Drumurile noastre se vor repara vreodat�?
Victor Cob�sneanu, redactor �ef la „Observatorul de Nord“, din Soroca, Republica Moldova, se afl� pentru o s�pt�m�n� �ntr-un schimb de experien�� la „Monitorul de Roman“, ambele ziare particip�nd la proiectul „Colaborare transfrontalier� moldo-rom�n� a jurnali�tilor din presa local�“, al�turi de alte 13 ziare din Rom�nia �i 14 din Republica Moldova. Proiectul este o ini�iativ� a Asocia�iei Presei Independente din Republica Moldova, av�nd ca scop dezvoltarea abilit��ilor jurnali�tilor, prin intermediul schimburilor de experien�� �i a colabor�rii dintre redac�iile ziarelor locale din cele dou� ��ri. �n perioada 24 - 30 octombrie, jurnalistul „Monitorului de Roman“ s-a aflat �n schimb de experien�� la „Observatorul de Nord“, iar �n perioada 31 octombrie-5 noiembrie Victor Cob�sneanu �ntreprinde o vizit� de r�spuns �n urbea lui Roman-Mu�at.
O vorb� �n�eleapt� spune c� o femeie poate fi cunoscut� dup� camera ei de baie, respectul guvernan�ilor fa�� de popor, dup� situa�ia spitalelor, iar economia ��rii, dup� calitatea drumurilor. C�t adev�r �i c�t� minciun� este �n aceast� afirma�ie, r�m�ne de v�zut, dar vorba aceea, „nu-i foc f�r� fum“... Referitor la ultimul aspect, dintr-o prim� privire am v�zut c�, la Roman, drumurile (cel pu�in drumul european E85) este net superior drumurilor din Republica Moldova. �nseamn� aceasta c� economia Rom�niei este incomparabil� cu cea a Moldovei? F�r� nici o �ndoial�, or, peste Prut, �ntre drumuri �i hopuri nu exist� nici o diferen��. Ce-i drept, acelea�i guri rele-bune mi-au mai �optit c� exist� multe hopuri �i pe drumurile jude�ene �i locale din Neam�, dar eu, aidoma lui Toma Necredinciosul, nu cred p�n� nu v�d. Sau, cel pu�in, nu doresc s� cred c� drumurile s�nt tratate ca �i oamenii - unele au noroc de aten�ie din partea institu�iilor abilitate, iar altele s�nt �n continuare prad� indiferen�ei �i iresponsabilit��ii.
Ceva vreme �n urm�, pe timpurile Uniunii Sovietice, se considera c� marea durere de cap a celor cincisprezece „republici-surori“ s�nt pro�tii �i drumurile. Ast�zi, din fericire, URSS nu mai exist�, dar problemele r�m�n acelea�i. P�cat!
|