Motoscuter cumparat de la firma fantoma, la T�rgul de Vara
• produsul nu avea nici certificat de garantie si nici carte tehnica Destul de multe sesizari primite �n ultima perioada de catre inspectorii Oficiului pentru Protectia Consumatorului se refera la motoscutere si problemele cu care cumparatorii se confrunta dupa achizitionarea acestora. Cel mai spectaculos caz este cel al unei persoane care si-a cumparat motoscuterul la expozitia cu v�nzare din cadrul T�rgului de Vara. Imediat dupa achizitie, reclamantul si-a dat seama ca s-a grabit, deoarece, desi a dat o m�na de bani pe acest produs, nu avea nici carte tehnica si nici certificat de garantie pentru produsul achizitionat, doar un pliant publicitar frumos colorat. Mai mult, desi producatorul este o firma cunoscuta si care poate fi gasita, distribuitorul nu are nici un fel de date de identificare, dec�t numele. „Mai mult de 10 sesizari din cele referitoare la motoscutere se refera la calitatea acestor produse. S�nt usor de folosit, fapt pentru care foarte multe persoane �si achizitioneaza, chiar fac �mprumut �n banca pentru acest lucru. �n una dintre sesizari, si care s-a confirmat, s-a aratat ca �n cadrul T�rgului de Vara, un cetatean si-a achizitionat un astfel de motoscuter. Producatorul este firma Sport Max SRL din Brasov, dar distribuitorul este o firma fantoma. Omul a primit la cumparare un pliant publicitar si o carte de vizita pe care era mentionat SC Vlasa Tur SRL, prin magazinele din Borlesti, Roznov si alte localitati. Unde sa-l gasesti? Mai mult, cumparatorul nu a primit nici carte tehnica, nici certificat de garantie. Aceste produse ajung la 40-50 de milioane de lei vechi, pentru care se fac �mprumuturi �n banci, iar la final se consatata ca s-a achizitionat un produs nesigur“, a declarat Gheorghe Bud, inspectorul �n cadrul OPC Neamt. Conform datelor statistice, �n primul semestru al acestui an, au fost �nregistrate la OPC Neamt un numar de 350 de reclamatii, cu o medie de 60 de sesizari �ntr-o luna. Ca o caracteristica noua, se remarca faptul ca majoritatea sesizarilor se refera la alte domenii dec�t cel alimentar, asa cum era p�na acum. „Circa 44% dintre sesizari se refera la prestatorii de servicii, ceea ce este o caracteristica noua, deoarece, �n general, populatia se referea �n principal la domeniul alimentar“, a mai adaugat Gheorghe Bud. Iunie 2007 a fost prima luna �n care s-a �nregistrat aceasta schimbare. Din totalul de sesizari primite la OPC, 13 au venit din partea asociatiilor de consumatori. Circa 300 au fost cercetate �n primele 6 luni ale acestui an, iar inspectorii au constatat ca 85 de reclamatii nu erau �ntemeiate, iar altele 11 nu erau solutionabile. �n urma acestora, valoarea produselor �nlocuite, contravaloarea achitata sau valoarea reparatiilor efectuate s-a cifrat la 32.611 de lei.
|