Bisnita pe euroi cu autorizatiile de taxi
• societatile care aveau �nchiriate masini de la soferi le v�nd acestora presupuse autorizatii, cu c�te 2-3.000 de euro • primaria face apel la taximetristii independenti sa nu se lase pacaliti si sa anunte orice intentie de specula • „daca ar citi legea sau macar ar veni la noi sa �ntrebe, ar afla ca pot primi autorizatie gratis“, spune directorul Dan Andrei • Taximetristii nu mai fura clientii, ci se fura �ntre ei. Profit�nd de buimaceala noii legi �n domeniu, desi aceasta este c�t se poate de clara, reprezentantii unor societati de taximetrie fac specula cu autorizatii pe care nu le au, dar vor sa le v�nda pe mii de euro taximetristilor independenti de la care aveau p�na acum masinile luate �n chirie. �nsa le v�nd acestora blana ursului din padure. Unul din taximetristii acostati de o firma �n acest sens povesteste cum decurge toata povestea. Sigur, omul este suparat foarte pe parlamentarii care au votat legea. El zice ca din intentia buna de a eradica evaziunea fiscala �n taximetrie s-a ales praful, pentru ca a �nflorit frauda din contractele de �nchiriere. „Nu au facut dec�t sa-i oblige pe saracii oameni care vor sa faca �ntr-adevar taximetrie cu masina lor si pe cont propriu sa treaca masinile pe numele socitatilor si, practic, sa ram�na cu o simpla cheie de contact“, spune omul. Argumentul sau este conditia impusa de lege, ca p�na la 1 decembrie, societatile de taximetrie sa-si re�nnoiasca parcul auto sau, daca nu pot face asta, sa renunte la locul (�n speta autorizatia) firmei �n favoarea celui cu care a avut contract de �nchiriere. „Prima conditie care ti se pune de cel care conduce societatea este sa treci masina pe numele societatii, deoarece el av�nd mai multe proprietati are mai multe facilitati oriunde se duce, banci, etc. Ne trezim �ntr-o zi ca masina e pusa garantie la nu stiu ce banca si, daca el nu poate plati ratele, ne mai trezim ca �i pune sechestru pe societate si din toate bunurile am ramas cu acea cheie de contact de care va spuneam. Daca nu are posibilitatea sa �si �nnoiasca parcul auto - cu toate ca acum se pot face leasing-uri foarte usor si numai cu buletinul - ti se pune alta conditie: «c�t �mi dai pe un loc?». Stiti la c�t s-a ajuns sa se v�nda un loc? 2.000 - 3.000 de euro, va spun eu, ca s�nt �n aceasta negociere cu proprietarul firmei. V-as �ntreba daca lui c�nd i s-a dat de la primarie l-a cumparat. NU! A platit numai niste taxe de eliberare a autorizatiei. Acum de ce �l vinde? �stia nu s�nt bani c�stigati ILICIT?“, spune taximetristul. Omul sesizeaza si alte bube pe care le are taximetria din Piatra Neamt: firme care nu platesc darile pentru cartile de munca si asigurarile la timp. Singura lui doleanta este ca parlamentarii sa mai stea din c�nd �n c�nd de vorba cu adevaratii taximetristi, ca sa afle care s�nt problemele reale ale breslei. Nu prin sindicat, ca nu se rezolva nimic. P�na c�nd vor cobor� �n strada senatorii si deputatii, primaria �i ofera raspunsuri. Si lui, si celor care mai s�nt �n acest gen de situatii: sa nu se lase pacaliti de societatile de taximetrie! „Este o mare, mare greseala pe care o fac! Nu trebuie sa-si v�nda masinile pentru ca pot primi autorizatie ca sa fie taximetristi independenti. Noi deja am �ncheiat actiunea de verificare a societatilor de profil care lucrau cu masini �nchiriate si au fost deja retrase 15 - 18 autorizatii. Acestea vor reveni taximetristilor independenti, cu masina proprietate personala. Daca ei nu citesc legea si nici nu vin la noi sa �ntrebe... Se pacalesc singuri daca accepta astfel de manevre din partea societatilor. Arunca niste bani �n v�nt. Daca ar veni la noi, ar primi autorizatie gratis“, spune Dan Andrei, directorul Directiei Corp Control Audit din cadrul primariei pietrene. �n mod normal, aceasta directie ar trebui sa verifice societatile de taximetrie si sa contracareze practicile neortodoxe ale acestora. �nsa la controalele programate nu prea iese nimic la iveala. De aceea, Dan Andrei spune ca ar fi extrem de util pentru toata lumea daca taximetristii ar reclama la primarie orice tentativa de bisnita cu autorizatii, orice �ncercare de a presa independentul sa renunte la taxiul propriu. „�nainte nu puteam face nimic. Acum putem, dar noi de unde sa stim ca cutare firma i-a cerut lui cutare taximetrist doua - trei mii de euro? De unde sa stim ca societatea �i �nseala?“, a mai spus Dan Andrei.
|