Prefectul sustine c� �n Neamt nu exist� birocratie
• acesta este rezultatul unei autoevalu�ri realizate, la comanda prefectului, de c�tre serviciile deconcentrate • cele mai multe sesiz�ri, �n ultimele 15 luni, au fost primite de IPJ • Relatia cet�teanului cu serviciile publice deconcentrate merge snur �n Neamt. Sau cel putin asa reiese dintr-un raport realizat de Prefectura Neamt, dup� pronuntarea fiec�rei institutii despre relatia pe care o are cu cet�tenii, contribualilii la salariile angajatilor lor. Prefectul a dorit s� realizeze o evaluare a modului �n care serviciile publice deconcentrate au organizat relatia cu publicul. Drept urmare, a solicitat fiec�rei institutii s�-si autoevalueze aceast� activitate, r�spunz�nd unui chestionar propus �n baza Hot�r�rii Guvernului 1723/2004 privind aprobarea Programului de m�suri pentru reducerea birocratiei �n activitatea de relatii cu publicul. Centralizarea datelor primite a pus �n evident� faptul c� institutiile au organizat relatia cu publicul �n conformitate cu prevederile legii �n procent de 100 % - programul este afisat la loc vizibil, s�nt amenajate spatii de lucru cu publicul (acces, ghisee) cu prezentarea domeniilor de competent� si a numerelor de telefon utile cet�tenilor, exist� formulare tipizate - modele de completare a cererilor, numele conduc�torilor si programul de audient� al acestora este expus la sediul institutiei. �n peste 80% dintre institutiile publice deconcentrate, functionarii publici care lucreaz� cu publicul poart� ecusoane tipizate, cu numele si functia acestora. „La fel de important� este activitatea de solutionare a petitiilor. R�spunsul trebuie s� se �ncadreze �n limita celor 30 zile prev�zute de lege si s� nu se �nt�rzie nejustificat peste aceast� limit� legal�“, a precizat prefectul Toader Mocanu. Acelasi chestionar a f�cut referire si la situatia petitiilor primite de anul trecut si p�n� �n prezent, fie direct de la cet�teni, de la Institutia Prefectului, de la institutiile de conducere centrale sau de la alte institutii. Situatiile s�nt diferite - de la institutii care au primit un num�r mare de petitii, precum Inspectoratul de Politie - 2.179 petitii, Oficiul pentru Protectia Consumatorului - 1.017 petitii, Casa de Pensii - 724 petitii, ITM- 587 petitii, p�n� la institutii cu un num�r mic de petitii: Directia pentru Agricultur� si Dezvoltare Rural� - 8 petitii, Directia de Cultur� - 9 petitii, Agentia Judetean� de Ocupare a Fortei de Munc� - 15 petitii.
„Aceast� autoevaluare va fi completat� de o verificare �n teren inopinat�. Vom urm�ri at�t modul �n care este organizat� relatia cu publicul, c�t, mai ales, atitudinea functionarului public fat� de cet�tean“, a mai declarat prefectul Toader Mocanu.
|