Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2007
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 6 Octombrie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Fost sef de sectie la „ArcelorMittal“, judecat pentru omor din culp�

• Ion Iordan, seful Sectiei FMT, din fabrica de tevi, a fost trimis �n judecat� pentru c� a cauzat moartea sotiei �ntr-un accident de circulatie • tragedia s-a petrecut din cauza neacord�rii de prioritate, la intersectia E85 cu „drumul fabricii“ • soferul Daciei Logan care a lovit din lateral masina lui Ion Iordan nu a avut nici o vin�, �n ciuda vitezei cam mari •

Ion Iordan, �n v�rst� de 43 ani, din Cordun, fost sef al Sectiei FMT de la „ArcelorMittal“ Roman, va trebui s� compar� �n fata completului de judecat�, pe 25 octombrie, pentru acuzatia de ucidere din culp�, �n urma unui grav accident de circulatie, petrecut iarna trecut�. Tragedia, soldat� cu un mort si doi r�niti, s-a produs �n dimineata de 6 decembrie 2006, �n jurul orei 6.15, c�nd b�rbatul se deplasa la serviciu, pe E85, cu autoturismul proprietate personal�, Dacia 1310, �nmatriculat NT 03 SLF. �mpreun� cu el se mai aflau, pe scaunul din dreapta, sotia, Camelia Iordan, economist la aceeasi �ntreprindere, iar pe bancheta din spate - Constantin Ciumasu, maistru la Serviciul CTC. Autoturismul se deplasa pe directia Roman-Iasi si, la intersectia soselei E85 cu drumul lateral care duce spre uzin�, �nainte de a vira la st�nga, Ion Iordan a oprit pe banda de l�ng� axul drumului, pentru a acorda prioritate autovehiculelor care circulau din sens invers. Potrivit rechizitoriului �ntocmit de procurori, dup� ce a l�sat s� treac� dou� sau trei masini, acesta a efectuat virajul f�r� s� observe c�, dinspre Iasi, se apropia o alt� masin�, vizibilitatea fiind redus� din cauza �ntunericului si a cetii. Autoturismul �n care se aflau cei trei a fost lovit de Dacia Logan �nmatriculat� B 22 LKR, condus� de ieseanul C�t�lin Ababei, care nu a mai putut evita impactul, desi a observat la circa 50 de metri masina lui Ion Iordan si a fr�nat. Ca urmare a coliziunii, Camelia Iordan a decedat pe loc, iar Constantin Ciumasu a suferit leziuni pentru vindecarea c�rora a avut nevoie de 30-35 de zile. De asemenea, si Ada Bors, pasager �n Dacia Logan, a suferit leziuni care au necesitat 7-9 zile de �ngrijiri medicale. Din raportul de expertiz� a rezultat c�, �n momentul accidentului, autoturismul condus de C�t�lin Ababei avea viteza de 92 de kilometri pe or� si c� acesta ar fi putut evita impactul dac� ar fi circulat cu 63 kilometri pe or�, �ns� valoarea nu era impus� de conditiile de trafic. Pe de alt� parte, cu sigurant�, Ion Iordan ar fi putut evita producerea nenorocirii dac� s-ar fi asigurat corespunz�tor �nainte de efectua virajul la st�nga. La testarea alcoolscopic� s-a observat c� nici unul dintre cei doi conduc�tori auto nu se afla sub influenta b�uturilor alcoolice. Ion Iordan a fost cercetat �n acest dosar si pentru infractiunea de v�t�mare corporal� din culp�, �ns� Constantin Ciumasu nu a depus o pl�ngere, iar Ada Bors nu a necesitat mai mult de 10 zile de spitalizare, asa c� s-a dispus ne�nceperea urm�ririi penale pentru acest cap�t de acuzare.

Anchetatorii au cerut informatii de la Statia Meteorologic� Roman

La r�ndul s�u, si C�t�lin Ababei a fost cercetat pentru ucidere din culp�, dar nu a fost trimis �n judecat�, deoarece procurorii au considerat c� vina �i apartine lui Ion Iordan, care nu s-a asigurat c�nd a virat. Aceasta cu toate c� soferul Loganului circula cu o vitez� mai mare cu 12 kilometri pe or� dec�t cea legal�, care este de 80 de kilometri pe or�, �ntruc�t era �ncep�tor. Numai dac� vizibilitatea ar fi fost redus� la sub 100 de metri, conform legii, t�n�rul de 22 de ani ar fi trebuit s� circule cu 50 kilometri pe or�. De altfel, Statia Meteorologic� Roman, situat� chiar vizavi de locul �n care s-a produs tragedia, a comunicat, �n cursul cercet�rilor, c�, �n dimineata respectiv�, �n acel moment fatidic, vizibilitatea era undeva �ntre 50 si 200 de metri. �n cauz� a efectuat cercet�ri si Inspectoratul Teritorial de Munc� Neamt, deoarece accidentul de circulatie �ntrunea si conditiile unui accident de munc�, conform Legii 319/2006, dar s-a constatat c� nu au fost �nc�lcate norme de protectie a muncii care s� atrag� r�spunderea penal�. Ion Iordan este inginer la Arcelor Mittal Roman, are un copil minor si nu are antecedente penale.

Articol afisat de 1738 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Valeriu MUSAT)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective