Despre birocratie, la Prefectura
• vineri, 25 mai, la Prefectura s-a analizat necesarul dotarilor si a personalului �n institutiile semnatare ale Memorandumului pentru debirocratizare Prefectul Toader Mocanu a cerut, la sf�rsitul saptam�nii trecute, urgentarea aplicarii �n judetul Neamt a sistemului de emitere rapida a unor documente, asa cum este prevazut �n Memorandumul privind debirocratizarea institutiilor publice. Este vorba despre eliberarea rapida a permisului de conducere auto, a certificatului de �nmatriculare a masinii, a cazierului fiscal si judiciar si a apostilelor.
Prefectul i-a convocat vineri, 25 mai, pe reprezentantii de la nivel local ai institutiilor semnatare ale Memorandumului pentru a face o analiza detaliata a dotarilor si personalului necesar pentru respectarea termenelor prevazute de acesta. Au fost invitati sefii Serviciului Cazier Judiciar din cadrul Inspectoratului de Politie, Serviciului Cazier Fiscal din cadrul Directiei de Finante, Registrului Auto Rom�n, Registrului Comertului si ai celor doua servicii din cadrul Prefecturii - Serviciul Pasapoartelor Simple si Serviciului de Permise si �nmatriculari.
Problemele cu care cele doua servicii comunitare de pasapoarte si permise se confrunta s�nt spatiul insuficient si dotarile. Drept urmare, prefectul Mocanu a cerut informarea de urgenta a institutiilor centrale cu privire la necesarul de dotari, iar pentru solutionarea problemelor legate de spatiu se vor relua discutiile cu Primaria Piatra Neamt si Consiliul Judetean privind posibilitatea mutarii birourilor care functioneaza �n acelasi spatiu cu cel al serviciilor comunitare. De asemenea, se cauta solutii si pentru simplificarea procedurii de eliberare a certificatului judiciar.
„�n prezent, pasapoartele �n regim de urgenta se elibereaza �n termenul prevazut de doua ore, iar pasapoarte �n regim normal - �n termen de 7 zile. Iar pentru eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de �nmatriculare si a numerelor de �nmatriculare �n termen de doua ore, p�na la 1 iunie vom gasi solutiile necesare pentru respectarea acestui termen, astfel �nc�t sa eliminam cozile de la ghisee“, a precizat prefectul Toader Mocanu.
C�t priveste eliberarea de catre Agentia de Administrare Fiscala a certificatelor fiscale �n maxim doua ore, prefectul Toader Mocanu a apreciat faptul ca aceasta activitate se desfasoara din 16 mai 2007, prin aplicarea unui ordin al Ministrului Economiei si Finantelor.
Memorandumul, contin�nd propuneri de debirocratizare a institutiilor publice, a fost aprobat de Guvern �n urma cu doua saptam�ni si este obligatoriu pentru toate ministerele cu responsabilitati �n domeniu.
|