Pacient smecher sau inconstient?
Atitudinea unui pacient cam ciudat ajuns la spital �n urm� cu dou� zile a oripilat cadrele medicale care �si desf�soar� activitatea la Unitatea de Primire a Urgentelor a Spitalului Judetean Neamt.
Ion S., din Roznov, s-a prezentat la spital joi, 29 noiembrie, �n jurul orei 16, acuz�nd o stare de r�u manifestat� prin great�, v�rs�turi si scaune diareice.
Pacientul era iritat si acuza calitatea m�nc�rii si serviciilor dintr-un restaurant din Piatra Neamt, unde servise masa �n aceeasi zi, cu c�teva ore �nainte.
Cum b�rbatul sustinea c� a m�ncat mici, cadrele medicale au fost la un moment dat tentate c� cread� c� simptomele pe care le avea pacientul ar fi fost provocate de ceva probleme de igien� a spatiului sau personalului restaurantului, ori de deficiente de calitate a c�rnii de mici. Pacientul a fost consultat, i s-a recoltat s�nge �n vederea efectu�rii de analize si, pentru c� simptomele descriau un episod acut de toxinfectie alimentar�, afectiune care netratat� corespunz�tor poate avea repercusiuni grave asupra s�n�t�tii, a fost invitat s� se �ntind� �n pat pentru a i se administra tratament de specialitate, perfuzabil.
Dup� vreo 45 de minute de perfuzare, pacientul a �nceput s� vocifereze si a devenit foarte agitat, solicit�nd s� i se �ntrerup� repede tratamentul, pentru c� �n scurt timp el trebuie s� ajung� la gar� si s� plece c�tre Constanta, unde are serviciul. �n ciuda faptului c� medicii au �ncercat s� �l conving� c� se impune s� i se administreze tratament perfuzabil si c� �n functiile de rezultatele analizelor se va vedea dac� nu cumva trebuie s� r�m�n� internat, pacientul art�gos s-a ridicat din pat, si-a smuls perfuzia si a p�r�sit Unitatea de Primire a Urgentelor. Numai c�, �nainte de asta, a semnat �n registrul de intern�ri, unde s-a consemnat faptul c� el a refuzat tratamentul si a plecat din spital. Culmea este c� pacientul a solicitat doctorului care l-a tratat s� �i elibereze un document medical care s� ateste faptul c� a necesitat �ngrijiri medicale.
De aici cadrele medicale au tras concluzia c� pacientul a lipsit de la serviciu si s-a g�ndit s� �si motiveze absenta printr-o problem� medical�. Ca s� par� probabil credibil, �nainte de a ajunge la spital, pacientul a fost pe la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor, unde a reclamat de asemenea calitatea m�nc�rii servite la restaurant.
Numai c�, �n timpul c�t a stat la perfuzie, b�rbatul a apucat s� spun� c� avea simptomele respective de vreo trei, patru zile.
|