Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Martie 2007
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Social 31 Martie 2007
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Cuv�nt la S�mb�ta lui Laz�r si Duminica Floriilor

�nvierea lui Laz�r ne este �nf�tisat� de Sf�ntul Evanghelist Ioan (capitolul 11) fiind prevestirea �nvierii Domnului, dar si prevestirea �nvierii de obste a tuturor oamenilor la cea de-a doua Venire a lui Hristos.
Prezenta impun�toare a Domnului Iisus Hristos �n fata morm�ntului si a mortii, vocea Sa poruncitoare prin care sufletul lui Laz�r s-a �ntors �n trupul mort, readucerea la viat� a lui Laz�r, petrecerea �n casa Sa, �mpreun� cu cei apropiati lui (cf. Ioan 12, 1-2), s�nt pre�nchipuiri ale celor ce se vor petrece la cea de-a doua Venire a Domnului. �ntre �nvierea lui Laz�r si �nvierea oamenilor la cea de-a doua venire a lui Hristos exist�, f�r� �ndoial�, o diferent� esential�. Dup� �nviere, Laz�r nu a luat trup duhovnicesc, ci a revenit - cu puterea Domnului Iisus Hristos - la viata p�m�nteasc�, fizic�, �n acelasi trup pe care-l avea �nainte s� moar�. Domnul Iisus, cu puterea Sa dumnezeiasc� i-a rechemat, i-a readus sufletul �n acelasi trup, cu toate tr�s�turile caracteristice stric�ciunii, drept pentru care avea nevoie �n continuare de hran� si toate cele necesare �ntretinerii vietii biologice. Aceasta reiese si din faptul c�, mai apoi, a murit din nou. Dar, dup� a doua venire a Domnului Iisus Hristos, c�nd oamenii vor �nvia si vor avea trupuri duhovnicesti, (cf. I Corinteni 15,44), va �nvia si Laz�r, ca si noi toti. De aceea, �nvierea Domnului Iisus Hristos este fundamental diferit� fat� de a lui Laz�r (sau a fiului v�duvei din Nain, sau a fiicei lui Iair); �nvierea Domnului s-a f�cut paradigm�, �nceput, model al �nvierii noastre, El a �nviat umanitatea �ntreag� asumat�, cuprins� �n firea Sa divino-uman�; nu a revenit, ca Laz�r, la aceeasi viat� trupeasc�, p�m�nteasc�, ci a transfigurat trupul si umanitatea primit�, a cur�tit-o, a sfintit-o, a �n�ltat-o si a spiritualizat-o a �ndumnezeit-o (cf. I Corinteni 15,46), f�c�ndu-se astfel p�rg� celor adormiti (�nt�iul fruct care s-a copt - p�rga - este semnul si garantia c� si celelalte vor urma dup� el) (cf. I Corinteni 15, „Pastile iudeilor era aproape si multi din tinutul acela s-au suit la Ierusalim mai �nainte de Pasti, ca s� se cur�teasc�“ (Ioan 11, 55).
Domnul Iisus vine apoi �n casa lui Simon Leprosul unde Maria, sora lui Laz�r, a uns picioarele si capul Domnului Iisus, pre�nchipuind moartea Sa (cf. Matei 26, 7-12; Ioan 12, 3-7), apoi Domnul Iisus trimite pe doi dintre ucenici s� aduc� o asin� cu m�nzul ei, ca s� se �mplineasc� ceea ce s-a spus prin proorocul (Zaharia 9,9 si Isaia 62,11): „Spuneti fiicei Sionului: Iat� �mp�ratul t�u vine la tine bl�nd si sez�nd pe asin� si pe m�nz, fiul celei de sub jug„ (cf. Matei 21,1-6), a doua zi, marea multime care venise la s�rb�toare, auzind c� Iisus vine �n Ierusalim, au luat ramuri de finic si au iesit �n �nt�mpinarea Lui si strigau: Osana!, binecuv�ntat este Cel ce vine �ntru numele Domnului! si �mp�ratul lui Israel (Ioan 12,12-13). Iudeii, care aveau ad�nc� si arz�toare dorinta venirii lui Mesia, L-au �nt�mpinat cu convingere si bucurie ca pe adev�ratul Mesia si M�ntuitorul lumii.
P�n� acum, Domnul tr�ise smerit, acum permite s�-L aclame; nu le r�spunde �ns� �n nici un fel, pentru c� El stia c�t de mare este contrastul dintre astept�rile acestor oameni necunosc�tori ai vrerilor si r�nduielilor lui Dumnezeu si planul S�u de m�ntuire a oamenilor; ei asteptau un eliberator dintr-o robie p�m�nteasc�, nu din robia p�catului si a mortii. �n sunetul acestor aclamatii, Domnul Iisus simte �nc� de acum sudoarea amestecat� cu s�nge, care �i vor curge pe frunte �n Ghetsimani. El stia c� osanalele de acum, peste c�teva zile se vor preschimba �n os�nd�: R�stigneste-L!“; st�lp�rile de acum, ramurile din copaci - semne ale biruintei - vor deveni spinii Ierihonului pentru coroan�, iar hainele asternute pe cale, pre�nchipuiau vesm�ntul rosu cu care va fi �mbr�cat �n batjocur�.
Sfintii p�rinti, t�lcuind episodul intr�rii Domnului �n Ierusalim, v�d �mplinit� proorocia patriarhului Iacob care spune, printre altele: „Acela �si va lega de vit� asinul s�u, de coard� m�nzul asinei sale (Facere 49,11), adic� Hristos reprezint� via, iar corzile s�nt ucenicii Domnului Iisus Hristos, prin care Domnul a legat de El, pe m�nzul asinei, adic� pe noul Israel, cel dintre neamuri“ (Sf. Grigorie Palama). Asina si m�nzul (animale de necinste) reprezint� neamurile.

Articol afisat de 1981 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Protopop, pr. Ailinc�i DUMOITRU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Sanatate Stiri Sanatate
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective