Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Mai 2007
LMMJVSD
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Politica 15 Mai 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
„Acolo unde politica serveste banului, Constitutia se transformã într-o chestiune de interpretare“

„Acolo unde politica serveste banului, Constitutia se transform� �ntr-o chestiune de interpretare“

• interviu cu Paul S�rbu, vicepresedinte al Uniunii Populare Social Crestine

Reporter: Cum s-a ajuns �n situatia �n care premierul s� spun� c� presedintele are o viziune politic� primitiv�, �n timp ce presedintele, suspendat fiind, spune c� un om de afaceri si nu premierul conduce de fapt Guvernul? Ce se �nt�mpl� �n aceast� tar�?
Paul S�rbu:
S-a ajuns aici prin actiunea conjugat� a unor forte politice ghidate din spate de oameni a c�ror bog�tie a fost dob�ndit� prin �nc�lcarea legii. C�nd acesti oameni, si vorbesc de persoane care si-au cump�rat cu bani foarte multi influenta politic�, au intrat �n sf�rsit �n vizorul legii, era normal s� apar� un astfel de efect. A fost reactia fireasc�, dac� putem spune asa, a unui sistem care era amenintat.
Rep: Sugerati c� toate aceste evenimente au fost premeditate...
P.S.:
Spun c�, de la un moment dat, devenise previzibil c� lucrurile au s� degenereze si c� acel grup de politicieni si afaceristi uniti printr-o retea foarte puternic� de interese va reactiona. Si v� rog, aduceti-v� aminte telefoanele pe care primul-ministru le-a dat Procurorului general, s� ne aducem aminte de �nt�lnirea de la Guvern dintre primul-ministru, ministrul justitiei si domnul Patriciu cercetat penal. Si mai ales, s� ne aducem aminte de biletul pe care presedintele l-a f�cut public si �n care am avut dovada clar� c� premierul �si folosea pozitia politic� pentru a-l scoate pe Dinu Patriciu de sub reflectoarele Justitiei. As vrea s� fiu foarte explicit. Vorbim de forte politice si economice care au puterea de a modifica echilibrul politic din Rom�nia. La momentul c�nd toate aceste forte s-au unit pentru a-si ap�ra intersele, presedintele a c�zut. Nu a mai interesat pe nimeni cum este suspendat presedintele, dac� se face prin �nc�lcarea flagrant� a legii, dac� se face cu nesocotirea Constitutiei... Votul Parlamentului pentru suspendarea presedintelui a ar�tat c� acolo unde politica serveste banului, Constitutia se transform� �ntr-un detaliu, �ntr-o chestiune de interpretare...
Rep: Uniunea Popular� Social Crestin� a fost prima formatiune care a acuzat votul pentru suspendarea presedintelui ca fiind o lovitur� de stat. A fost suspendarea presedintelui o lovitur� de stat?
P.S.:
Am toate datele s� spun c� a fost o lovitur� de stat. Cine a citit motivatia Curtii Constitutionale pentru avizul negativ dat suspend�rii a putut constata c� la nici unul dintre cele 19 capete de acuzare ale parlamentarilor, Curtea Constitutional� nu a identificat �nc�lc�ri ale Constitutiei. �n acel document se spunea clar c� Parlamentul poate lua o decizie �n baza unor noi argumente dezb�tute la sedinta din plen. Nu s-au adus nici un fel de noi argumente. S-a votat politic. O fort� parlamentar� a luat o decizie contra Constitutiei si contra deciziei Curtii Constitutionale. C�nd cineva preia puterea �n stat �mpotriva Constitutiei se numeste lovitur� de stat.
Rep: Totusi, c�nd vorbim de lovitur� de stat, ne duce g�ndul la mari manifestatii de strad�, la focuri de arm�... Cam acestea ar fi imaginile...
P.S.:
Cine spune c� o lovitur� de stat se face numai cu pusca se refer�, intentionat sau nu, la secolul 19. Trebuie s� fie tancuri pe str�zi ca s� vedem care este realitatea? Tocmai asta au vrut si cei care au votat pentru suspendare. Toat� lumea s� stea linistit�, s� par� o miscare perfect democratic�.
Rep: Vorbiti de niste entit�ti vag definite. Cine s�nt cei care au stat �n spatele suspend�rii? Puteti s�-i numiti?
P.S.:
Da. V� pot da multe nume, unele mai cunoscute, altele mai putin cunoscute. Conteaz� �ns� cine a purtat, cine a putut �ntretine toat� acest� campanie �mpotriva presedintelui Traian B�sescu, care s-a finalizat cu suspendarea. Si m� refer aici la Dinu Patriciu.
Rep: De ce acest interes al lui Dinu Patriciu pentru o actiune de aceast� anvergur� �mpotriva presedintelui ?
P.S.:
Este o singur� explicatie, care tine de modul �n care Dinu Patriciu si-a f�cut banii. Faptul c� Rompetrol si ulterior rafin�riile Petromida si Vega au fost cump�rate cu complicitatea unor politicieni pe banii care de fapt apartineau bugetului de stat, nu a intrat �n vizorul justitiei p�n� la momentul 2004. Si pot s� v� spun foarte clar, ca persoan� care a elaborat memorandumul �n baza c�ruia a fost deschis dosarul Rompetrol, c� Dinu Patriciu si-a �nsusit din banii rom�nilor mai bine de 700 de milioane de dolari. O sut� de milioane de dolari au reprezentat o creant� a statului rom�n din str�in�tate si 600 de milioane datorii pe care Petromidia le avea la bugetul de stat si care au disp�rut printr-o ordonant� a guvernului N�stase. Acesta este adev�rul, iar �n 2005 o parte a dosarelor au ajuns �n instant�. Urmeaz� si altele, dar procedurile legale necesit� un timp destul de �ndelungat de documentare si anchet�. �n 2005, Justitia a pus lumin� asupra averii lui Dinu Patriciu si a descoperit o inginerie financiar� exersat� pe buzunarul fiec�rui rom�n, ale c�rei implicatii merg �n directii diferite si foarte �nalte. Din 2005, ripostele politice la adresa presedintelui Traian B�sescu s-au transformat �n doi ani de zile �ntr-o veritabil� lovitur� de stat si m� refer, bine�nteles, la suspendarea presedintelui.

