PERICOL
• intersectia din „ramp�“ este una dintre cele mai riscante din municipiul Roman • un participant la trafic a semnalat c�, mai nou, semibarierele nu se las� c�nd trec utilajele CFR • soferii ce au prioritate, pe strada Dumitru M�rtinas, trebuie s� fie „cu ochii �n patru“ c�nd intr� �n intersectie, deoarece putini s�nt cei care bag� de seam� indicatoarele rutiere • Intersectia str�zilor Dumitru M�rtinas si Bulevardul Nicolae B�lcescu, �n zona cunoscut� de romascani sub denumirea de „ramp�“, la trecerea la nivel cu calea ferat�, d� b�t�i de cap multor participanti la trafic, din cauza modului �n care este amplasat� si a traficului intens, mai mult dec�t at�t, un cititor al „Monitorului“ semnal�ndu-ne chiar faptul c�, ieri, 7 mai, barierele nici nu au mai cobor�t la trecerea unui utilaj CFR, astfel pericolul pentru soferi fiind maxim. Gabriel S., �n v�rst� de 47 de ani, domiciliat pe strada Miron Costin, a declarat c� a observat aceast� eroare de dirijare a traficului �n dou� r�nduri, ceea ce l-a determinat s� sesizeze Politia Rutier�. „Voiam s� merg acas� la mama, pe strada Energiei, dar �n «ramp�» m-am r�zg�ndit si am decis s� trec mai �nt�i pe la cimitir, la morm�ntul tat�lui. Atunci am v�zut prima dat� cum a trecut un utilaj care repar� liniile de cale ferat�, f�r� ca semibarierele s� fie cobor�te sau m�car s� functioneze luminile rosii de avertizare. Si c�nd m-am �ntors, peste c�teva minute, s-a �nt�mplat acelasi lucru. Ulterior, a trecut un tren, iar semibarierele s-au l�sat, deci functioneaz�. Am anuntat Politia Rutier� si am povestit unui agent ce s-a �nt�mplat, iar acum astept s� fie luate m�suri. Dac� un sofer nu respect� prevederile legale la trecerea la nivel cu calea ferat� «obtine» multe puncte sau i se suspend� dreptul de a conduce. Dac� s�nt vinovati cei de la CFR nu trebuie si ei sanctionati?“, s-a �ntrebat Gabriel S. Acesta a mai subliniat si necesitatea unei mai bune semnaliz�ri, pentru soferii care circul� pe Bulevardul Nicolae B�lcescu, a faptului c� trebuie s� „cedeze trecerea“ �n acea intersectie pentru cei care trec liniile ferate. �ntr-adev�r, zona respectiv� a intrat deja �n „folclorul“ participantilor la trafic, circul�nd „vorba“ c� „dac� ai o rabl� de masin� si vrei s� ti-o repari pe banii asigur�rilor trebuie s� treci «rampa», unde oricum nu-ti d� mai nimeni prioritate“. Problema este acutizat� mai ales de faptul c� Bulevardul Nicolae B�lcescu face parte din „breteaua“ ocolitoare a Romanului, pe unde este dirijat traficul greu, iar multi dintre soferii str�ini de oras nu-si dau seama dec�t prea t�rziu c� trebuie s� acorde prioritate unui drum secundar. De altfel, aceast� problem� a fost sesizat� edililor si pe site-ul www.domnuleprimar.ro, de c�tre o persoan� care se numeste Doru R�dulescu, sub titlul „Anomalie rutier�“. „Domnule primar C�rpusor... V� rug�m ca �mpreun� cu Politia Municipiului s� corectati anomalia de la «barier�», acolo unde indicatorul «Cedeaz� Trecerea» pentru cei care circul� pe variant� nu-si are rostul. Nu este normal ca acei care circul� pe soseaua ocolitoare, cu trafic greu european, s� cedeze trecerea pentru cei care vin dinspre fabrica de zah�r. Cu alte noi opinii, v� multumesc!“. R�spunsul administratiei a fost clar: „Este si normal si legal, deoarece artera care vine dinspre fabrica de zah�r traverseaz� calea ferat�. Or, problema opririi (pentru a ceda trecerea celor de pe varianta ocolitoare) pe calea ferat� nu se poate pune �n nici un caz. De altfel, Codul Rutier reglementeaz� limpede astfel de situatii“. �ntr-adev�r, este greu de imaginat ce s-ar �nt�mpla �n conditiile �n care s-ar circula intens pe ruta ocolitoare, pe calea ferat� s-ar forma un sir de masini care dau prioritate si s-ar l�sa barierele...
Legat de problema semnalat� de Gabriel S., subinspectorul Iulian Closc�, din cadrul Biroului Politiei Rutiere Roman a declarat c� vor fi efectuate o serie de verific�ri. „Este pentru prima dat� c�nd aud asa ceva. Oricum, �n primul r�nd, vom verifica despre ce a fost vorba cu certitudine. Dac� situatia se confirm�, ar fi o contraventie de clasa a V-a sau chiar infractiune, dac� se va stabili c� a fost pus� �n pericol circulatia. Nu excludem, asadar, �ntocmirea unui dosar penal pe numele responsabililor, repet, dac� se va confirma ceea ce a sesizat persoana respectiv�“, a mentionat subinspectorul Iulian Closc�.
FOTO: Un romascan a reclamat c� semibarierele din „ramp�“ nu au cobor�t la trecerea unui utilaj feroviar, �ntr-o intersectie periculoas�
|