CARNAGIU
• doi angaja�i ai Transgaz au murit, l�ng� Timi�e�ti, dup� ce ma�ina de serviciu a fost spulberat� de un tren • Dacia papuc a fost t�r�t� 500 de metri de la locul impactului • circula�ia CFR �n zon� a fost oprit� mai bine de patru ore • victimele erau c�s�torite �i aveau copii • Doi b�rba�i, cu v�rste de 48, respectiv 55 ani, angaja�i ai SC Transgaz, au avut parte, joi, 17 noiembrie, la ora 10.50, de o moarte extrem de violent�, �n urma unui accident petrecut la o trecere la nivel de cale ferat� din apropiere de Timi�e�ti. Cauza tragediei a constituit-o o banal� „ignoran��“, din partea lui Benone H�ncu, �n v�rst� de 55 de ani, din Bac�u, care a crezut c� are timp s� treac� peste �ine �naintea unei locomotive care se apropia. B�rbatul conducea ma�ina de serviciu, autoturismul mixt Dacia 1309, carosat, �nmatriculat SB 23 TEG, fiind �nso�it, pe bancheta din dreapta, de �eful s�u, inginerul Alexandru Leru, �n v�rst� de 48 de ani. Persoanele care au asistat, �ngrozite, la �ntreaga scen�, au povestit c� „papucul“ a venit cu vitez� destul de mare spre trecerea la nivel, unde era amplasat indicatorul „Oprire“ �i semnalizarea „Trecere la nivel cu calea ferat�, f�r� bariere“. „Dup� cum se deplasa ma�ina, �oferul nu d�dea semne c� ar vrea s� opreasc�, de�i v�zuse trenul. Probabil, cel de la volan a crezut c� are timp s� treac�, de�i locomotiva d�dea semnale sonore. Din c�te se pare, �n ultima clip�, �oferul s-a r�zg�ndit �i a fr�nat violent, dar oprindu-se pe �ine �i fiind lovit din plin. Probabil, dac� ar fi accelerat �n continuare, ar fi trecut“, a spus un martor al groaznicului impact. Garnitura de tren, de c�teva sute de tone, a lovit, cu tampoanele �i c�rligul de remorcare ale locomotivei, din plin, partea lateral-st�nga a autoturismului. Mecanicul a �nceput s� fr�neze, dar iner�ia cauzat� de viteza de aproape 70 de kilometri la or� a f�cut ca locomotiva s� mai parcurg�, t�r�nd Dacia, �nc� aproximativ 500 de metri. Distan�a de la trecerea la nivel p�n� la locul opririi p�rea un c�mp de lupt�. Aproape din metru �n metru, pe terasament �i �n lateral, puteau fi v�zute fragmente din ceea ce a fost odat� un autoturism: faruri, buc��i de tabl�, piese de motor �i caroserie, cioburi. La 50 de metri �nainte de a se opri, autoutilitara a r�mas f�r� cupola benei, din fibr� de sticl�. Bena Daciei era prev�zut� cu banchete, fapt care i-a f�cut pe cei de fa�� s� se cutremure, la g�ndul c� acolo ar fi putut fi c�ra�i oameni. „Trenul circula cu o vitez� de aproximativ 70 de kilometri la or�, iar impactul a fost deosebit de puternic. Ma�ina a fost lovit� �i t�r�t� c�teva sute de metri, ajung�nd un morman de fiare. C�nd ne-am dat jos s� vedem ce s-a �nt�mplat, am constatat faptul c� ambii pasageri, de pe locurile din fa��, erau deceda�i“, a declarat unul dintre controlorii trenului personal T�rgu Neam�-Pa�cani.
Ore de groaz�
Ac�iunea de eliberare a perimetrului liniei, �n urma accidentului, soldat �i cu pagube de sute de milioane de lei a fost foarte grea. �ntruc�t calea ferat� este, �n acea zon�, pe o culme de d�mb, autospeciala de descarcerare a Inspectoratului pentru Situa�ii de Urgen�� Neam� nu a putut ajunge. Militarii au trebuit s� �i care de la �osea echipamentele, iar apoi s� a�tepte, pre� de c�teva zeci de minute bune, sosirea unei locomotive de la Pa�cani. Aceasta a smuls, efectiv, ma�ina lipit� de tampoanele �i plugul celeilalte locomotive (care avea �i ea avarii serioase, dar a r�mas pe linie), dup� care cei de fa�� au putut scoate, cu eforturi �nsemnate, ma�ina de pe �ine. �n�untru erau, �nc�, trupurile sf�rtecate, prinse �ntre fiarele contorsionate. „Am aproape 70 de ani �i de c�nd m� �tiu nu am v�zut a�a ceva. Este oribil ce s-a �nt�mplat. Nu voi uita u�or acest incident, mai ales faptul c� a trebuit s� st�m �i �n tren, �n frig, �n c�mp, mai bine de 4 ore“, a spus unul dintre pasagerii trenului. �n cele din urm�, dup� ce garnitura a plecat, tractat�, spre Pa�cani, au intrat �n ac�iune pompierii. Ace�tia au t�iat caroseria, sco��nd cadavrele, ce au fost transportate la morga Spitalului T�rgu Neam�. Din Dacia „papuc“ a mai r�mas doar un amestec diform de fiare, f�r� portiere, capot�, p�r�i din motor, st�lpi �i cupol�. Organele abilitate au declan�at cercet�ri, cazul fiind catalogat drept accident de munc�, �ntruc�t victimele erau �n timpul programului, cu ma�ina de serviciu. Ancheta va fi coordonat�, �n continuare, de un procuror. Colegii celor doi angaja�i ai Transgaz, sosi�i �n scurt timp la fa�a locului, se aflau �i �n stare de �oc. Dup� ce au ajutat la deblocarea c�ii ferate �i scoaterea ma�inii �n afara acostamentului, ace�tia au contactat familiile victimelor, ambii defunc�i fiind c�s�tori�i �i av�nd copii. „Am�ndoi colegii no�tri se aflau �n timpul programului, ace�tia deplas�ndu-se spre sta�ia Tupila�i pentru a face o serie de m�sur�tori. Cine �tie ce o fi crezut cel de la volan de nu a oprit... Regret�m tragedia �i s�ntem al�turi de familiile �ndoliate“, au spus angaja�ii Transgaz.
|