Nemtenii reclam� noncalitatea
• calitatea slab� a unor produse electrocasnice, receptoare TV, sisteme de calcul si telefoane mobile scoate din s�rite nemtenii Produsele si serviciile de proast� calitate de pe piata nemtean� continu� s� genereze nemultumiri clientilor care, neav�nd alt� sans� de a se �ntelege cu comerciantii si prestatorii, apeleaz� la reprezentanti Protectiei Consumatorilor (PC). �n ultima s�pt�m�n�, acestia au primit 15 reclamatii de la consumatori deranjati de faptul c� produse electrocasnice, receptoare TV, sisteme de calcul si telefoane mobile s�nt sub astept�ri �n privinta calit�tii. Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt �n cadrul OPC Neamt, a sustinut c� mai multi nemteni au depus pl�ngeri prin care ar�tau c� au achizitionat de la diversi dealeri telefoane marca Nokia care s-au defectat �n perioada de garantie. Cei care au v�ndut aparatele le-au trimis pentru a fi reparate la firma Cirma din Bucuresti, singura din tar� care are contract de service pentru telefoanele de aceast� marc�. Cei mai multi dintre clientii cu astfel de probleme au avut surpriza s� constate c� dup� 20-30 de zile li s-a returnat telefonul, cu rezolutia de scoatere din garantie, deoarece prezint� urme de lichid. „Oamenii au fost nemultumiti din mai multe puncte de vedere. O dat� pentru c� au primit acest r�spuns, pentru c� nu li s-a reparat telefonul si pentru c�, �n intervalul de timp destinat repar�rii, nu au primit un alt aparat. Mai mult dec�t at�t, comerciantii au refuzat s� le restituie contravaloarea telefonului sau chiar s� �l schimbe, �nc�lc�nd astfel legislatia �n vigoare. Astfel de situatii �n care se paseaz� vina �ntre comerciant si firma de service s-a �nt�lnit si �n cazul produselor electrocasnice. �n cele din urm�, prin demersurile noastre, o parte dintre clienti au primit �napoi banii reprezent�nd contravaloarea obiectului achizitionat, iar alt� parte au primit altul �n loc“, a declarat Nicoleta Nica, purt�tor de cuv�nt al OJPC Neamt.
Un alt nemtean a reusit s� rezolve cu ajutorul reprezentantilor OJPC Neamt o problem� legat� de �nvelitoarea de tabl� Lindab, care i-a fost montat� pe cas� �n 2003 si care �n timp a c�p�tat pete de culoare care au �nceput s� se extind�. De �ndat� ce au primit reclamatia (mai, 2007- n.r.) inspectorii OJPC Neamt au sesizat �n scris SC Lindab, cu sediul �n localitatea Stef�nestii de Jos din judetul Ilfov. Firma respectiv� a r�spuns at�t clientului nemultumit, c�t si OJPC Neamt c� a decis s� furnizeze �ntreaga cantitate de materiale necesare �nlocuirii �nvelitorii si c� livrarea acestora se va face gratuit �n termen de 70 de zile, �ncep�nd din 21 iunie, dar acest lucru nu s-a petrecut p�n� la 15 octombrie. Firma amintit� a fost amendat� pentru acest lucru cu 4.000 de lei. Mai r�u de clientul care a r�mas cu paguba.
|