Traficul greu din T�rgu Neamt, �n discutii la Ministerul Transporturilor
• proiectul soselei de centura necesita o investitie de 371 miliarde de lei vechi Varianta ocolitoare pentru devierea traficului greu din T�rgu Neamt va ajunge, astazi, 5 iunie, pe masa de lucru a comisiei tehnice din cadrul Ministerului Transporturilor, conform declaratiei primarului Decebal Arnautu. Acesta a afirmat ca a primit informatia de la Vlad Marcoci, presedintele Consiliului Judetean, fiindu-i confirmata, ulterior, si de prefectul Toader Mocanu. Edilul urbei de sub Cetate a apreciat eforturile celor doua oficialitati judetene care au promovat proiectul, pentru obtinerea c�t mai rapida a finantarii. Pentru ca varianta ocolitoare sa beneficieze de fonduri de la bugetul de stat, era nevoie ca viitorul drum de centura (strazile Castanilor si Mihai Viteazu) sa fie dat �n folosinta gratuita catre Ministerul Transporturilor si �n administrarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Rom�nia, constituind obiectivul de investitii - „varianta ocolitoare - trafic greu oras T�rgu Neamt, judetul Neamt“. Hotar�rea adoptata de Consiliul Local T�rgu Neamt, �n ultima sedinta ordinara, a �ndeplinit aceasta formalitate ceruta de la Bucuresti, iar documentul �n cauza a si fost trimis ministerului. Primarul Decebal Arnautu a precizat ca are toate avizele necesare, inclusiv de la CFR, care a aprobat ca varianta ocolitoare sa treaca prin triajul garii, scutind administratia publica locala de greutatile si cheltuielile pe care le-ar fi �nt�mpinat cu exproprierea unor suprafete de teren. „Lucrarile la drumul de centura au �nceput �n urma cu c�tiva ani, dar s-au sistat dupa ce s-a scos «taxa Basescu», pentru ca nu mai erau bani pentru astfel de lucrari de investitii. De circa un an si jumatate, am �nceput alte demersuri pentru aprobarea acestei lucrari, am depus proiectul tehnic la Bucuresti, �naintea schimbarii Guvernului, si marti, 5 iunie, �l voi prezenta la CTE, la Ministerul Transporturilor“, a spus primarul din T�rgu Neamt. Durata de executie a variantei ocolitoare pentru devierea traficului greu ar urma sa fie de 12 luni calendaristice, iar valoarea totala a investitiei se ridica la circa 371 miliarde de lei vechi, fiind luate �n calcul preturile la cursul euro din martie 2007. Cele 371 miliarde de lei reprezinta costul amenajarii celor 5 kilometri de drum prevazuti �n proiect pentru drumul de centura, care porneste de pe podul de la Humulesti, cuprinde strada Castanilor, situata pe digul Ozanei, p�na la intersectia cu DN 15 B, si continua cu strada Mihai Viteazu, care asigura legatura �ntre DN 15 B - Bulevardul Stefan cel Mare si DN 15 C - strada Marasesti. Din punct de vedere al caracteristicilor constructive, strada Castanilor, drum national de categoria a III-a, cu o lungime de 4,4 km, va avea doua benzi de circulatie de c�te 3,5 m fiecare. Strada Mihail Sadoveanu are o lungime de 0,75 km, iar latimea carosabilului va fi de 7 metri, cu doua benzi de circulatie, si va avea trotuare cu o latime de 1,5 metri pe fiecare latura. Varianta ocolitoare este foarte necesara pentru urbe, deoarece, �n lipsa unui traseu special amenajat, strazile centrale s-au deteriorat din cauza traficului greu, de tranzit, foarte intens �n zona.
|