�ncercare de fraud� la BancPost
• unor clienti ai b�ncii, din Roman, le-au fost cerute, prin e-mail, date confidentiale despre cardurile detinute • „atacul“ informatic a fost stopat la timp • vineri, 2 mai, tranzactiile la bancomate au fost stopate • Mai multi romascani clienti ai BancPost au fost, la finele s�pt�m�nii trecute, c�t pe ce s� cad� prad� unei escrocherii electronice, care i-ar fi l�sat f�r� banii din conturi. �nt�mplarea a avut loc atunci c�nd cet�tenii de bun� credint� au primit un e-mail, prin care li se cereau mai multe date confeidentiale despre conturi si parole. �ncercarea de fraudare a fost depistat� la timp, astfel �nc�t clientii si banca nu au avut de suferit. „C�tiva clienti de-ai nostri au primit c�te un e-mail prin care li se solicita s� dezv�luie codul PIN, num�rul cardului si data expir�rii acestuia, de pe un site de la adresa http:207.173.3.114 /Bancpost//index.htm. Tranzactiile la bancomatele noastre au fost stopate vineri, 2 mai, tocmai pentru a preveni sustragerea de fonduri din conturile clientilor. P�n� seara, problema a fost remediat�, iar �n prezent totul functioneaz� �n mod normal. Este pentru prima dat� c�nd se �ncearc� o astfel de fraudare la BancPost. Au mai fost tentative similare, dar la alte b�nci. Oricum, clientii trebuie s� stie faptul c� b�ncile nu solicit� niciodat� date confidentiale, elemente de identificare ale cardurilor“, a declarat Vasile Mocanu, directorul Sucursalei BancPost Moldova. Acesta a reamintit inclusiv faptul c� datele privind conturile sau alte elemente de identificare s�nt confidentiale si ele apartin doar posesorului cardului. �n plus, cei care r�spund la astfel de e-mailuri risc� s�-si piard� banii si s� nu fie desp�gubiti. Specialistii recomand� ignorarea acestor mesaje sau, mai �nt�i de toate, se recomand� a se lua leg�tura cu angajatii b�ncii, pentru a verifica dac� solicit�rile s�nt reale.
|