Servicii de calitate european� la Prim�ria Piatra Neamt
• institutia a primit certificatul pentru Implementarea Sistemului de Management al Calit�tii ISO 9001/2001, precum si un certificat IQ Net • „acest lucru atest� calitatea serviciilor oferite de Prim�rie cet�tenilor“, a declarat primarul Gheorghe Stefan • „certificatele reprezint� un pasaport international, o dovad� �n plus c� sistemul de management functioneaz� la Prim�ria Piatra Neamt“, a ad�ugat Andrei R�mniceanu, presedintele SRAC • Prim�ria Piatra Neamt asigur� servicii de calitate european� cet�tenilor. Acest fapt este certificat, �ncep�nd de ieri, si prin cele dou� atestate obtinute de institutie din partea Societ�tii Rom�ne pentru Asigurarea Calit�tii, ai c�rei reprezentanti au �nm�nat primarului Gheorghe Stefan cele dou� certificate de atestare. „Am obtinut licenta pentru ISO 9001/2001, necesar� tuturor prim�riilor odat� cu intrarea �n Uniunea European�. Aceast� licent� atest� calitatea serviciilor oferite de Prim�ria Piatra Neamt pentru cet�teni, �n conformitate cu legislatia si standardele europene, dar si transparenta administratiei publice pietrene �n raport cu celelalte institutii centrale si locale. Scopul certific�rii ISO este stabilirea unui mod organizat de desf�surare a activit�tilor din Prim�ria Piatra Neamt, bazat pe interactiunile �ntre activit�ti, dar si, cel mai important, �mbun�t�tirea relatiei dintre administratia public� local� si cet�tenii municipiului Piatra Neamt“, a declarat primarul Gheorghe Stefan. „Dorim s� punct�m momentul pl�cut de a �nm�na certificatul de atestare a calit�tii serviciilor oferite de Prim�ria Piatra Neamt. Societatea Rom�n� pentru Asigurarea Calit�tii este o organizatie non-profit, lider pe piat� �n materie de certific�ri. SRAC face parte din reteaua IQ Net, cea mai mare retea din lume a organismelor de certificare. �n aceast� situatie, certificatul SRAC si IQ Net oferite Prim�riei Piatra Neamt reprezint� un pasaport international, o dovad� �n plus c� sistemul de management de la Prim�ria Piatra Neamt functioneaz�, c� se fac eforturi pentru �mbun�t�tirea continu� a serviciilor si cresterea gradului de satisfactie a clientilor“, a ad�ugat Andrei R�mniceanu, reprezentantul presedintelui SRAC si, totodat�, unul din cei care au auditat Prim�ria pietrean� �n etapele procesului de certificare ISO. Andrei R�mniceanu a lansat consilierilor locali prezenti provocarea de a urma exemplul colegilor de la Baia Mare, care au obtinut atestarea ISO de calitate a activit�tii comisiilor de specialitate ale legislativului local.
Angajatii Prim�riei, pusi la �nv�tat
Prim�ria Piatra Neamt a �nceput demersurile pentru atestarea calit�tii serviciilor �nc� de acum doi ani. �n acest sens, s-a �mbun�t�tit calitatea comunic�rii cu cet�tenii, contactul cu publicul av�nd loc �n spatii amenajate special, cet�tenii au avut la dispozitie toate informatiile necesare pentru rezolvarea legal� a diverselor probleme, s-au mediatizat numerele de telefon speciale pentru asigurarea accesului cet�tenilor la informatiile de interes public. De asemenea, directiile de specialitate ale institutiei au acordat consultant� de specialitate, au fost puse la treab� toate directiile si serviciile, iar activitatea lor a fost monitorizat� periodic, s-au organizat evenimente care au promovat imaginea primarului si a institutiei, au fost instruiti angajatii Prim�riei (cursuri de englez� pentru specialisti din administratia public�, organizarea si conducerea contabilit�tii institutiilor publice, managementul proiectelor, fonduri structurale de la teorie la practic�, forumuri zonale, managementul imaginii unei organizatii publice, managementul financiar al proiectelor, managementul situatiilor de urgent� etc). �n perioada 6-8 decembrie 2006, Prim�ria Piatra Neamt a fost auditat� de trei inspectori SRAC, care au verificat modul �n care structurile administratiei pietrene �ndeplinesc standardele de calitate cerute de normele internationale si au recomandat Prim�ria Piatra Neamt pentru certificarea sistemului de management al calit�tii �n domeniul activit�tii de dezvoltare si administrare public� local�. Odat� cu primirea certificatului de management al calit�tii, se trece la pasii urm�tori: Prim�ria va fi monitorizat� de SRAC dup� sase luni, un an si la doi ani de la obtinerea certificatului, pentru constatarea �ndeplinirii cerintelor de calitate. Certificatul primit ieri va fi re�nnoit peste trei ani.
|