Fost sef de sectie la „ArcelorMittal“, judecat pentru omor din culp�
• Ion Iordan, seful Sectiei FMT, din fabrica de tevi, a fost trimis �n judecat� pentru c� a cauzat moartea sotiei �ntr-un accident de circulatie • tragedia s-a petrecut din cauza neacord�rii de prioritate, la intersectia E85 cu „drumul fabricii“ • soferul Daciei Logan care a lovit din lateral masina lui Ion Iordan nu a avut nici o vin�, �n ciuda vitezei cam mari • Ion Iordan, �n v�rst� de 43 ani, din Cordun, fost sef al Sectiei FMT de la „ArcelorMittal“ Roman, va trebui s� compar� �n fata completului de judecat�, pe 25 octombrie, pentru acuzatia de ucidere din culp�, �n urma unui grav accident de circulatie, petrecut iarna trecut�. Tragedia, soldat� cu un mort si doi r�niti, s-a produs �n dimineata de 6 decembrie 2006, �n jurul orei 6.15, c�nd b�rbatul se deplasa la serviciu, pe E85, cu autoturismul proprietate personal�, Dacia 1310, �nmatriculat NT 03 SLF. �mpreun� cu el se mai aflau, pe scaunul din dreapta, sotia, Camelia Iordan, economist la aceeasi �ntreprindere, iar pe bancheta din spate - Constantin Ciumasu, maistru la Serviciul CTC. Autoturismul se deplasa pe directia Roman-Iasi si, la intersectia soselei E85 cu drumul lateral care duce spre uzin�, �nainte de a vira la st�nga, Ion Iordan a oprit pe banda de l�ng� axul drumului, pentru a acorda prioritate autovehiculelor care circulau din sens invers. Potrivit rechizitoriului �ntocmit de procurori, dup� ce a l�sat s� treac� dou� sau trei masini, acesta a efectuat virajul f�r� s� observe c�, dinspre Iasi, se apropia o alt� masin�, vizibilitatea fiind redus� din cauza �ntunericului si a cetii. Autoturismul �n care se aflau cei trei a fost lovit de Dacia Logan �nmatriculat� B 22 LKR, condus� de ieseanul C�t�lin Ababei, care nu a mai putut evita impactul, desi a observat la circa 50 de metri masina lui Ion Iordan si a fr�nat. Ca urmare a coliziunii, Camelia Iordan a decedat pe loc, iar Constantin Ciumasu a suferit leziuni pentru vindecarea c�rora a avut nevoie de 30-35 de zile. De asemenea, si Ada Bors, pasager �n Dacia Logan, a suferit leziuni care au necesitat 7-9 zile de �ngrijiri medicale. Din raportul de expertiz� a rezultat c�, �n momentul accidentului, autoturismul condus de C�t�lin Ababei avea viteza de 92 de kilometri pe or� si c� acesta ar fi putut evita impactul dac� ar fi circulat cu 63 kilometri pe or�, �ns� valoarea nu era impus� de conditiile de trafic. Pe de alt� parte, cu sigurant�, Ion Iordan ar fi putut evita producerea nenorocirii dac� s-ar fi asigurat corespunz�tor �nainte de efectua virajul la st�nga. La testarea alcoolscopic� s-a observat c� nici unul dintre cei doi conduc�tori auto nu se afla sub influenta b�uturilor alcoolice. Ion Iordan a fost cercetat �n acest dosar si pentru infractiunea de v�t�mare corporal� din culp�, �ns� Constantin Ciumasu nu a depus o pl�ngere, iar Ada Bors nu a necesitat mai mult de 10 zile de spitalizare, asa c� s-a dispus ne�nceperea urm�ririi penale pentru acest cap�t de acuzare.
Anchetatorii au cerut informatii de la Statia Meteorologic� Roman
La r�ndul s�u, si C�t�lin Ababei a fost cercetat pentru ucidere din culp�, dar nu a fost trimis �n judecat�, deoarece procurorii au considerat c� vina �i apartine lui Ion Iordan, care nu s-a asigurat c�nd a virat. Aceasta cu toate c� soferul Loganului circula cu o vitez� mai mare cu 12 kilometri pe or� dec�t cea legal�, care este de 80 de kilometri pe or�, �ntruc�t era �ncep�tor. Numai dac� vizibilitatea ar fi fost redus� la sub 100 de metri, conform legii, t�n�rul de 22 de ani ar fi trebuit s� circule cu 50 kilometri pe or�. De altfel, Statia Meteorologic� Roman, situat� chiar vizavi de locul �n care s-a produs tragedia, a comunicat, �n cursul cercet�rilor, c�, �n dimineata respectiv�, �n acel moment fatidic, vizibilitatea era undeva �ntre 50 si 200 de metri. �n cauz� a efectuat cercet�ri si Inspectoratul Teritorial de Munc� Neamt, deoarece accidentul de circulatie �ntrunea si conditiile unui accident de munc�, conform Legii 319/2006, dar s-a constatat c� nu au fost �nc�lcate norme de protectie a muncii care s� atrag� r�spunderea penal�. Ion Iordan este inginer la Arcelor Mittal Roman, are un copil minor si nu are antecedente penale.
|