„C�nd m� g�ndesc la posibilitatea reform�rii clasei politice m� g�ndesc la UPSC“

Rep: Exist� vreo sans� de schimbare a clasei politice?
P.S.:
Pentru mine nu exist� dec�t un singur r�spuns: urm�riti evolutia UPSC. Veti vedea c� se poate face o altfel de politic�. Veti vedea c� se poate face si o politic� de aliante pe principii ideologice, veti vedea c� se poate si impune o conducere de lideri curati, veti vedea c� se pot respecta promisunile.
Rep: De ce UPSC ? De ce ar vota oamenii pentru UPSC?
P.S.:
Pentru c� UPSC militeaz� pentru o politic� corect�, �n spiritul angajamentelor pe care si le asum� �n fata electoratului. Pentru c� la momentul c�nd am intrat al�turi de presedintele UPSC, Ioan Talpes, �n acest proiect politic am subscris promisiunii de a oferi oamenilor posibilitatea de a g�si politici publice cu adev�rat de dreapta. Proiectul nostru militeaz� pentru refacerea societ�tii prin atentia acordat� fiec�rui om. Si mai este un aspect. Nu s�ntem un partid de lideri sau un partid condus de la centru. �n formula nasterii UPSC st� vointa ca fiecare organizatie local� s� fie la fel de important� si s� aib� capacitatea de a se conduce independent� pe principiul subsidiarit�tii.

Articol afisat de 1841 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(M.N.)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective