M�suri „anti-bombardament“ la Piatra Neamt
Dac� ies socotelile oficialilor, �n Piatra Neamt nu vor mai exista str�zi sau spatii verzi care arat� ca dup� bombardament c�nd firmele de constructii �si termin� treaba. �n principiu, nici acum nu ar trebui s� existe, pentru c� este �n vigoare regulamentul de bun� gospod�rire si exist� o decizie a legislativului care oblig� constructorii s� lase cur�tenie �n urma lor. Multi �ns� nu respect� regulile. Zilele acestea se stabilesc conditiile de eliberare a autorizatiei de racorduri si bransamente la retelele de utilit�ti publice din Piatra Neamt. „�n oras se �nregistreaz� un num�r ridicat de lucr�ri de bransamente, extinderi si reparatii de avarii la retelele edilitare de utilit�ti publice - ap� si canalizare, termice, eletrice, de gaz, de telefonie si asa mai departe. �n urma lor, terenul este afectat de lucr�ri si nu este adus �ntocmai la forma initial�. Sau este adus, dar dup� perioade �ndelungate de timp. Ca atare, se impun sanctiuni“, a declarat Nicoleta Husaru, purt�torul de cuv�nt al prim�riei. �n baza prevederilor legale existente, s-au stabilit mai multe m�suri. Astfel, autorizatiile de racorduri si bransamente vor fi eliberate numai firmelor de constructii sau detin�torilor de retele de utilit�ti care execut� lucr�rile respective. Eliberarea acestei autorizatii se va face numai �n baza unui grafic de lucr�ri pentru toate s�p�turile planificate, care s� includ� data �nceperii lucr�rilor, metrii p�trati vizati si felul terenului afectat (spatiu verde, trotuar, carosabil etc.) si un contract ferm cu Publiserv sau cu Urban, ori garantie si contract cu alt� firm� autorizat� pentru lucr�rile de refacere. Fiecare tronson de s�p�tur� va avea maximum 50 m lungime si va trebui ref�cut �nainte de a merge �nainte cu altii 50 m. Totodat�, trebuie prezentat proiectul de refacere a zonelor afectate, care trebuie s� contin� o list� cu materialele si cantit�tile necesare pentru refacerea domeniului public afectat de s�p�turi. Acest proiect trebuie s� fie f�cut de un proiectant autorizat, �n functie de categoria si importanta str�zii. Astfel, reparatiile se fac pe toat� l�timea s�p�turii �n cazul �n care trotuarul este din balast sau piatr� spart� si pe toat� l�timea trotuarului �n cazul �n care acesta este asfaltat. Dac� e pavat cu dale, pot fi refolosite la reparatii, dar numai dac� nu s�nt ciobite. �n cazul str�zilor balastate, reparatiile se fac strict pe zona s�p�turii. Dac� strada este asfaltat�, reparatiile trebuie s� includ� cel putin jum�tate de metru �n plus fat� de locul s�p�turii, dar, �n functie de tipul de drum, proiectantul poate dispune refacerea asfaltului pe o l�time mai mare. Pentru nerespectarea acestor reguli, s-au prev�zut si sanctiuni, de la 300 la 10.000 de lei, �n functie de gravitate. Spre exemplu, racordarea la retelele de utilit�ti f�r� autorizatie se taxeaz� cu sume �ntre 1.000 si 10.000 de lei, iar �nt�rzierea lucr�rilor de executie se pedepseste cu amenzi �ntre 300 si 2.500 de lei. Dac� terenul nu este adus la starea initial� �nceperii s�p�turilor, amenda este cuprins� �ntre 2.000 si 7.500 de lei.
|