Taximetristii �si „spal� rufele �n familie“
• firmele de taximetrie au hot�r�t s� se controleze �ntre ele, nemaiastept�nd interventia autorit�tilor Aflate mult� vreme �n r�zboi, Asociatia National� a Patronatelor Operatorilor de Transport �n Regim de Taxi si Camera National� a Taximetristilor, filiala Roman, au „c�zut la pace“ si au hot�r�t de comun acord s� fac� „ordine �n propriile ogr�zi“, prin controale severe ale activit�tii firmelor de taxi. „Spre surprinderea noastr� si spre cinstea lor, cele dou� asociatii profesionale au �nceput o colaborare pe care o dorim c�t mai fructuoas�. Astfel, reprezentantii celor dou� organisme au f�cut controale inopinate printre taximetristi si au g�sit masini ale unor firme care circul� �n regim taxi f�r� a mai pune aparatul de marcaj �n functiune, ceea ce �nseamn� evaziune fiscal�. Firmele Taxi GDR si Bobo au fost g�site �n astfel de situatii si risc� suspendarea autorizatiilor de functionare de la trei p�n� la sase luni. De data aceasta, cele dou� asociatii s-au mobilizat exemplar si n-au mai asteptat ca Politia Comunitar� sau prim�ria s� vin� s� le fac� ordine. �ntr-o sedint� ordinar� a Consiliului Local va fi supus aprob�rii un proiect de hot�r�re privind modificarea reglement�rilor legate de taximetrie, prin introducerea unor sanctiuni suplimentare pentru nerespectarea tarifelor. Aceste sanctiuni n-au fost prev�zute p�n� acum, a fost o sc�pare, at�t din partea asociatiilor, c�t si a Consiliului Local Roman. Reprezentantii celor dou� asociatii profesionale au propus ca, dup� un anumit num�r de amenzi primite, firmelor de taximetrie aflate �n neregul� s� le fie anulate autorizatiile de functionare a masinilor“, a declarat Dan Ailinc�i, seful Biroului de Relatii cu Publicul din cadrul Prim�riei Roman si responsabil cu activitatea firmelor taxi din municipiu. Acesta a mai spus, �n privinta tarifelor practicate, c� s�nt firme care nu circul� nici cu 15.000 de lei pe kilometru, adic� sub tariful de ruinare. „�n cadrul Consiliului Local vor fi discutate si aceste tarife. Unii cet�teni se pl�ng de faptul c� tarifele la unele firme s�nt prea mari, fat� de altele. At�t timp c�t firmele de taxi respect� tariful maxim si de ruinare stabilite �n sedinta Consiliului Local, totul este �n regul� si tine de politica financiar� a fiec�rei firme“, a mai mentionat Dan Ailinc�i.
|