Accident feroviar cu semne de �ntrebare la Moldocim
• mai multe vagoane �nc�rcate cu calcar au deraiat de pe sina industrial�, �n punctul Tepeseni • aspectele constatate de politistii nemteni nu „bat“ cu declaratia de pres� a celor de la HeidelbergCement • primii spun c� vagoanele au deraiat pentru c� s-a rupt osia de la primul vagon • cimentistii afirm� c� osia s-a rupt la al patrulea vagon • Un accident feroviar, petrecut ieri dimineat� pe linia de cale ferat� industrial� ce apartine fabricii de ciment de la Bicaz, aflat� �n proprietatea holdingului HeidelbergCement, ridic� semne de �ntrebare �n ceea ce priveste cele �nt�mplate. Acest lucru este demonstrat de declaratiile date despre evenimentul care nu s-a soldat dec�t cu pagube materiale. �n ceea ce priveste cauzele care au dus la deraierea mai multor vagoane �nc�rcate cu calcar, ele urmeaz� s� fie stabilite de ancheta care se afl� �n plin� desf�surare. Asadar, spun politistii nemteni, ieri dimineat�, �n jurul orei 3, mai multe vagoane �nc�rcate cu calcar, ce erau tractate de o locomotiv� pe ruta Bicaz Chei - Tasca, au deraiat �n punctul denumit „Tepeseni“. Osia de la primul vagon s-a rupt, iar ca urmare a acestui lucru el a iesit de pe sine r�sturn�ndu-se. Alte dou� vagoane din garnitur� au s�rit de pe sine f�r� a se r�sturna. Interesant este faptul c� cei de la HeidelbergCement au prezentat alte date ale aceluiasi eveniment. �ntr-un comunicat de pres� ei precizeaz� c� au deraiat cinci vagoane, iar accidentul a survenit ca urmare a ruperii osiei de la vagonul 4. Nici ora nu este aceeasi, cimentistii avans�nd c� evenimentul s-a petrecut �n jurul orei 4.10. „Cinci vagoane ale unui tren de transport feroviar de calcar au deraiat pe linia ferat� uzinal� Bicaz Chei - Tepeseni, la km 17, �n jurul orei 4.10. Accidentul s-a produs �n timpul unui transport de la carier� c�tre fabrica de ciment de la Tasca. Primele cercet�ri arat� c� accidentul s-a produs ca urmare a ruperii unei osii la vagonul nr. 4 din convoi, ce a condus la deraierea si r�sturnarea a cinci vagoane �nc�rcate cu calcar. Printre pagube se num�r� distrugerea complet� a trei schimb�toare de cale ferat� si a liniei ferate industriale pe o distant� de circa 100-120 metri. Accidentul nu s-a soldat cu nici o victim� uman�. At�t calea ferat�, c�t si trenul s�nt �n proprietatea Carpatcement Holding. Activitatea de transport pe calea ferat� uzinal� a fost externalizat� din anul 2003, prestatorul de servicii fiind Compania de Transport Feroviar Bucuresti (CTF Bucuresti). �n urma producerii accidentului, conducerea CTF Bucuresti a fost informat�, reprezentantii companiei �nf�tis�ndu-se de urgent� la locul accidentului pentru a realiza reparatiile necesare. A fost numit� o comisie tehnic� de cercetare a cauzelor accidentului si stabilire a m�surilor operative, care va investiga conditiile �n care s-a produs accidentul si va propune m�surile necesare pentru reluarea circulatiei trenurilor �n cel mai scurt timp. Se apreciaz� c� durata de timp necesar� refacerii infrastructurii afectate este de minim 48 ore p�n� la reluarea circulatiei de la carier� la fabric�. Acest accident este unul singular; p�n� acum nu au mai fost �nregistrate evenimente similare �n cadrul fabricii de ciment de la Tasca“, se arat� �ntr-un comunicat, remis cotidianului „Monitorul“, de c�tre Biroul de Pres� al HeidelbergCement.
|