Varianta pentru traficul greu, �n atentia Prim�riei T�rgu Neamt
• a fost reactualizat� valoarea investitiei • conducerea Ministerului Transporturilor a fost schimbat�, �ns� primarul Decebal Arn�utu sper� c� va primi, totusi, finantare • „nu putem s� realiz�m aceast� investitie din bugetul local“, sustine seful executivului t�rgnemtean • Varianta ocolitoare, pentru devierea traficului greu din zonele centrale ale orasului T�rgu Neamt, a revenit �n atentia alesilor locali care au hot�r�t reactualizarea studiului de fezabilitate pentru acest obiectiv de investitii. Proiectul de hot�r�re a fost initiat de primarul Decebal Arn�utu care a consemnat, �n expunerea sa de motive, anexat� proiectului: „�n baza fondurilor promise si a unei contributii locale s-a ofertat, contactat si �nceput lucrarea - varianta ocolitoare, trafic greu, oras T�rgu Neamt, judetul Neamt - �n scopul scoaterii traficului de tranzit din zonele centrale ale orasului. �n lipsa unei variante ocolitoare, str�zile centrale s-au deteriorat datorit� traficului greu de tranzit, care este foarte intens si nu poate fi directionat pe alte trasee. Aceast� recalculare se impune si datorit� faptului c� prin adresa nr. 10951 din 22.06.2006 �naintat� de Compania National� de Autostr�zi si Drumuri Nationale din Rom�nia SA s-a solicitat cuprinderea obiectivului �n bugetul acesteia, dar �n noua sa form�, la o nou� valoare“. Durata de executie ar urma s� fie de 12 luni calendaristice, iar valoarea total� a investitiei se ridic� la circa 371 de miliarde de lei vechi, fiind luate �n calcul preturile la cursul euro din 13 martie 2007. Cele 371 miliarde de lei vechi reprezint� costul amenaj�rii celor 5 kilometri de drum prev�zuti �n proiect pentru varianta ocolitoare, rezult�nd o cheltuial� medie de circa 74 miliarde de lei vechi pentru un kilometru. Traseul pe care se realizeaz� obiectivul porneste de pe podul de la Humulesti, cuprinde strada Castanilor, situat� pe malul st�ng al r�ului Ozana, p�n� la intersectia cu DN 15B, si continu� cu strada Mihai Viteazu, care asigur� leg�tura �ntre DN 15B - Bulevardul Stefan cel Mare si DN 15C - strada M�r�sesti. �n ce priveste caracteristicile constructive, strada Castanilor, drum national de categoria a III-a, cu o lungime de 4,4 km, va avea dou� benzi de circulatie de c�te 3,5 m fiecare, cu benzi de �ncadrare de 0,25 m, adiacente carosabilului. Strada Mihail Sadoveanu are o lungime de 0,75 km, iar l�timea carosabilului va fi de 7 m, cu dou� benzi de circulatie, si va avea trotuare cu o l�time de 1,5 m pe fiecare latur�. Pe amplasamentul variantei ocolitoare nu s�nt necesare exproprieri de terenuri. La ultima sedint� a Consiliului Local, c�nd s-a aprobat reactualizarea studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare, primarul Decebal Arn�utu venise cu vesti de la Bucuresti. „Am depus la Ministerul Transporturilor studiul pentru varianta ocolitoare, considerat� prioritate la investitii. Astept�m sursa de finantare rapid� si scoaterea la licitatie a lucr�rilor de c�tre Compania National� a Drumurilor. Am fost la ministrul Radu Berceanu si am stat de vorb� mai mult timp“, a spus Decebal Arn�utu consilierilor locali, �n sedinta din 28 martie. De atunci, lucrurile s-au schimbat pe la Bucuresti, au ap�rut noi ministri �n Guvern, inclusiv la Ministerul Transporturilor, dar primarul Arn�utu crede c� exist�, �n continuare, sanse ca investitia de la T�rgu Neamt s� obtin� finantare din capital�. „Proiectul este la Ministerul Transporturilor si �nclin s� cred c� va fi luat �n considerare. Problema este de finantare, nu putem s� realiz�m aceast� investitie din bugetul local, sper�m s� primim fonduri prin Ministerul Transporturilor sau Compania National� a Drumurilor“, a declarat primarul din T�rgu Neamt.
|