12 profesori au „interzis“ la tezele unice
• cei care vor s� supravegheze, ori s� corecteze lucr�rile cu subiecte unice, trebuie neap�rat s� urmeze un curs de formare Ministerul Educatiei a decis ca doisprezece cadre didactice din Neamt s� nu mai aib� dreptul de a supraveghea, ori corecta la examenele nationale. Decizia a fost luat� dup� ce s-a constatat c� �n unit�tile de �nv�t�m�nt �n care ei au fost implicati la supraveghere, aceasta s-a f�cut cu unele carente, iar la corectarea tezelor cu subiecte unice, evaluarea nu s-a f�cut strict pe barem. „La Neamt nu s-au �nregistrat, cel putin oficial, situatii deosebite, adic� diferente foarte mari la note. Nu s-a dovedit clar, �n flagrant, c� unii profesori nu s-au comportat cum trebuie. Au fost niste semnale, dar anonime, neasumate, si nu le-am putut lua �n considerare. Dup� ce am v�zut ce s-a �nt�mplat �n tar� la supraveghere si corectare, am fost primul care a propus ca profesorii asistenti si cei evaluatori de teze cu subiecte unice s� urmeze un curs la casele corpului didactic judetene. Apoi ideea mea a fost acceptat� la nivel de tar� si acum trebuie s� frecventeze acest curs toti cei interesati de a fi cooptati la tezele cu subiecte unice. Nu a fost cazul la Neamt s� aplic�m sanctiuni pecuniare celor care nu s-au comportat asa cum ar fi trebuit, dar c�tiva dasc�li, stabiliti de MECT, vor fi exclusi de pe listele celor care ar putea fi acceptati la supraveghere si evaluare pentru o perioad� cuprins� �ntre unul si trei ani“, a declarat inspectorul general adjunct Grigorut� Oniciuc.
Ministerul a solicitat inspectoratelor scolare ca, imediat dup� �ncheierea tezelor cu subiect unic din semestrul I, s� fac� o analiz� comparativ� �ntre notele primite la clas� de elevi si cele primite la lucr�ri. Au fost verificati toti elevii de clasele a VII-a si a VIII-a, care au sustinut teze la rom�n�, matematic� , istorie si geografie.
�n urma demersului inspectoratelor, s-a constat c� majoritatea diferentelor nu s�nt mai mari de plus/ minus un punct. Diferentele mai mari de dou� puncte reprezint� doar 7% din num�rul total de elevi care au sustinut tezele cu subiect unic. Diferentele de 3 puncte s�nt cel mai putin �nt�lnite si, de regul�, �n mediul rural.
|