De la E-On, aparatur� „pr�jit�“ de s�rb�tori
• locuitorii din M�rmureni, Oniceni, au r�mas f�r� televizoare, radiouri sau alte electronice si electrocasnice, �n urma unei avarii • „becurile au �nceput s� lumineze ca «neoanele», dup� care au �nceput s� explodeze. Fenomenul «luminos» a tinut p�n� spre dimineat�“, a povestit secretarul comunei Oniceni • p�gubitii vor s� fac� o pl�ngere comun� si s� dea �n judecat� E-On • sumedenia de acte cerute de furnizor pentru a da desp�gubiri �i poate descuraja pe multi dintre oamenii prejudiciati • Peste 150 de gospod�rii din satul M�rmureni, comuna Oniceni, au r�mas f�r� aparatele electrocasnice si becuri, �n urma unei puternice defectiuni la reteaua medie de curent electric, fenomen care a �nsp�im�ntat, dar si a revoltat �ntreaga comunitate. Localnicii s-au trezit, joi seara, 13 decembrie, la ora 22, cu un „iluminat“ cu multi lucsi. „Becurile au �nceput s� lumineze puternic, ca «neoanele», dup� care au �nceput s� explodeze. Din televizor un fum �nec�cios de plastic ars a umplut imediat �nc�perea. Vizionam meciul de handbal Rom�nia-Franta, din cadrul sferturilor de final� a Campionatului Mondial. Am r�mas f�r� televizor. Nu am verificat si congelatorul, dac� a avut de suferit. Fenomenul «luminos» a tinut p�n� spre dimineat�, c�nd a fost �ntrerupt curentul electric“, a declarat Sorin Tutu, secretarul Prim�riei Oniceni. Acesta a mai precizat c�, �nc� de la primele ore, oamenii au venit la prim�rie s� se pl�ng� c� au r�mas unii f�r� televizor iar altii, mai s�raci, f�r� aparat de radio. „Au venit �n num�r destul de mare s� se pl�ng� de ceea ce s-a �nt�mplat peste noapte. M-am deplasat �n satul M�rmureni si am constatat c� �n fiecare gospod�rie s-a ars c�te ceva. Chiar si aparatele care nu au fost pornite au avut de suferit. Unui s�tean i-a luat foc radioul si, pentru a stinge focarul de incendiu, a v�rsat ap� peste aparat. A fost anuntat� telefonic societatea E-On Electrica Roman, care a trimis �n teritoriu echipe pentru a remedia defectiunea si a constata cauzele acesteia“, a spus secretarul prim�riei Oniceni.
Jalb� comun�
Sorin Tutu a mai mentionat c� oamenii care au fost p�gubiti s�nt asteptati la prim�rie, pentru a depune o petitie �n scris, referitoare la daunele suferite. „Vor fi stabilite cu exactitate toate stric�ciunile produse de aceast� defectiune si societatea E-On Electrica va fi actionat� �n judecat�, �n cazul �n care oamenii nu vor fi desp�gubiti corespunz�tor pentru aparatele electrocasnice «pr�jite»“, a mai spus secretarul Sorin Tutu. Maria Grosu, din satul M�rmureni, �n v�rst� de 70 de ani, pensionar� CAP, a povestit, cu lacrimi �n ochi, cum a r�mas f�r� televizor, f�r� aparat de radio, f�r� becuri si prize. „Pe la 10 noaptea am auzit o bubuitur� grozav�. Am �ncercat s� aprind un bec �ns� a pocnit si el. Speriat�, am aprins o lum�nare si m-am crucit c�nd am v�zut cum din televizor iesea un fum gros, �nec�cios. Am avut si un aparat de radio, care si el s-a ars. Mi-a fost fric� s� nu-mi ia casa foc, din cauz� c� au �nceput s� ias� fl�c�ri printr-o priz�. Nici nu se putea respira. Am sunat-o imediat pe fiica mea, care m-a linistit si mi-a promis c�-mi aduce ea un alt televizor. Frigiderul era scos din priz� si nu functiona, pentru c� altfel cred c� r�m�neam si f�r� el. �ns�, consider c� cei vinovati vor trebui s� pl�teasc� aceste pagube. Cu o pensie CAP de 1,2 milioane de lei si bolnav�, la fel ca si sotul meu, nu voi putea eu s�-mi cump�r alte lucruri“, a declarat Maria Grosu, decis� s� depun� o pl�ngere la prim�rie sau la E.On Electrica.
E-On pune oamenii pe drumuri
Pe de alt� parte, Sorin Munteanu, purt�torul de cuv�nt al E-On Electrica Moldova a precizat c�, �n contractul �ncheiat �ntre furnizorul de curent electric si beneficiar s�nt precizate drepturile pe care le are fiecare client, �n cazul unor pagube cauzate din vina societ�tii. „Echipe de lucru de la E-On Electrica Roman s-au deplasat �n zon�, pentru a stabili cauzele si a remedia defectiunea. Probabil, din cauza vremii nefavorabile a cedat fie vreun conductor, fie s-a produs un scurt-circuit. �n contractele �ncheiate �ntre E-On Electrica si fiecare client s�nt stipulate modalit�tile de desp�gubire a celor afectati de astfel de defectiuni nedorite. Astfel, fiecare cet�tean din M�rmureni se va adresa cu o cerere, �n termen de cinci zile, �n care s� fie precizate pagubele suferite. Aceste cereri vor fi analizate si, �n functie de cele constatate, acesti oameni vor primi desp�gubiri sau nu. Din analiza efectuat� de furnizor, va fi necesar s� rezulte faptul c� socul de tensiune invocat de consumator a afectat receptoarele electrocasnice indicate de acesta. De asemenea, consumatorul va prezenta furnizorului chitantele si facturile �n care s�nt mentionate sumele pl�tite la o unitate autorizat� s� repare receptoarele electrocasnice, �n termen de 60 de zile de la aparitia socului de tensiune. Furnizorul poate solicita probe prin care se va face dovada dreptului de proprietate al consumatorului asupra receptoarelor defecte sau reparate. �n urma analizei solicit�rii de desp�gubire, formulate de consumator, furnizorul se va convinge c� aparatele electrocasnice defecte au fost omologate si au fost alimentate cu energie electric�, prin circuite prev�zute cu protectii la scurt-circuit si supracurenti, corect dimensionat� si corespunz�toare prescriptiilor tehnice �n vigoare“, a precizat Sorin Munteanu.
Cu at�ta h�rtog�raie si plimb�ri pe drumuri, r�m�ne de v�zut c�ti dintre cei care au avut de suferit vor g�si �ntelegere la „M�ria sa E-On“, ori dac� nu cumva vor r�m�ne fluier�nd a pagub�.
|