit de 35 de zile • Hotelurile si pensiunile din Dur�u las� de dorit si din punct de vedere al conditiilor de cazare oferite turistilor, dar mai ales din punct de vedere al mesei. Aceasta este concluzia inspectorilor Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt, care au descins la sf�rsitul s�pt�m�nii trecute �n zece unit�ti de cazare si alimentatie public� din cunoscuta statiune montan� din judet. La opt din cele zece unit�ti verificate de c�tre reprezentantii OJPC, au fost constate abateri de la legislatia �n vigoare referitoare la conditiile de cazare si mas�. Cele mai grave dintre nereguli, care de altfel au si fost sanctionate cu amend� contraventional�, dar nu numai, au constat, �n servirea clientilor cu produse alimentare cu termen de valabilitate expirat cu minimum zece zile si maximum 90. Cea mai aspr� amend�, de 50 de milioane de lei vechi, a fost aplicat� unui operator economic la care au fost g�site 28 de kilograme produse din carne �n stare congelat� cu termen de valabilitate dep�sit de 35 de zile. Mai mult dec�t at�t, buc�tarii firmei aveau preg�tite pentru preparare 175 de kilograme de p�str�v congelat care nu avea nici un element de identificare, nici termenul de valabilitate si �n consecint� nu se putea verifica starea de prospetime a produsului. Alimentele neconforme au fost confiscate. La alte dou� societ�ti s-a depistat carne de vit� congelat�, neetichetat�, a c�rei provenient� nu putea fi dovedit�, b�uturi r�coritoare si bere cu termen de valabilitate expirat de dou�, respectiv, trei luni. Acestia au fost amendati cu c�te 40 de milioane de lei vechi, fiecare. �n ceea ce priveste conditiile de cazare, inspectorii OJPC Neamt au constat dotarea necorespunz�toare a camerelor, inexistenta listei de servicii suplimentare puse la dispozitia clientilor, neinformarea turistilor cu privire la tarifele de cazare practicate, numere de telefon ale institutiei venite �n control. „Recomand�m consumatorilor s� fie foarte atenti ca spatiile de cazare pentru care pl�tesc s� respecte standardele promise, serviciile pentru care se percep taxe s� fie respectate. �n ceea ce priveste masa, recomand�m clientilor ca atunci c�nd au dubii �n leg�tur� cu alimentele, dar mai ales atunci c�nd modific�rile organoleptice s�nt evidente, s� le refuze. �n ceea ce priveste sejururile contractate on-line, este bine ca acestea s� fie evitate mai ales atunci c�nd pe site nu apar date de identificare ale firmei ofertante“, a declarat inginer Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt al OJPC Neamt.
|