„Brambureal�“ �n taximetrie, b�t�i de cap la Prim�ria Roman
• noile prevederi legale concentreaz� activitatea din acest sector �n m�inile administratiei locale • multi nu stiu de noile reglement�ri care, deocamdat�, contribuie doar la cresterea confuziei • Activitatea din taximetrie, reglementat� p�n� anul trecut de Legea 38/2003, este reglementat�, mai nou, de Legea 265/ 2007, ale c�rei normele de aplicare au ap�rut abia �n decembrie. Dup� promulgarea acestei noi legi, au mai ap�rut sase ordine care vizeaz� si diverse activit�ti conexe taximetriei, iar toate acestea aduc sarcini �n plus administratiei publice locale. „Prin Legea 265/2007 s-a renuntat la licentele de transport si de executie, documente eliberate de Autoritatea Rutier� Rom�n�. Acum, acestea au fost scoase si s�nt �nlocuite de acte emise de prim�rie, o autorizatie de transport si o autorizatie taxi. Metodologia de eliberare este extrem de stufoas� si de lung� durat�. De exemplu, emiterea unei autorizatii trebuie anuntat� public, �n pres� sau prin alte mijloace, cu dou� luni �nainte. �n plus, dac� p�n� acum era necesar� o documentatie �n care trebuiau licenta de transport si executie, respectiv certificatul de agreere de la ARR, acum s�nt trei etape principale: atribuirea autorizatiei, eliberarea autorizatiei si apoi, �n a treia etap�, �ncheierea contractului de gestiune delegat� cu fiecare transportator �n parte. Metodologia, de fapt, �ncearc� s� uniformizeze tot transportul public din Rom�nia, taximetristii fiind autorizati la fel ca si ceilalti transportatori de c�l�tori“, a declarat Dan Ailinc�i, sef Serviciu Relatii Publice din Prim�ria Roman.
Tot administratia public� local� va trebui, conform noilor legi, s� �ntocmeasc� si s� tin� la zi o baz� de date cu personalul angajat �n taximetrie, ceea ce nu va fi tocmai simplu, av�nd �n vedere dinamica personalului din domeniu si munca la negru.
Recent, a mai ap�rut un ordin privind calcularea tarifelor la taxi, p�n� acum solicitate de organizatiile profesionale ale taximetristilor si aprobate de administratie. Mai nou, operatorii nu mai pot propune ei, ci prim�ria trebuie s� fac� un calcul, bazat pe datele furnizate de operatori, cu formule matematice precise. „Una peste alta, date fiind noile modific�ri, lucrurile �n taximetrie, �n momentul actual, s�nt complet «bramburite»“, a mai precizat Dan Ailinc�i. Acesta a mai mentionat c� multi nu cunosc legea, iar unii cred c� nu mai trebuie nici un fel de autorizatie sau cred c� va fi m�rit num�rul de noi autorizatii. �n privinta cresterii num�rului de locuri, de exemplu, �n prezent s�nt depuse 90 de cereri, dar prioritate la obtinerea lor, dac� Consiliul Local va aproba suplimentarea locurilor, au firmele vechi, nu noii veniti care acum ar vrea s�-si �nceap� activitatea.
|